Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Renske_W schreef:Ik kom hier ook maar eens langs.
Heb een groot vermoeden dat onze shet zomerexeem heeft gekregen, ze staat namelijk tot bloedens toe te schuren
Ben haar sinds vandaag gaan behandelen met Dode Zee Gel.
Weet niet of er mensen in dit topic zijn die daar ervaringen mee hebben?
bij vermoeden van eczeem altijd eerst kijken of je dier geen schimmel,mijt of luis heeft.
pas als dat niet zo is kun je denken aan voedingsfouten of misschien toch eczeem.
hoe voer je je dier?
Renske_W schreef:Schimmel. mijt of luis is het niet
Dan zouden de andere paarden er ook mee moeten staan. (staan met z'n alle bij elkaar op de wei)
En voeren, aan haar voeding is de afgelopen jaren niks meer veranderd.
Ze krijgt zemelen, melange en basisbrok (zemelen ½ schep, melange & brok een handje) en daarnaast nog hooi en staat ze buiten op het gras, paar uurtjes per dag, in de avonduren.
Nammie schreef:Ik ben hier al even niet meer geweest , en weet dus niet of er ook mensen zijn die meedoen aan de pilot van farmacie Janssen uit Belgie?
Ik ben erg nieuwschierig of het bij jullie helpt!
miesie schreef:Ik heb even een vraagje, hopelijk heeft iemand een tip voor mij.. Ik heb een everline deken, maar trekt naar 1 kant waardoor hij dus gaat schuren tussen zijn benen, echt tot het bijna open ligt.. Dus ik heb nu al een hele tijd geen deken meer opliggen, maar met deken heeft hij veel minder last van schilfers enz. Wat denken jullie, is de pasvorm dan gewoon niet goed voor mijn pony of hebben jullie misschien tips, waardoor ik hem beter kan laten liggen.
Ohja, op de schoft ontstonden ook drukplekken.. Waar een van de singels van de buikflap ligt. Dat kwam misschien omdat ik ze strakker had gezet in de hoop dat ie dan beter zou blijven liggen.
_miss_ky_ schreef:Hallo, ik heb een vraagje.
Mijn pony van 22 schuurt steeds aan haar staart en soms ook aan haar manen.
Wat zou dit kunnen zijn want ze heeft dit nog nooit gehad.