[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:01

Die van mij krijgt altijd standaard, als er weer veel vliegjes zijn, opgezwollen plekken tussen haar achterbenen. Bij de uier zegmaar. Dit heeft ze elk jaar weer en aloë Vera gel gaan smeren. Werkt heel goed en het is al een heel stuk afgezakt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:06

Ik heb sindsdien de voorsluiting met dat klitteband gewoon los,dat het meer doorwaait.bedoel dan alleen het stukje klittenband he,dat laat ik open
Heb het idee dat het toen wel met zweten te maken had,maar de dierenarts zei dat het combinatie was.
zweten,plekjes en dsn dichtsmeren met spul waardoor dan bepaalde bacteriën te kans krijgen en je dit dus kreeg.
Kwam dus niet van de deken zelf hoor

Faylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:45

Fay heeft t ook gehad als reactie op.....? Groene leem gesmeerd en het toen gelaten .... was bloedheet, was n overmatige reactie op iets, 'aar weet niet precies wat ...

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:14

Ik denk ook dat het een reactie ergens op is..
Enigste wat is veranderd... is de deken dus dacht gelijk daar aan! Maar het zou ook iets anders kunnen zijn ze dachten eerst een teken beet maar geen teek te zien.

Hij staat nu met zn oude deken op en het afspoelen deed al veel goeds.
De dierenarts had helaas een spoed geval gekregen dus kon niet meer komen.
Ze komt nu morgen en dan kan ik gelijk zien of het misschien toch door de deken kwam?! Als de zwelling minder is morgen (hopelijk)

Mocht het nou weg trekken ga ik toch nog een keer de deken proberen zonder het klittenband vast te doen ellepel.
want dat doe ik bij zn oude deken ook niet maar bij de Rambo wel..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:10

Ja want onder deze deken zweet appie tussen zijn voorbenen als het heel erg warm is.
dat had hij met andere dekens nooit.
Maar appie zit momenteel nogal in sloop modus wat beteft dekens,dus ik ga kijken naar een andere :j

toulaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:55

Lieve paardenmensen

Ik zie onwijs veel fotos en verhalen voorbijkomen van mensen wiens paard last heeft van de vliegen. Al die kapotte dekens en nutteloze hoofdmaskers maken het ook niet handiger.
Ik heb een haflinger en hij heeft elke zomer laat van SME. Dit wordt verergerd door de tientallen vliegen die hij aantrekt. Soms is het zo ernstig dat dat hij tot bloedens toe krabt, en zonder manen in de wei staat. Ik zie gewoon dat hij niet lekker in zijn vel zit en dit jaar heb ik de tijd genomen om er iets op te verzinnen. Ik zie 100 vliegensprays voorbijkomen maar lang werken doen ze niet.

Deze zomer heb ik op een haflingerstal verschillende producten uitgetest en de tijd genomen om te observeren. Ik heb natuurlijke middelen aangeschaft waarbij de werking bovengemiddeld is. Door deze middelen een reactie met producten aan te laten gaan heb ik tot mijn grote vreugde een product kunnen ontwikkelen dat de vliegen lange tijd weghoudt. Mijn pony staat nu al 4 dagen rustig buiten en er is geen enkele vlieg op zijn lichaam te bekennen. Hierdoor heeft mijn paard van zijn wonden kunnen herstellen. Ik ben zo ontzettend blij en wil dit product graag delen.

Omdat ik een echt product wil gaan ontwikkelen voor paarden over de hele wereld, wil ik er mijn eigen merk van maken. Nu ben ik op zoek naar testpaarden om aan te kunnen tonen dat het product ook daadwerkelijk werkt. Nadat deze fase voltooid is laat ik het testen door een universiteit of instelling.

Nog een uitkomst: op deze manier hoeven paarden niet opgesloten te worden in een stal en er zitten geen chemische stoffen in wat allergieen of overgevoeligheid kan veroorzaken :). Ik houd iedereen graag op de hoogte.

Ik ben benieuwd naar alle reacties!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:09

Nou ja, een spray verdwijnt als het regent en bij een zomereczemers neemt het de allergie natuurlijk niet weg.
Dan is de eczeemdeken handig die de vliegen permanent weg houd

Maar er zijn zo ontzettend veel sprays op de matkt.
wat zit er dan in die van jou wat het zo bijzonder maakt?

En ja,iedereen wil weten wat er in zit,ik ook,heb een dier met ontzettend veel allergieën,dus ga daar niet van alles op sprayen.
En kleine toevoeging,( sorry ben erg kritisch!!)momenteel zijn er bij ons ook minder vliegen,ze lopen al zonder vliegenmaskers rond .
Dus ook wel iets om rekening mee te houden denk ik

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:15

Ik ben ook wel heel benieuwd. Bij ons zijn juist nog steeds heel erg veel vliegen. Vandaag was het weer heel extreem, kunnen echt niet zonder vliegenmasker.
En de jeuk is de afgelopen 2 weken ook weer iets toegenomen :( Het ging echt mega goed... Maarja nu dus ff niet meer.

toulaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:21

Dat klopt, zodra volgend jaar de vliegen weer opduiken moet je eigenlijk meteen handelen. Als ze eenmaal gestoken zijn maken ze een stofje aan waardoor ze overgevoelig reageren.
Wat er in het product zit is nogal verrassend. Natuurlijk is al bekend dat knoflook in welke vorm dan ook gezond is en de vliegen weghoudt. Dit speelt ook een grote rol in het product dat ik wil ontwikkelen. Het trucje is om de knoflook een natuurlijke reactie aan te laten gaan met andere natuur producten, want je kan het er natuurlijk niet zo opsmeren. Er zitten zo 3 voordelen aan: 1 = Hoe langer het erop zit, hoe meer effect het heeft, 2 = de werkzame stoffen in de natuurproducten kunnen direct worden opgenomen in de bloedsomloop, en dan moet er nog een element komen waarmee de crème makkelijk kan worden aangebracht.

Zodra ik een sample klaar heb wil ik deze graag op zoveel mogelijk paarden uittesten. Natuurlijk mogen onze haflingers voorop :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:42

Als het een creme is. Je hebt natuurlijk wel de huid waar het eerst doorheen moet en dat is ook nog van factoren afhankelijk hoe de opname daardoor is :j
Maar waarom moet het in de bloedsomloop eigenlijk,is het niet de bedoeling dan om de vliegen weg te houden?

Knoflook,tja, stinkt wel he
Schijnt dat als je het combineerd met menthol en eucalyptus je nog het betse resultaat boekt.
Hoorde zelfs al dat het ook luiswerend zou werken :j

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:43

toulaye schreef:
Dat klopt, zodra volgend jaar de vliegen weer opduiken moet je eigenlijk meteen handelen. Als ze eenmaal gestoken zijn maken ze een stofje aan waardoor ze overgevoelig reageren.
Wat er in het product zit is nogal verrassend. Natuurlijk is al bekend dat knoflook in welke vorm dan ook gezond is en de vliegen weghoudt. Dit speelt ook een grote rol in het product dat ik wil ontwikkelen. Het trucje is om de knoflook een natuurlijke reactie aan te laten gaan met andere natuur producten, want je kan het er natuurlijk niet zo opsmeren. Er zitten zo 3 voordelen aan: 1 = Hoe langer het erop zit, hoe meer effect het heeft, 2 = de werkzame stoffen in de natuurproducten kunnen direct worden opgenomen in de bloedsomloop, en dan moet er nog een element komen waarmee de crème makkelijk kan worden aangebracht.

Zodra ik een sample klaar heb wil ik deze graag op zoveel mogelijk paarden uittesten. Natuurlijk mogen onze haflingers voorop :)

Jammer genoeg is handelen voordat de vliegjes komen niet altijd genoeg.
Die van mij staat vanaf maart al onder eczeemdeken, en wordt met meerdere producten behandeld. Zowel onder behandeling van de dierenarts als met producten van gewone (paarden)winkel.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:50

Ik ben heel erg benieuwd naar je product maar die van mij is zo gevoelig dat ik dat niet aandurf.
Maar zou de updates graag willen volgen

Nog even een update van zn reactie afgelopen week alles is weer weg getrokken gelukkig!
Het was zaterdag weer helemaal weg ..
Dus de dierenarts is zaterdags niet meer langs geweest omdat er niks meer te zien was.
Hij heeft nog steeds zijn oude deken op en ik spray geen vliegenspray meer bij zn benen en heb ook een andere vliegenspray gehaald..
Nou heeft hij vandaag weer flink gezweet dus morgen even afwachten of er toch geen reactie daar op is..

Ellepel wist je trouwens al waar het vandaan kwam bij jou?
Want wij zijn er nog steeds niet achter de dierenarts zei tekenbeet maar er is niks te zien..

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:55

Ook ik ben erg benieuwd naar dit product en ik zou hier graag wat meer over willen weten! Eventueel heb ik hier ook twee testpaardjes maar dit moet ik nog even overwegen en overleggen en ik zou graag iets meer willen weten over het product dan.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:02

Lindeeee schreef:
Ook ik ben erg benieuwd naar dit product en ik zou hier graag wat meer over willen weten! Eventueel heb ik hier ook twee testpaardjes maar dit moet ik nog even overwegen en overleggen en ik zou graag iets meer willen weten over het product dan.

Dit inderdaad :) . Hier 4 waarvan twee eczeem.

Maar waartegen helpt het precies? Vliegen, dazen, knutjes?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:15

FenixJL schreef:
Ellepel wist je trouwens al waar het vandaan kwam bij jou?
Want wij zijn er nog steeds niet achter de dierenarts zei tekenbeet maar er is niks te zien..

Heb ik al verteld. ;)
appie is gaan zweten tussen zijn voorbenen, daar kwamen een paar wondjes
Ik heb daar olie op gesmeerd en dat wondje dichtgesmeerd.
Daardoor kon er een bepaalde bacterie gaan broeien en is het gaan ontsteken.
En dat dat nu gebeurd is is gewoon stom toeval, net met de juiste omstandigheden is die ontsteking daar gekomen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:50

Ik heb voor hier eindelijk een oplossing voor de kale plekjes op het hoofd. De ruin begon serieus zo'n krentenbrood look te krijgen en de beide meiden kregen ook steeds meer plekjes op hun hoofd.
Ik heb van alles geprobeerd afgelopen zomer, zalf, anti-itch gel, creme maar alles noppes nada.

Sinds 5 dagen smeer ik nu elke avond een nieuw probeersel erop en waarachtig de plekken worden rustig en belangrijker er komen geen nieuwe bij. De huid is zelfs al mooi aan het genezen.

Ik heb een lege Dreft fles genomen van een halve liter.
Een derde van die fles heb ik voor de helft gevuld met een goeie appelazijn en de helft Listerine original.
Vervolgens de andere 2/3 van de fles aangevuld met water. Ik smeer het mengsel er dus 's avonds op met een wattenschijfje.

De appelazijn is van de G&W winkel. Gewoon van een reformzaak kan ook als je maar de ongefilterde en ongepasteuriseerde appelazijn hebt. Daar zitten nl. nog speciale enzymen in. De 'mother' noemen ze dat.
De manenkam en staartwortel gaan nog steeds om de 2 á 3 dagen met baby olie en Listerine. Dat bevalt super.
De laatste 2x keer heb ik daar gewoon om 's iets te proberen ook nog wat aan veranderd.
1/3 Listerine, 1/3 baby olie en 1/3 van diezelfde goede appelazijn. Ook dat mengsel werkt hier prima op de staart en manenkam.

Ik gebruik een plastic flesje met een lang tuitje eraan. Zo kom je prima direct bij de huid tussen de manen en staartharen door.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:09

We smeren wat raak he op de paarden :')

Hoofd gaat bij appie de goede kant op.
Ben bij hem weer terug gegaan naar dagelijks sweet itch er op van sectolin.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:27

Ik begin mijn pony serieus te verdenken van een reactie op het gras, hij heeft de laatste maand zonder deken gestaan en zonder gras (hij was/is te dik) en hij heeft geen jeuk momenteel. >;) >;) >;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:35

Ik verdenk de mijne echt van reactie op dazen.
Ik zat net foto's terug te kijken en in mei waren zijn manen nog prima. Als het van knutten is moet hij toch veel eerder reageren?
En vorig jaar was dat dus ook al zo.
Nu dit jaar eens echt goed in de gaten houden wanneer het stopt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:00

Hier begint het ook erger te worden. Manen nu ook kale plekken eronder aan het ontstaan. En ook op zijn koten nog steeds veel jeuk.
Gisteren benen gewassen met jeukstillende shampoo en erna meteen weer ingesmeerd met sweet itch. Toen wel rustiger. Vanmorgen alweer best wel jeuk eraan.
Staat in eczeemdeken ingepakt nog steeds.

Zo sneu die jeuk. Heb sterk t idee dat ie allergisch is voor een plantje daar ofzo.
Iig nu sinds gisteren andere vitaminebrok, en drainage kuurtje. Kijken of dat hem helpt

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:06

ellepel schreef:
We smeren wat raak he op de paarden :')

Hoofd gaat bij appie de goede kant op.
Ben bij hem weer terug gegaan naar dagelijks sweet itch er op van sectolin.

Nou zeg dat wel pfff... maar de sweet itch van Sectolin doet hier helemaal niets.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:10

bruintje123 schreef:
Ik verdenk de mijne echt van reactie op dazen.
Ik zat net foto's terug te kijken en in mei waren zijn manen nog prima. Als het van knutten is moet hij toch veel eerder reageren?
En vorig jaar was dat dus ook al zo.
Nu dit jaar eens echt goed in de gaten houden wanneer het stopt.

Hier ook eentje die sterk reageerde op de dazen de laatste jaren. Dat is pas begonnen na de vergiftiging 6 jaar terug, daarvoor hadden ze nooit geen last.
Vorig jaar nog schuurde ze haar hele hals kaal. Dus niet de manenkam maar echt de zijkant van de hals.
Dit jaar heb ik ze consekwent onder vliegendekens gezet tijdens de dazenperiode en haar hals ziet er nog zo mooi uit.
De dazen zijn hier zo goed als weg dus de laatste dagen staan ze weer heerlijk zonder deken overdag.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:21

Henny jij hebt weer hele goeie ideeën :j , weer iets om te proberen met die appelazijn!, gelukkig hier geen wondjes, maar ja ook geen 'echt' eczeempaard geloof ik, gelukkig!!.
Ik spoel haar na 't werken af met gewoon water en smeer om de paar dagen listerine en spuit soms wat rond met gewoon natuurazijn, verder een goeie vliegenspray voor 't rijden en een vliegendeken op, en 't gaat prima. Ik gebruik verder niks meer, heb het wel gehad met al die middeltjes, werken niet en kosten klauwen met geld |( .
Schuurt wel wat maar dat is volgens mij meer van 't verharen, dus ik ben wel blij zo en hoop dat 't zo blijft gaan.

Nou toelaye,succes met je uitvinding, ik hoop voor alle paarden en eigenaren dat het gaat werken, kun je rijk van worden hoor :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:49

Dit jaar is het enorm met de vliegmachines, mijn paard heeft eczeem aan hoofd en benen opgelopen, iets wat hij nooit heeft gehad...hij gruwelt van al dat gekriebel....

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:06

Oo sorry ellepel dan was ik dat alweer vergeten!
Hier is het ook echt om gek van te worden..
Nu was zn hoofd helemaal genezen begint het weer _-:(
Dacht eerst dat het ook aan het tuig lag maar de plekjes zitten
niet op de plekken waar het tuig zit..
Nu maar weer elke dag wassen met betadine en in sprayen met vetericyn gel..
Heeft bij ons goed geholpen