[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:10

Oh, dan valt het inderdaad wel mee :j Had het idee dat dit was zoals zeg maar vliegenspul, een paar keer gebruiken en je fles is half leeg :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:38

Nee dit is echt alleen voor als ze jeukplekjes hebben om het erop te smeren. Bijkomend voordeel is dat het zo enorm stinkt dat de prikbeesten en vliegen er ver uit de buurt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:40

En wat als je paard geen specifieke plekjes heeft?
Ik bedoel .. hij schuurt niet open (goddank) en heeft dus nooit wondjes ofzo, maar er verdwijnen wel manen en af en toe zijn er ook wat schilfertjes, maar vaker niet dan wel. Moet ik het dan gewoon over z'n manen smeren?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:46

Ja op de plekken waar ie schuurt/jeukt, dun aanbrengen en goed erin smeren. Na een paar dagen krijgen ze wel schilfertjes omdat de huid aan het vernieuwen is op die plek, dus even wassen en naspoelen met azijn(doe ik altijd om de zeepresten er goed uit te krijgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:51

Hmm, ik ga het eens goed bekijken (niet meer vanavond, mijn hersenen zijn te moe :') ).
Het heeft waarschijnlijk geen zin om er nu nog mee te beginnen hé? Moet je daar dan meteen mee beginnen bij het nieuwe seizoen? Of pas als ze jeuk lijken te krijgen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 05:47

opisop_shop schreef:
ja maar ook op zijn voorhoofd bijvoorbeeld, terwijl daar het masker wel zit?!

schuurt wisse niet gewoon daar?
ze verharen ook en dat geeft ook kriebel he :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:16

Sybrich had zo'n 2 weken terug wat geschuurd, vrijdag met vlechten exact op dat stuk ineens dikke schilfers, terwijl het al die tijd gewoon goed is geweest daarna. Heel gek, toch huid die dan loslaat ofzo, geen idee. De rest van de manenkam is helemaal rustig.
Het lijkt er nu wel ineens op alsof haar oren gewoon in de kap blijven zitten (omdat er zo vreselijk veel vliegjes waren, had ik haar oren toch erdoor gedaan) en nu blijft het toch zitten lijkt het. Dat zou wel fijn zijn, want dat vind ik toch ook wel heel stoer staan :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:52

ellepel schreef:
karev,voor jou hetzelfde,via de zoekfunctie vind je wel info!

Oei, sorry, ik had al wel gezocht idd, maar niets specifiek op eczeempaardengebied tegengekomen wat mij antwoord gaf..vandaar dat ik het hier even vroeg,en nee, ik heb niet alle 425 pagina´s doorgespit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:47

nou,als je uitfiltert via de zoekfucntie op het medische topic krijg je best veel info.
endure kan wel helpen,maar is zoals met alle middelen een kwestie van uitproberen :j

sanet,wat ik bij appie altijd zie is dat hij wel schilfers heeft,maar dan is dat dus smeersel wat gaat schilferen en niet zijn huid.
sommige producten doen dat,die schilferen na een dag of wat.
tijdje geleden had ik bij een merrie TKC gebruikt en dat gaf echt vreselijk veel schilfers,
ik schrok eerst al,maar was dus puur dat product wat zo opdroogt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:22

Misschien een domme vraag, maar kan anti-vliegspul ook schilfers veroorzaken? Atec Daas Spray bv.?
(ik had hem de dag ervoor ingespoten omdat ik vond dat er toch weer veel rondvloog en heb dan goed op z'n manen gespoten zeg maar, omdat dat toch z'n gevoeligste plek is, en de dag erna zag ik een paar schilfertjes, maar zie eigenlijk nooit schilfers bij hem, vandaar :+ ).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:44

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:05

ellepel schreef:
sanet,wat ik bij appie altijd zie is dat hij wel schilfers heeft,maar dan is dat dus smeersel wat gaat schilferen en niet zijn huid.
sommige producten doen dat,die schilferen na een dag of wat.
tijdje geleden had ik bij een merrie TKC gebruikt en dat gaf echt vreselijk veel schilfers,
ik schrok eerst al,maar was dus puur dat product wat zo opdroogt

Ik gebruik alleen Leovet en dus al 2 weken eerder, niet recentelijk meer. Maar ik had de vrijdags de manen gewassen, dus misschien dat het daardoor toch iets gebeurt is ofzo.. geen idee.
Er leken niet meer schilfers te komen, dus dat scheelt.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:04

opisop_shop schreef:
Wisse heeft een jeukerig hoofd, zijn er daar meer van op dit moment?

Mijne heeft een korst op zijn hoofd van het schuren..en van de voorpluk is niks meer over!!! :'(
Dus dat wort een tijdje niet rijden helaas...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:07

Sieppus schreef:

Waarom niet rijden? Is het zo erg?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:22

yvonnedv schreef:
Sieppus schreef:

Waarom niet rijden? Is het zo erg?

Hij heeft in een avond zijn hele pluk geruineerd en er zit een dikke korst op, en hij schud continu met zijn hoofd....Dus laat ik hem maar even gaan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:08

Zo ik ga hier even wat actiever meelezen.
Mijn haf staat met deken en nu is gelukkig het seizoen bijna afgelopen qua jeuksels.
Onder de deken kriebelt het wel maar geen plekjes,wel helaas plekjes op de benen en bij de oren/voorpluk.
Echter volgend jaar wil ik dus alles uit de kast halen om jeuk te voorkomen.Vandaar kom ik hier eens om de hoek kijken want ik wil op tijd beginnen. ;-)
Cavalesse las ik iets over?Verder nog meer middelen voor door het voer of om te smeren?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:06

Ken verschillende mensen die cavalesse hebben gebruikt maar die vinden dat het niet werkt.
Maar staartmanenexzeem is, volgens mij net als reuma, een alles overkoepelend woord voor alles wat met staarten en manen problemen te maken heeft.
Dus misschien uitproberen en zien of het voor jou paard het juiste wel middel is

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:39

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:50

ik heb het al eens eerder hier neer gezet maar het lijkt of niemand me gelooft
ik gebruik kokosolie van de tuinen groene pot kost niks zuinig in gebruik en het werkt echt!!!
en vee rust 1x pd mijn knollie heeft geen jeuk meer... geen wondjes en overal zijn haar terug ..
het werkt is goedkoop en echt het proberen waard ...
binnen 5 dagen zie je al dat het weg trekt en de wonden weg zijn ..
probeer het eens en laat mij weten of het voor jou paard ook helpt .

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:03

kokosolie of veerust? of allebei?en hoe weet je dan welke werkt?

Excema balsem ga ikbtw niet meer gebruiken.. werkt niet beter/fijner dan bijv. Sectolin SweetItch, maar is een kleiner flesje en verkleurd Diaz' witte vacht naar geel!
(dus voor de geinteresseerde heb ik hier ook nog een gloednieuwe ongeopende fles liggen)

verder zweer ik bij drainage van groene os. Haar jeuk is daarmee zo goed als weg! en gebruik ik het een tijdje niet gaat ze gelijkweer schuren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:38

kokosolie?
geef je dat dan inwendig of smeer je dat er op.
ook wel handig om dat te vermelden ;)

ik heb hier ook kokosolie,appie heeft dat inwendig gehad en ik gebruik het om eten te maken.
is erg gezond,ik heb deze:
http://www.royal-green.eu/#/kokosolie

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:38

vriendin van mij heeft een hals deken van yvanhoe die zweert erbij.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:19

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:21

Laura1982 schreef:

Die vind ik vreselijk. Zakt altijd af en schuift helemaal naar achteren.
Wel mooie stof, maar ik vind de losse hals niks. Zit ook altijd scheef. Zit ook geen goede bevestiging aan en geen mooie pasvorm..
Heb ook een losse hals van Boett, die blijft veel beter zitten. Gaan nl tussen de voorbenen door en blijft dan recht zitten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:41

nadita schreef:
Laura1982 schreef:

Die vind ik vreselijk. Zakt altijd af en schuift helemaal naar achteren.
Wel mooie stof, maar ik vind de losse hals niks. Zit ook altijd scheef. Zit ook geen goede bevestiging aan en geen mooie pasvorm..
Heb ook een losse hals van Boett, die blijft veel beter zitten. Gaan nl tussen de voorbenen door en blijft dan recht zitten.

Qua stof vond ik de Ivanhoe echt ideaal, maar hij bleef bij mij schuiven en draaien en dan zit er zo'n mooi schoftbontje op, maar die zit dan ineens in plaats van boven helemaal aan de zijkant. Zelfs met extra bevestigingen om aan de deken te maken, bleef hij schuiven. Er zou inderdaad tussen de voorbenen iets door moeten gaan. Qua lengte was hij meer dan groot genoeg en qua pasvorm had ik ook geen problemen. Maar dat schuiven |(

Sybrich heeft gister de Rugliner er weer onder gekregen, ze zit nu zo mooi in de vacht, dat ik hoop dat het niet meer wordt dan dit. Dus niet te lang in de kou staan en omdat ze toch regen voorspeld hadden vandaag (eerste druppels al gehad). Als het kouder wordt, dan gaat de regendeken weer op en de eczeemdeken af.