Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fargo schreef:Nado hoe is het verder gegaan?
Ik weet eigenlijk niet meer hoe het zat.. Is Nado wel eens bevangen geweest? Ik hoop dat het allemaal is meegevallen?!
.
fargo schreef:Nado hoe is het verder gegaan?
Ik weet eigenlijk niet meer hoe het zat.. Is Nado wel eens bevangen geweest? Ik hoop dat het allemaal is meegevallen?!
Nammie ook de 4e week in, vanaf nu en volgende week etc .. zal hij waarschijnlijk wel fitter worden.
Zinzi_jewel schreef:Zinti manenkam werd weer hard en jeukerig .
Toch maar weer chlorella gaan geven ... Was nl op .
Scheelt echt dus er voorlopig maar bijhouden ..
Ze verliest nog steeds vetjes . Singel kan op beide kanten naar gaatje 6 ipv 5 .
Zie alleen nu wel dat de rug dieper is als vorig jaar .
Maar komt vast goed ...
Nammie schreef:fargo schreef:Nado hoe is het verder gegaan?
Nammie ook de 4e week in, vanaf nu en volgende week etc .. zal hij waarschijnlijk wel fitter worden.
Hij is nog steeds wat aan het verharen , humeur blijft redelijk stabiel , maar hij krijgt vetjes...hij mot ant werk!
Gisteravond voor het eerst een hele tablet gegeven ipv 2x0,5.
Dat is gewoon praktischer .
Dus eigenlijk moet ik vanaf nu 8 weken tellen en opnieuw acth laten bepalen?
Zou hij het echt gaan redden op 1 tablet....?
Nammie schreef:Zinzi_jewel schreef:Zinti manenkam werd weer hard en jeukerig .
Toch maar weer chlorella gaan geven ... Was nl op .
Scheelt echt dus er voorlopig maar bijhouden ..
Ze verliest nog steeds vetjes . Singel kan op beide kanten naar gaatje 6 ipv 5 .
Zie alleen nu wel dat de rug dieper is als vorig jaar .
Maar komt vast goed ...
Klinkt goed Zinzi , minder vetjes
De jeuktijd breekt nu inderdaad echt aan , hoop dat dat spul van Cedric van pn wat uit gaat halen!!!
Zinzi_jewel schreef:Nammie schreef:
Klinkt goed Zinzi , minder vetjes
De jeuktijd breekt nu inderdaad echt aan , hoop dat dat spul van Cedric van pn wat uit gaat halen!!!
Heb jij daar ook info over ingewonnen ? Of ?
Nee , Maike had heel erg seme , en die is niet meer...
Maar ik ken Cedric van PN en van de meetings , is een goeie peer.
Hij komt in augustus weer terug , je kan ook overleggen of hij het dan wil opsturen , en waarschijnlijk wordt er wel een meeting georganiseerd.
Misschien gaat er iemand heen die bij jou in de buurt woont?
Verzenden is nl nogal kostbaat en hij had het over 30 ml . Klinkt nogal weinig spul . Heb dat gevraagd maar nog geen bericht terug gehad hierop ...
Schijnt dat kokosvet ook werkt tegen jeuk .
Zinzi_jewel schreef:Ben ik ook erg benieuwd naar of Fik het red op 1 mg .
Jij had een uitgangspunt qua waarden toch Nammie ?
Ik heb niks . En advies is qua gewicht 1,5 . Maar zie zachtjes aan wel wat verbeteringen .
Zal doc eens gaan bellen hierover volgende week .
Hoe we kunnen gaan meten of we goed zitten . Want meer geven als nodig is ook niet de bedoeling .
Nammie schreef:Zinzi_jewel schreef:Ben ik ook erg benieuwd naar of Fik het red op 1 mg .
Jij had een uitgangspunt qua waarden toch Nammie ?
Ik heb niks . En advies is qua gewicht 1,5 . Maar zie zachtjes aan wel wat verbeteringen .
Zal doc eens gaan bellen hierover volgende week .
Hoe we kunnen gaan meten of we goed zitten . Want meer geven als nodig is ook niet de bedoeling .
Fik zit op de grens van 1,5 a 2 tabletten...Ik schat hem op 850 kilo , en nu ietsje meer.....
Mijn startwaarde was 71,5...maar het enige wat Fik heeft zijn die insulten. Verder heeft hij geen zichtbare symptomen.
Het late verharen misschien , maar ik zag vanmiddag dat Tekla ook nog hele lange winterharen heeft.
OYYO schreef:update: Paardje zit nu vanaf 1 mei op de medicatie. Gisteren warempel een sprintje in de wei!!. Was lang geleden. Zijn haren laten nog steeds niet los en het word nu toch echt warm voor 'm. Toch maar scheren dan, ik kom er niet onderuit.
Eet goed en dat is de laatste weken een beetje wisselvallig geweest. En als ik hem zonder deken bekijk dan lijkt het een ietsiepietsie voller bij zijn heupen. Dus we wachten nog even af.
Graag wil ik iets checken bij jullie. Hij krijgt nu iedere dag 4 tot 5 uur weidegang. Ik kan me voorstellen wanneer hij dit in een keer krijgt dat dan de insulinepiek gelijk omhoog gaat. Is het dan niet verstandiger om de weidegang te spreiden naar 2 x per dag 2,5 uur.
Hij heeft nooit last gehad van hoefbevangenheid maar ik wil het risico klein houden. Iemand hiermee ervaring?
fargo schreef:Nammie schreef:
Fik zit op de grens van 1,5 a 2 tabletten...Ik schat hem op 850 kilo , en nu ietsje meer.....
Mijn startwaarde was 71,5...maar het enige wat Fik heeft zijn die insulten. Verder heeft hij geen zichtbare symptomen.
Het late verharen misschien , maar ik zag vanmiddag dat Tekla ook nog hele lange winterharen heeft.
Heb je hem wel eens gewogen? Een KWPN-er is niet gauw 850 kg. Mijn fargo was 1,74 groot en erg massief, die varieerde van 720 tot 740 kg > meerdere malen echt gewogen
Mijn whizz is 1,82 en slanke benen maar goede body. Zit op zo'n 650 kg (gewogen aantal jaren terug) is nu misschien inmiddels 700, maar vermoed dat zelfs hij dat niet haalt.
Willy was een erg zwaar gebouwde gelderse vent, veel body, 1,72 groot. Die was ook zo rond de 750 kg (misschien tot max 800 kg maar denk dat zelfs hij dat niet haalde)
Hoe groot is Fik? En is hij zo zwaar gebouwd? Heb je een foto? Kan me niet voorstellen dat hij echt 850 kg weegt namelijk (en dan nog, de kg's vormen een richtlijn, geen voorschrift).