[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:36

@ellepel: ik heb vandaag de dierenarts op bezoek gehad, dit soort schilfers is te wijten aan huid die inderdaad verstikt is geweest en die is dus nu flink aan het herstellen.

Dat komt dus inderdaad nog van de RSIH :(
De huid zag er wel mooi rustig uit vond ze en de haartjes zijn nieuwe haartjes, dus geen afgeschuurde, dus tot hier toe blijf ik hoop houden op een vollere manenbos dit jaar :D

Elke dag borstel ik dat stukje uit met zo'n zacht gezichtsborsteltje om geen schade te hebben aan de manen.

Verder staat mijn paard nu dagelijks een half uurtje op een afgegraasde wei (mijn ander paard heeft er net 2 weken opgestaan en staat nu op een nieuw stukje).

Nu heb ik wel gezien dat na 3 dagen een half uurtje weidegang, ze toch een ribbel vertoont in de hals :\

Zou het een toevallertje zijn die ribbel? Want het is enkel als ze het hoofd echt hoog houd (dus de nek opspant).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:14

Hier nog steeds lol met de ventilatoren *\o/* .Ze gaat er lekker in staan als het gekriebel teveel word.
In de stal zelf is het zalig,niet alleen voor de paardjes maar ook voor mezelf.Voorheen werd ik ook gek van die muggebeten en nu is er niks meer wat bijt,zalig!

De deken gaat hier op en af,als het wat koeler is doe ik hem af en zodra de muggen buiten weer aanwezig zijn gaat de deken er weer op.Het werkt super,paardje is er happy mee.
En wat vooral fijn is...............geen aan flarden geschuurd paard en deken! *\o/*

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:59

Mijne heeft de rambo op sinds maart, gaat prima zo! Ik heb ooit een regendekentje (was niet echt een deken geloof ik) gezien die onder of boven de rambo eczeemdeken kan, zodat ze niet zo nat worden. Weet iemand welke deken ik bedoel en waar ik die kan kopen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:42

Heb eventjes advies nodig :)

Ik kan van iemand 2dehands een Boett deken overkopen, echter blijken er nu her en der hele kleine gaatjes in te zitten, zodanig klein dat ze niet te maken zijn.

Wel geweldig top van de verkoper dat ze de deken zo zorgvuldig nagekeken heeft én de moeite heeft genomen om er foto's van te nemen *\o/*

Ik kan de deken voor een mooi prijsje overnemen.
Mijn eczemer is geen extreme eczemer, zou ik het doen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:43

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:44

NehnaDagmar schreef:
Mijne heeft de rambo op sinds maart, gaat prima zo! Ik heb ooit een regendekentje (was niet echt een deken geloof ik) gezien die onder of boven de rambo eczeemdeken kan, zodat ze niet zo nat worden. Weet iemand welke deken ik bedoel en waar ik die kan kopen?

Ik denk dat jij gewoon een regenliner bedoeld. Die zijn bij mij weten los te koop

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:45

Als de prijs er naar is zou ik het bij mijn lichte eczemer wel aandurven die deken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:22

Het zijn echt minuscule gaatjes en niks bovenop de hals, dus dat stelt me wel wat gerust :)
Het is echt een mooie prijs, twijfel twijfel :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:25

Ik zou 'm dan zeker kopen! De deken beweegt ook nog eens als je paard loopt, denk niet dat daar knutjes doorheen gaan komen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:44

Kopen kopen! Die paar gaatjes gaan haar echt niet meer jeuk laten hebben hoor..

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:04

hoe hebben jullie dat met die ventilatoren? mijn paardje wordt bijna panisch op stal.
zijn ventilatoren een goed werkend middel?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:45

nou..die Boett is prima hoor. Als je zou willen dan zou je die gaatjes nog dicht kunnen maken.

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:58

@norton84 weet jij misschien of de regenliner ook ademend is?

Vind het lastig om te besluiten welke deken om te doen
Regendeken voor 's nachts is voor overdag weer te warm en ook weer niet goed voor de vliegjes, maar rsih vind ik eigenlijk 's nachts weer te koud

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:23

Hier gaat het ook nog steeds goed , met de Rambo eczeemdeken .

Buik probeerd hij weleens te schuren , maar niet zo extreem als de jaren ervoor .

Ik ben dankbaar. En hopelijk gaan we het redden :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:23

Ik krijg de regenliner vandaag binnen. Ik doe m alleen op op dagen zoals vandaag. Het is dan redelijk warm, maar met de hele dag regen en wind vind ik alleen raih niet zo'n succes.
Volgens de omschrijving ademt hij en is hij niet vergelijkbaar aan een gewone regendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:03

Zou je willen laten weten hoe doe bevalt en hoe de maat valt? ik wil hem misschien ook aanschaffen voor in de rambo protector.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:06

femke_harley schreef:
Vandaag weer contact gehad met de dierenarts. Helaas toch de prednison verhogen (ze is allergisch voor grassoorten, mijten, schimmels, zaden, insecten etc. dus niet alleen ZE). Vrijdag terugbellen hoe het gaat, anders komt hij weer langs. Baal zo, want het ging zo goed! :(

Ben nu ook bezig met derfen, lijkt wel iets te werken.. gebruik het nu een paar dagen.
Van de week ook maar eczeemdeken halen. Ik denk zo'n soort boett deken. Ik moet iets rekbaars hebben, vind de RSIH te stug. Ze heeft een hele korte hals en als de dag eet, zit hij echt zo strak. Heb ik nu met mijn vliegendeken ook. Niet fijn dus.

appie heeft ook meerdere allergiën :j
zou inderdaad kijken voor een boett deken, wel iets duurder,maar de kwaliteit is super, 2e hand is er ook wel wat te vinden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:07

mi amore, kopen die deken!
je wilt niet weten hoe appie zijn deken er uit ziet, die is meerdere malen gemaakt ,maar hij beschermt nog 90% en dat is voor hem genoeg zat.
die kleine gaatjes kun je wel dicht stikken met een naaimachine ..moet wel lukken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:10

Yvank_ schreef:
Zou je willen laten weten hoe doe bevalt en hoe de maat valt? ik wil hem misschien ook aanschaffen voor in de rambo protector.

Ja natuurlijk. Ik heb twee maten besteld want las als recensie dat ze klein vallen. Kleiner dan de RSIH, nu kan ik me ook zo voorstellen dat dit de bedoeling is, want hij moet niet onder je deken vandaan komen. De gewone liners die je onder de winterdeken kan doen zijn ook korter.
Maar voor de zekerheid heb ik maar twee maten besteld. Ben benieuwd :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:51

@ellepel: super, dan koop ik hem :D Ik stel jou bij deze aan als mijn persoonlijke zomereczeemexpert :D

Ik heb een RSIH maat 185 (6.0) te koop, nog het 'witte' model.
De is 2 seizoenen gebruikt, heeft een héél klein gaatje op de hals dat ik ga maken maar is voor de rest tip top in orde.

Enkel de groene randen zijn versleten en die zachte voering die normaal in de hals zit.

Iemand een idee wat een goede vraagprijs is? Momenteel staat die op €80, maar dat is uiteraard de vraagprijs omdat mensen graag afbieden :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:36

Hier ook de regenliners, ze bevallen super. Ik gebruik ze nu het tweede seizoen, wat een gemak.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:38

ellepel schreef:
femke_harley schreef:
Vandaag weer contact gehad met de dierenarts. Helaas toch de prednison verhogen (ze is allergisch voor grassoorten, mijten, schimmels, zaden, insecten etc. dus niet alleen ZE). Vrijdag terugbellen hoe het gaat, anders komt hij weer langs. Baal zo, want het ging zo goed! :(

Ben nu ook bezig met derfen, lijkt wel iets te werken.. gebruik het nu een paar dagen.
Van de week ook maar eczeemdeken halen. Ik denk zo'n soort boett deken. Ik moet iets rekbaars hebben, vind de RSIH te stug. Ze heeft een hele korte hals en als de dag eet, zit hij echt zo strak. Heb ik nu met mijn vliegendeken ook. Niet fijn dus.

appie heeft ook meerdere allergiën :j
zou inderdaad kijken voor een boett deken, wel iets duurder,maar de kwaliteit is super, 2e hand is er ook wel wat te vinden

Mag ik vragen hoe jij het onder controle houdt? Alleen met een deken en derfen? Of ook anders?
Soms zit ik een beetje met m'n handen in het haar.

Gister hoorde ik van een stalgenootje dat er een soort holistische arts was voor een ander paard. Hij voelde bij die van mij ook wat. Nu ben ik benieuwd naar het hele verhaal, hoor ik vanmiddag. Of mijn stalgenootjes hebben vertelt dat ze allergieën heeft en op de prednison staat (en dus haar afweer erg laag is) of dat hij zelf met het verhaal kwam. Ik kan zelf ook namelijk de link leggen dat haar afweer erg laag is, dat doet de prednison juist. Ik weet nooit zo wat ik ervan moet vinden. Ben benieuwd naar het verhaal straks.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:42

ik ben niet dol op prednisolon, maar als het moet dan moet het.
appie heeft het gehad toen hij heel erg benauwd was door zijn bronchitis.. hij werd er echt mega sloom van .
maar werd er niet beter van helaas, sindsdien leeft hij 24/7 buiten en heeft hij het nog wel eens benauwd met warm vochtig weer :j
ik ben uitgeprobeerd met alle poeders en middeltjes.
gewoon deken er op, goed voerbeleid en dat is het...mocht hij eens wat eczeem op het hoofd hebben dan smeer ik er sweet itch op

een holist..ja kun je best doen hoor, kan heel goed helpen.
ook bij appie gehad en die had last van een deel van zijn darmen wat niet goed werkte, daardoor nam hij voedingsstoffen niet goed op.
en zijn lever werkte niet goed, kreeg toen het advies om hem te gaan voeren alsof hij insulineresistent was.
dus laag in suikers...ik heb toen korrels gehad door het voer en verder weet ik het niet meer. :o

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:14

Bedankt voor alle antwoorden, deze bedoel ik inderdaad! Voor dagen als nu lijkt het me erg fijn :)
Ik heb hem overigens net besteld bij Agradi, daar is nu 20% korting. Misschien handig als jullie deze ook willen bestellen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:14

Daar heb ik hem ook besteld, maar dan nog met de 25% korting.
Ik ga hem vanmiddag passen, ben benieuwd.
Vandaag valt het hier trouwens erg mee met regen, bij jullie?
Gaan die van jullie ook schuren als ze met natte dekens op stal komen?