[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:16

Bij mijn pony schijnt zijn eczeem geheel vanuit zijn nieren te komen. Hij kan niet goed tegen suiker, zijn nieren kunnen het niet goed verwerken waardoor er teveel afvalstoffen ontstaan. Ik moet dus vooral dmv verschillende kruiden zijn nieren blijven ondersteunen, dan zal de eczeem ook minder worden..

Vaak komt eczeem ook voort uit maagproblematiek. Dus kijk vooral ook eens naar de binnenkant van je paard :) Middeltjes die werken aan de buitenkant helpen op langere termijn toch niet..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:28

ik ga het nog maar een keertje vragen hoe is jullie ervaring met zwavelproducten die helpen tegen ZE?
mijn friesje schuurt ook een beetje maar volgens kennis kan dit ook komen door verminderde weerstand zij gaf aan MSM te gaan voeren omdat hier zwavel in zit zodat het lijf ontgift wordt zijn er meer mensen die hier goede ervaringen mee hebben??

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:15

Ik wil toch nu ook nog wat bij gaan voeren om m schoon te spoelen enzo, of heeft dat geen nut meer denken jullie? Vandaag sinds een week hem weer gezien en onder de deken alles oké, maar snapte maantop en voorpluk zijn om te huilen! ;( korsten, wondjes, hard... Dat Derfen (zo heet t toch?) gaan smeren?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:42

Ellepel: de jaarling staat in de inscharing op een weide die niet bemest is. Wel staan er erg veel bomen omheen en helaas dus veel vliegen, muggen etc. We hebben haar gisteren ingesmeerd tegen de jeuk en ze vond het heerlijk.

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:11

hooi ik meld mij hier ook maar eens aan :)
Allebei mijn paarden hebben last van eczeem:( En al veel middeltjes en deken geprobeerd.
Dit jaar hadden wij een snuggy hood! Wat een geweldige deken zeg:D ( nadeel wel duur:O, ik was ongeveer 235 kwijt). Maar na mijn fry free een hele opluchtig:) Ook heb ik een RSIH gehad, hele sterke dekens :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:19

Ik zit ook met een raadsel.. Mijn poown had eerst veel jeuk.. moet zeggen dat door verandering in het voer en zijn graasmasker het al stukken minder is, maar hij blijft jeuk houden om een stukje van ongeveer 10 cm midden op zijn manenkam..
Heel vreemd vind ik dat..
Kan ook niks zien aan de huid daar.. Iemand een idee

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:04

Ik ben afgelopen maandag met Derfen gaan smeren en het helpt echt goed! *\o/*
Wel heeft hij nog wat jeuk maar de kale plekken onder zijn buik worden echt al stukken beter.
Groeien alweer haartjes op en lijkt mooi te genezen.

Even afwachten verder dus...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:18

Cilla_Bo schreef:
hooi ik meld mij hier ook maar eens aan :)
Allebei mijn paarden hebben last van eczeem:( En al veel middeltjes en deken geprobeerd.
Dit jaar hadden wij een snuggy hood! Wat een geweldige deken zeg:D ( nadeel wel duur:O, ik was ongeveer 235 kwijt). Maar na mijn fry free een hele opluchtig:) Ook heb ik een RSIH gehad, hele sterke dekens :D

is dat die deken uit engeland? die echt het hele paard kan bedekken?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:36

Waar kan ik Derfen bestellen? En hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:45

Opstal gebruiken er ook een paar dat Derfen en en dat heb ik nu voor een collega meegenomen.
Die was teneinde raad :(:) wilde zijn paard (fries) naar de slacht doen omdat ze zo'n jeuk had en niets hielp ook een deken niet.
Zei geef haar maar hier wilde haar wel hebben voor slacht prijs maar heb hem toch maar dat Derfen aangepraat
ZE waren erg sceptisch maar binnen vierdagen stonden ze op de stoep _/-\o_ waar kunnen we dat bestellen
De jeuk wordt minder. ZE schuurt niet meer aan de deur als ze de stal binnen komt de buik ziet er beter uit enz.
Dus duim nu heel hard voor het paard en voor hun dat het inderdaad doorzet en goed helpt al mis ik zo wel mijn gratis fries ;)
www.derfen.com volgens mij

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:21

Jaan81 schreef:
Waar kan ik Derfen bestellen? En hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet?

www.Vidoma.nl

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:57

Meldt zich ook in het topic.

Sinds gisteren hebben we een pony met eczeem, gekocht voor mijn dochter. Het is prima onder controle te houden met deken, maar wil me toch even nog meer verdiepen in ZE. Ik ben er al enigzins mee bekend via de ijslanders, maar dit is alweer een paar jaar geleden.

Derfen heb ik de proefverpakking van besteld. Moet nu alleen nog even een nieuwe deken erbij halen. Momenteel staat ze onder de Rambo Sweet Itch Hoody. Maar heb graag een reserve deken erbij.

Nu nog even geen vragen, ben nog druk bezig om vooral veel te lezen. Pony krijgt weinig krachtvoer. Ze krijgt nu muesli van Marstall, melassevrij. Ze is momenteel ook wat te dik. Maar daar gaan we uiteraard wat aan doen.

Pony waar het om gaat:

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:04

Hoe is jullie ervaring met Endure?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:59

iemand ervaring met Mijten en dan de NOVA-mix

deze zou speciaal zijn voor eczeem paarden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:01

gebruik anders even de zoekfunctie hier op bokt,ik heb het heel vaak langs zien komen in topics.
dan vind je vast wel genoeg info :j

karev,voor jou hetzelfde,via de zoekfunctie vind je wel info!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:04

Wisse heeft een jeukerig hoofd, zijn er daar meer van op dit moment?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:05

ja appie ook nog steeds. :j

van die plekjes boven de ogen,zit het bij wisse ook op die plek?
ik smeer het nu in met zinkzalf en dat gaat goed.
er zijn ook zoveel vliegjes nu

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:23

ja maar ook op zijn voorhoofd bijvoorbeeld, terwijl daar het masker wel zit?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:10

line18 schreef:
iemand ervaring met Mijten en dan de NOVA-mix

deze zou speciaal zijn voor eczeem paarden

Poeh, klonk mooi, was toevallig met mijten bezig (ga binnenkort hun luzerne eens proberen, zit minder melasse in dan die van Hartog) en de uitleg klinkt super. Maar als je dan via voervergelijk gaat vergelijken }:0 35.5% suiker+zetmeel! (ter vergelijking: HH weidebrok heeft 9%)

Ik denk dat ik maar niet teveel ga veranderen, ik ga zien hoe het allemaal loopt nu op de nieuwe stal enzo ... Ik las bv. ergens dat de weide laten injecteren helemaal niet gezond is voor eczeempaarden, dit gebeurde wel op de vorige stal, misschien maakt dit al voldoende verschil, wie weet... En verder hoop ik dat voergezond binnenkort gaat uitbreiden, want hun producten wil ik toch echt eens proberen (hoor je héél veel goed over..) maar ik woon in het verkeerde land :+

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:30

ik zie allemaal goede verhalen over Derfen.
hoe smeren jullie het precies op je paard?
mijn paard heeft namelijk erg jeuk op haar hoofd, (heeft al geen voorpluk meer en vooral daar erg veel wondjes) en de manen.

ook wil ik er een da bij gaan halen om te kijken wat die ervan vindt, en eventueel een onderzoek te doen hebben jullie daar ervaring mee?
vorig jaar had me paardje het namelijk helemaal niet zo erg, alleen een paar kleine wondjes.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:53

@line18 De Nova-mix heb ik geprobeerd. Hielp niet echt... ik geef nu de Herbs van Equifyt en de Natural base.
Qua suikers en eiwitten zit ik nu toch veel lager.
In combinatie met een Pagonydeken redden we het momenteel.
Sinds 3 jaar is ze eindelijk tot rust gekomen en schuurt ze alleen nog een beetje aan haar hoofd, oren en staart.
Het hevige schuren zie ik niet meer, nu duurt het nog geen halve minuut meer en ze stopt al.
@[***] injecteren is inderdaad heel slecht, je krijgt er een vette weide mee...een echte caloriebom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:58

Het blijkt :j Ik ken er niks van, begin me nu pas eigenlijk in te lezen in dingen aangezien ik nu een stukje heb wat ik volledig zelf mag (moet :P ) onderhouden, dus nu kan ik alles doen hoe ik het wil ;) Dus ik hoop dat dit, in combinatie met het toch minder aanwezig zijn van vliegend spul, al een heel stuk beterschap geeft. Ik zou hem dolgraag blij zonder deken zien .. hij heeft het maar heel licht, maar zonder deken durf ik toch niet aan ... Maar misschien dat het op de nieuwe plaats wel kan, we zullen het volgend seizoen zien :)

Zit ook nog steeds te twijfelen over Derfen (al weet ik niet of dat makkelijk tot hier te krijgen is) maar het is zo duur := En verder heb je nog allerlei andere dingen ... Vital Herbs bv. zou in theorie ook heel goed werken .. Maar de verdeler die hier vlakbij zat is er mee gestopt denk ik, want die staat ineens niet meer op de website (en ik zou zweren dat die er eerst wel stond :+ ) dus dat is dan ook weer minder.
Er is zoveel, en langs de ene kant wil ik wel graag proberen, omdat ik hem echt zonder deken wil. Maar langs de andere kant heb ik ook iets van: misschien maar eens afwachten wat de nieuwe plaats & weide & voerverandering gaat doen ... Ik weet het niet :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:05

Vera gaat echt super al een tijd. Ze staat meer zonder dan met deken, jeuk af en toe nog eens aan haar mairframe en heeft een mooie volle bos manen en volle staart.
Derfen gebruik ik sporadisch nog bij haar.
Dus goede resultaten hier met ander voerbeleid.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:07

Derfen klinkt duur, maar ik doe voor 4 paarden een heel seizoen met 2 flessen, dat is 25 euro per paard, valt wel mee toch? En ik gebruik de eczeem dekens minder dus die gaan langer mee :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:09

Ik doe al ruim een jaar met een klein flesje Derfen, dus het is idd zuinig in gebruik.