Vaak komt eczeem ook voort uit maagproblematiek. Dus kijk vooral ook eens naar de binnenkant van je paard
Middeltjes die werken aan de buitenkant helpen op langere termijn toch niet.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Middeltjes die werken aan de buitenkant helpen op langere termijn toch niet..
korsten, wondjes, hard... Dat Derfen (zo heet t toch?) gaan smeren?

Cilla_Bo schreef:hooi ik meld mij hier ook maar eens aan![]()
Allebei mijn paarden hebben last van eczeem:( En al veel middeltjes en deken geprobeerd.
Dit jaar hadden wij een snuggy hood! Wat een geweldige deken zeg:D ( nadeel wel duur:O, ik was ongeveer 235 kwijt). Maar na mijn fry free een hele opluchtig:) Ook heb ik een RSIH gehad, hele sterke dekens
wilde zijn paard (fries) naar de slacht doen omdat ze zo'n jeuk had en niets hielp ook een deken niet.
waar kunnen we dat bestellen 
Jaan81 schreef:Waar kan ik Derfen bestellen? En hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet?
line18 schreef:iemand ervaring met Mijten en dan de NOVA-mix
deze zou speciaal zijn voor eczeem paarden
35.5% suiker+zetmeel! (ter vergelijking: HH weidebrok heeft 9%)
Ik ken er niks van, begin me nu pas eigenlijk in te lezen in dingen aangezien ik nu een stukje heb wat ik volledig zelf mag (moet
) onderhouden, dus nu kan ik alles doen hoe ik het wil
Dus ik hoop dat dit, in combinatie met het toch minder aanwezig zijn van vliegend spul, al een heel stuk beterschap geeft. Ik zou hem dolgraag blij zonder deken zien .. hij heeft het maar heel licht, maar zonder deken durf ik toch niet aan ... Maar misschien dat het op de nieuwe plaats wel kan, we zullen het volgend seizoen zien 
En verder heb je nog allerlei andere dingen ... Vital Herbs bv. zou in theorie ook heel goed werken .. Maar de verdeler die hier vlakbij zat is er mee gestopt denk ik, want die staat ineens niet meer op de website (en ik zou zweren dat die er eerst wel stond
) dus dat is dan ook weer minder.