Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Kan ook teveel gras zijn,dus kijk eerst of je daar wat in aan kunt passen.
Mijn tinkermerrie krijgt dat in de manen als ze in te rijk gras staat, die heeft absoluit geen zomereczeem![]()
Als je dier al vrij schraal staat,dan misschien toch zomereczeem en is een goede deken de oplossing,
ellepel schreef:Je bedoeld zo een pyama?
Ik had het bij appie vroeger wel maar dan zaten de riemen te strak..
darkadia schreef:Luca03 schreef:Van de cool mint versie gaat mijn pony heel erg plakken
Hier gister pas voor eerst gesprayd dus of t plakt weet ik nog niet. Ik ben er zelf iig niet plakkerig van geworden (met hand ingemasseerd). Gebruik jij t ook verdund?
darkadia schreef:Ander vraagje: zijn er hier meer mensen die een 'klassieke' eczeemdeken hebben waarbij de elastische beenriemen zo schuren aan de binnenkant van het been? Hier krijgt paardlief er wondjes van. Heb nu fleece bontjes eromheen gedaan in de hoop dat t helpt.
MXLISSA schreef:darkadia schreef:Ander vraagje: zijn er hier meer mensen die een 'klassieke' eczeemdeken hebben waarbij de elastische beenriemen zo schuren aan de binnenkant van het been? Hier krijgt paardlief er wondjes van. Heb nu fleece bontjes eromheen gedaan in de hoop dat t helpt.
Hier ook de klassieke eczeemdeken op met schuurplekken bij de benen... helaas lukt het bijna niet om dat te voorkomen. Heb een nieuwe deken dus zit nogal strak, en helaas kan hij niet losser
Koekeroekus schreef:Dit heb ik ook! Zag het laatst bij toeval, bij de deken van vorig jaar had ik er geen last van en pas een nieuwe gekocht die het wel heeft. Hij krijgt er gelukkig geen wondjes van want ik doe ze door elkaar heen. Waardoor het niet direct tegen het been schuurt.
Ilona_X_M schreef:Hoii,
Mijn verzorging had vorig jaar een halsdeel/halsdeken van QHP. Werkte naar mijn idee best goed aangezien de vliegjes er niet bij konden. Natuurlijk bleven we haar ook behandelen tegen de jeuk en inspuiten tegen de vliegen. Maar haar manen bleven ook gewoon heel en werden niet kort door het schuren. Nu gaat de eigenares een halsdeken maken van een halsstuk van een vliegendeken aangezien die van QHP kapot gescheurt is. Komt waarschijnlijk omdat er al kleine gaatjes in kwamen en ze toch ging schuren. Nu heeft ze er even geen opgehad omdat een kapot halsdeken toch niet helpt. Helaas heeft ze nu gelijk haar manen weer kort geschuurd. Hoop dat de zelf geknutselde versie ook gaat helpen. Nu heeft ze ook nog een vliegenfrontriem om aangezien haar voorpluk best kort is. Heb haar trouwens pas ook gewassen met een zwartachtige shampoo weet niet meer precies wat het was. Volgensmij iets van teershampoo ofzo. Rook in ieder geval niet heel lekker ☺
genja schreef:Ilona_X_M schreef:Hoii,
Mijn verzorging had vorig jaar een halsdeel/halsdeken van QHP. Werkte naar mijn idee best goed aangezien de vliegjes er niet bij konden. Natuurlijk bleven we haar ook behandelen tegen de jeuk en inspuiten tegen de vliegen. Maar haar manen bleven ook gewoon heel en werden niet kort door het schuren. Nu gaat de eigenares een halsdeken maken van een halsstuk van een vliegendeken aangezien die van QHP kapot gescheurt is. Komt waarschijnlijk omdat er al kleine gaatjes in kwamen en ze toch ging schuren. Nu heeft ze er even geen opgehad omdat een kapot halsdeken toch niet helpt. Helaas heeft ze nu gelijk haar manen weer kort geschuurd. Hoop dat de zelf geknutselde versie ook gaat helpen. Nu heeft ze ook nog een vliegenfrontriem om aangezien haar voorpluk best kort is. Heb haar trouwens pas ook gewassen met een zwartachtige shampoo weet niet meer precies wat het was. Volgensmij iets van teershampoo ofzo. Rook in ieder geval niet heel lekker ☺
Bern bang van niet als het echt een vliegendeken is. Die mazen zijn te groot in de deken daar kunnen de eczeem vliegjes gewoon door heen steken.
darkadia schreef:ellepel schreef:Je bedoeld zo een pyama?
Ik had het bij appie vroeger wel maar dan zaten de riemen te strak..
Zon pyama inderdaad. De riemen had ik vrij strak, maar schuiven vanzelf losser door vrij beweeglijk paard, dus nu op zijn lost, maar blijven schuren helaas.
Stof is voor hem dan toch gewoon te stug in combi met met gevoelig huidje vrees ik.
Van bijv een leren singel aan het zadel kreeg hij ook schuurplekken.
Bontjes inmiddels besteld, hopelijk gaat dat helpen voor hem.
bruintje123 schreef:Tik rechtsonder in "doorzoek dit onderwerp" het woord listerine in en je krijgt alle antwoorden
yarkayunda schreef:Hoi,
Ik wil misschien met listerine smeren beginnen, maar ik had nog wat vragen. Moet je het er gewoon puur op smeren? Hoeveel moet je erop smeren? Hoevaak? Kan je dan de deken aflaten?