JoycexEnya schreef:Het is bemest.
Vrij groen hoog gras
Dan zal ik er inderdaad voorzichtig mee zijn en fructaanindex in de gaten houden.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mi_Amore schreef:Ik heb hier alles al geprobeerd en uiteindelijk toch maar netjes Ellepel haar goede raad en advies telkens opgevolgd en zomereczeem kost mij nu een pak minder dan voorgaande jaren
Caipirinha82 schreef:Heeft iemand ervaring met de druppels van puur culico? En de puur drainage compositum?
Mijn paard is ook weer begonnen met schuren nu ze weer de wei in gaan sinds een week, en wil het probleem ook graag van binnen uit aanpakken.
Een vliegendeken kan ik ook wel weer omdoen maar ik ben blij dat ze nu even zonder deken kunnen nu het wat warmer is en geen vliegendeken ophoeven tot dat de dazen weer komen.
Mi_Amore schreef:Ik heb hier alles al geprobeerd en uiteindelijk toch maar netjes Ellepel haar goede raad en advies telkens opgevolgd en zomereczeem kost mij nu een pak minder dan voorgaande jaren
Eenvoudigweg goed deken er op, goede hoofdkap, minimale weidegang, goed ruwvoer en mijn paard doet het goed
Geen dikke hals, geen jeuk (enkel aan de buik en uier een heel klein beetje, heb nu een uierflap besteld bij Boett), ziet er goed uit!
Echter, het valt me op dat mijn paard aan de onderkant van haar manen dikke donkere schilfers heeft![]()
Zo ziet het er uit aan de bovenkant:
En zo aan de onderkant:
Aan de onderkant zitten dus echt dikke schilfers, die borstel ik er elke dag uit met een zacht hoofdborsteltje
Zoals je hier kan zien zijn de eerste 2 vlechten hele dikke vlechten, de 3de is vrij dun, en de rest moet bijgroeien.
Zo zag het er uit voor ik een weekje op vakantie ging en er dus een week de RSIH heb moeten opgooien:
Stomme Rambo -_- Er is dus alweer een heel stuk manen verdwenen door dat deken :'(
Mijn hoofdvraag is dus: van waar komen die schilfers? Gaat dit nog netjes bijgroeien?
En is het misschien een gevolg van nieuwe haargroei dat die schilfers er komen?
Verder: als jullie de manen van jullie paard borstelen, komen er dan ook élke keer manen mee?
Ik borstel mijn paard haar manen elke week 2x uit, van onder naar boven, eerst goed veel antiklit erin zodat ik zo weinig mogelijk mee trek.
Heeft iemand van jullie soms ook dat jullie eczemer last heeft van traanoogjes?
Mijn paard ziet er verder prachtig uit! Goed op gewicht, blinkt als een spiegel