Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonnedv schreef:MSophie schreef:Ik ga ook niet knippen
ben trots op wat sophie heeft en dat houden we zo !!
Ik hou ze in sportcoupe. Wel zo makkelijk met wedstrijden en het valt niet zo erg op als er een stukje weggeschuurd is.
ellepel schreef:zo jammer dat toen appie eigenlijk te mager was juist erge zomerczeemklachten kreeg,dus ik deel deze mening niet.
maar zeker interessant.
al zouden een heleboel mensen hierdoor hun veel te dikke dier eindelijk op dieet zetten en zo een veel gezonder paard er voor terug krijgen
Flosje446 schreef:Is sojaolie echt zo slecht? Ik geef nu Omega-olie met lijnzaadolie, soja-olie en hennepolie. Het is bijna op, dus als soja-olie niet goed is dan ga ik over op iets anders, maar wat is dan wel goed? Opties zijn:
Trias omega van de Groene Os bevat Lijnzaadolie, Olijfolie, Pompoenpitolie, Tarwekiemolie en Teunisbloemolie
Primeval Omega lijnzaadolie, sesamolie, zonnebloemolie, teunisbloemolie, pompoenpitolie, natuurlijke vitamine E (d-alfa-tocoferol)
Subli Omega mix lijnzaadolie, soyaolie, kokosolie en verrijkt met vitamine E en C.
LijnZonOlie van de Paardendrogist lijnzaadolie en zonnebloemolie
zij schreef:is niet van dit jaar hoor, maar je ziet haar ribben zelfs op de foto, dus te dik was ze echt niet, en wat betreft zomereczeem hoef ik jullie niets te zeggen denk ik.... spreekt voor zich... :'(
Bojangles schreef:@zij, mijne was dit jaar ook het minst in conditie vergeleken met voorgaande jaren en had toch het minste jeuk dan voorgaande jaren
SuperRoos schreef:zij schreef:is niet van dit jaar hoor, maar je ziet haar ribben zelfs op de foto, dus te dik was ze echt niet, en wat betreft zomereczeem hoef ik jullie niets te zeggen denk ik.... spreekt voor zich... :'(
Dit is een jong paard? Dan zijn ribben geen goede indicatie volgens mij om te checken of je paard goed op gewicht is.. Ik heb bij onze jaarling ribben gezien terwijl er gewoon een aardige buik onder hing en er zelfs vet op de spieren kwam te zitten..
CarolShadow schreef:Vet gaat ook om organen zitten hé, laten we dat niet vergeten!
Die van mij was dit jaar in topconditie en heeft het retegoed eraf gebracht dit jaar.
Het is denk ik heel erg paard verschillend hóór.
Flosje446 schreef:Ik heb een tijdje deze klitwortel gebruikt. Die werkte bij Senna goed. Daarna die van de Kruidvat gebruikt en dat werkte minder, maar was ook heel erg anders. Ik kan het niet goed omschrijven, maar een soort van plakkerig. Welke gebruik jij, SuperRoos?