[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:48

Heeft iemand hier de Amigo Aussie Allrounder?

Is deze meer te vergelijken met een vliegendeken of met een eczeemdeken?
Ik zoek een deken die de meesten beestjes tegenhoud maar niet warm is.
Ik twijfel tussen de Amigo Aussie Allrounder of de Amigo Bug Rug.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:25

Ik heb hem. Het is meer een eczeemdeken want hij is helemaal dicht. Het fijne eraan is dat hij lichter en koeler is dan de rsih en waterafstotend is. Het grootste nadeel is de korte hals. Dus begin vd manen wordt nog geschuurd en dazen kunnen er nog steken.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:28

Jotoma schreef:
Ik heb hem. Het is meer een eczeemdeken want hij is helemaal dicht. Het fijne eraan is dat hij lichter en koeler is dan de rsih en waterafstotend is. Het grootste nadeel is de korte hals. Dus begin vd manen wordt nog geschuurd en dazen kunnen er nog steken.

Laat jij hem bij heel warm weer op liggen? Bijv als het 25-30 graden is?
Die van mij schuurt haar manen gelukkig niet meer sinds ze medicijnen krijgt maar haar staart nog wel.
Ben dus op zoek naar iets wat minder warm is (heb nu de bucas sweet itch), maar wat toch nog een beetje tegen dazen en muggen beschermd.
Ben bang dat de Aussie alsnog te warm is op zonnige dagen...
Maar de Amigo Bug Rug zal minder tegen muggen beschermen...

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:54

Is er hier iemand die Listerine onverdund gebruikt? Of is dat te heftig? Zit er zelf aan te denken om dat eens te proberen maar durf het niet zo goed, weet niet of ze daar blij van worden. Gezien iedereen het verdunt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:01

@lindee: ellepel gebruikt het onverdund :j

@kayleigh: ja! Daar is hij juist super geschikt voor! Die van mij gaat snel zweten onder de rsih en die doe ik 10x liever de aussie op.
Op mijn vorige pensionstal kon dat ook prima, ik was zo blij! Weinig vliegen en doordat hij 's nachts op stal stond had hij er daar ook geen last van. Dacht eindelijk dat ik die rottige warme rsih af kon laten. Maar op mijn huidige stal lukt dat helaas niet. Dan is het mijn nooddeken: als de rsih zeiknat is en moet drogen of als t juist bloedheet is. Ik kan m dus zeker aanbevelen :j

De bugrug heb ik ook. Die kan ik alleen met 30+ aan doen als mn paard op stal staat. Buiten wordt hij overal (ook onder de deken) gebeten door dazen en schuurt hij doordat het een fijnmazige deken is en geen dichte deken. Ook gaat hij snel kapot. Die raad ik dus af.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 03-08-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:10

Kayleigh, ik heb de Amigo Bug Rug, (gekregen :+ )vind het een fijne deken qua pasvorm en bij warm weer en hij beschermt hier ook wel tegen de muggen, alleen de hals is veel te kort en te krap, kan zelfs niet dicht bij mijn speknek :Y) .
En Lindeee, ik gebruik de listerine cool mint onverdund, gaat goed, merk geen verschil, alleen een beetje plakkerig misschien, dus gaat best.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:31

Lindeeee schreef:
Is er hier iemand die Listerine onverdund gebruikt? Of is dat te heftig? Zit er zelf aan te denken om dat eens te proberen maar durf het niet zo goed, weet niet of ze daar blij van worden. Gezien iedereen het verdunt.

Ik heb het onverdund gebruikt, had het idee dat dat beter werkte.
Ik deed het op een sponsje en dan het hoofd deppen..ook de staart aanzet heb ik er mee behandeld
Maar ik ben er mee gestopt, ik smeer nu weer zo vaak moglijk sweet itch van sectolin op het hoofd en heb het idee dat het iets beter word :j

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:42

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:33

Hoi!
Ik heb sinds kort een deken maar ze schuurt er doorheen.. hoe kan ik het best de jeuk behandelen? Het liefst niet te duur want ik heb al Mn geld aan de deken uitgegeven...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:36

Als je nou eens een paar reacties boven je leest, dat is net uitvoerig opgenoemd. 1 of 2 pagina's terug.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:32

Hoi,
Mag ik mij ook melden? Ik heb een 8 jarige haflinger merrie met zomereczeem. Gelukkig heeft ze het niet heel erg, en is het met goed inpakken wel onder controle, maar zoals meerderen in dit topic heeft ze heel veel kale plekken op haar hoofd.. Ook vallen de manen op één plek uit ivm de eczeemdeken. :( Ze heeft de Rambo sweet itch hoody. Helaas haalt ze de kap nog wel eens af en daarom die kale plekken.. Zodra ze een open plek heeft spray ik er vetricyn spray op, en af en toe was ik haar met aloe Vera shampoo en masseer ik wat van dat verkoelende gel in.
Hier zie je de kale plekken wel goed:
Afbeelding
En zo staat ze er doorgaans bij :j
Afbeelding

Ik lees denk ik vooral mee voor wat tips en tricks :)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:25

Ik had nooit gedacht in dit topic te komen. Ik heb mijn paard al 15 jaar en dit jaar verhuisd van 3 uur per dag in kleine weitjes buiten naar zomers 24/7 buiten in een groep. Over veel dingen zorgen gemaakt, nooit over jeuk.

Vanaf begin voor de zekerheid rambo Protector er op gehad. Leek goed, maand geleden begon hij het poetsen wel erg fijn te vinden, later soms wat schuren tijdens poetsen, soms ook niet. Had al een belletje moeten rinkelen maar helaas. Nu ook wat kleine rode plekjes op staartwortel en gister wat plekjes onder manen.

Super balen want hij is nog nooit jeukerig geweest, kan het iets anders zijn? Hij is van een basis naar een draversbrok gegaan ( dat voeren ze daar), heeft meer gras maar het is een redelijk kortegegraasde wei.

Voor nu is het plan staart en manen en hals met betadine shampoo, vliegendeken ruilen voor eczeemdeken masker IPV vliegen frontriemtouwtjes en mondwater sprayen. Wat kan ik verder doen?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:36

Ik heb nog een half flesje Derfen Cream over, omdat mijn tinker nu naar de kust is verkocht. Mocht iemand interesse hebben, wellicht om te testen of het iets doet voor je paard? Stuur maar een PB.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:11

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:11

Verkeerde link!

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:18

Faylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:22

Yup, bij mijn paard past hij niet, de rand waar t gaas over gaat in deken zatheel vervelend tegen de ogen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:26

Faylan schreef:
Yup, bij mijn paard past hij niet, de rand waar t gaas over gaat in deken zatheel vervelend tegen de ogen

Geen ervaring met die kap, maar dat kun je op de foto ook wel zien. Die rand zit echt heel dicht bij de ogen.

Heb zelf de kap van EJ die bij de pyjama hoort, voor die prijs best tevreden. Paard vind hem ook niet vervelend. Ja ok, als het alleen maar regent wurmt ze hem af, maar dat kan ik haar niet kwalijk nemen.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:30

Oh ja inderdaad, nu jullie het zeggen, valt het wel op ja!
Ben een beetje op zoek naar een kap met stuk(je) halsdeel aan zodat ik iets kan maken om het aan een deken vast te kunnen maken. Hij doet nu steeds zijn kappen af maar heeft het wel nodig

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:37

Die van de ej zit een stuk hals aan!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:06

Laten jullie paarden de kap op? Onze paarden staan 24/7 buiten, dan vind ik het geen prettig idee om er een halster omheen te doen.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:24

Sommige wel, sommige niet hier. Het wil wel eens helpen om een stukje voorpluk met twee stukjes manen te vlechten door de vliegenkap

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:28

Oh derfen-gebruikers:
Hebben jullie ook last van vieze gele schilfers als jullie de derfen langer dan twee dagen niet gebruiken?
Had dinsdag gesmeerd, woensdag en donderdag niet wegens geen jeuk en vandaag van die dingen in manen en staart..

Op zijn hoofd wel elke dag gesmeerd en daar niets aan de handAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:13

Ik heb dat nooit he,waar ik ook mee smeer, geen rare schilfers.
Hoeveel gebruik je,
kan t zijn dat je teveel er op doet en het niet in de huid trekt ,maar er op blijft liggen en je dit ziet?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:40

Ik heb het standaard bij derfen, het hele seizoen door. Maar daar biedt listerine oplossing voor. Dus dat smeer ik nu standaard en derfen als uitzondering op de regel.