Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dit had ik ook met de eczema. Ik heb eerst 2,5 jaar de boett gehad en daarna de eczema eens geprobeerd, maar dat was snel over. Ik ga nu weer over op een nieuwe boett, kom morgen of woensdag geleverd.
Haaruitval heeft mijn pony ook last van, zal gedeeltelijk met het eczeem te maken hebben, maar ook gedeeltelijk met de deken.
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ben allang blij dat het nu zo goed gaat sinds ze alleen van 11 tot 17 uur buiten staat.
De rest staat ze op stal.
Dat in combinatie met de deken maakt het perfect voor mijn pony.
Herkennen jullie ook haaruitval op de oren? Onder de ogen had die van mij al vorig jaar, nu beginnen de oren ook.
Mischa4ever schreef:Jemawi, bedankt voor je uitleg!
Het probleem met een maat groter nemen, is dat mijn pony ook nog eens een erg korte rug heeft, en de buikflap (ook op de kleinste stand) te breed is dan en dan naar achteren schuift, bij zn 'pieleke' en daar schuurplekjes veroorzaakt.
anjette schreef:He, soms zijn fora erg handig. Ik heb reform voor het eerst deze winter gevoerd. Eerst kreeg ze subli sport. Qua eiwitten desastreus. Ik schrok er ook wel van toen ik mij verdiepte in voer. Dat sportbrok ontzettend slecht is voor het type pony dat ik heb. Maar ja, altijd op pensionstallen gestaan met kwpners en andere sportpaarden.
Maar om terug te komen op die havens. Dit jaar verhaarde ze ontzettend lelijk inderdaad. Terwijl ze altijd een mooie vacht had. Ik meende dat het kwam omdat ze moest wennen aan 24/7 buiten en dat ze haar deken niet meer op had.
Maar nu je dit zegt! Je voert nog wel het merk havens toch, of heb je dit ook veranderd?
Jemawi schreef:Mischa4ever schreef:Jemawi, bedankt voor je uitleg!
Het probleem met een maat groter nemen, is dat mijn pony ook nog eens een erg korte rug heeft, en de buikflap (ook op de kleinste stand) te breed is dan en dan naar achteren schuift, bij zn 'pieleke' en daar schuurplekjes veroorzaakt.
Ook met de buikflap van de eczema? Ik vond die juist zo klein en ik hield bij mijn pony een heel stuk buik over.
Ik heb in de 'probeerperiode' gewoon de buikflap van de boett gebruikt. Je zou dat ook met de boett kunnen proberen en dan de buikflap van de eczema. Ik heb trouwens wel vaker gelezen in dit topic dat de buikflap problemen geeft bij ruinen en hengsten.
Mocht je belangstelling hebben, kan ik wel een foto maken over hoe ik het dubbel heb gedaan aan de achterkant.
@frisiangirl: geen probleem hoor, het was even schrikken toen ik las over een boett van 89 euro
Mischa4ever schreef:Ja ik wil wel graag een foto zien
Mischa heeft een erg korte rug, en is meer vierkant gebouwd.
Denk dat jij meer een rijpaard hebt met een lange rug, en dus een rechthoekig paard hebt.