[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:39

Bij de mensenapotheker koop ik de gewone prascend zoals elke medicatie voor mijn dieren. Meestal bel ik s morgens om het te bestellen en tegen vier uur in de namiddag is het geleverd in de apotheker. En daar noemt het gewoon prascend.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:10

Kunnen ze je dan niet de mensen variant Pergolide leveren Ilora? Dat is een stuk goedkoper.
Ik betaal 88 euro voor 210 pillen. Ik heb nog recept voor de mensen variant.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:35

Is pergolide in Nederland nog wel leverbaar dan? Pas nog in Spanje bij een apotheek naar pergolide gevraagd, en daar was het sinds 2011 niet meer leverbaar. En als ik me het goed herinner was het in Frankrijk en Turkije hetzelfde verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:29

88 euro voor 210 pillen? Wauw, hoe kom je aan zo'n recept?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:01

Ik had toentertijd ook 45 euro voor 100 pillen. Dat was lekker goedkoop! Helaas is de connectie met de apotheek 'verloren'. Dat waren mooie tijden!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:14

Hier gaat het nog steeds perfect in een stukje boterham (meergranen).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:52

Ik heb nog even advies nodig... Dit weekend komen er balen binnen bij de buren van 1,30 diameter. Dit zit verpakt en komt van een onbemeste wei, uit de maand mei. Is hooi van een onbemest land beter?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:08

Waratje schreef:
Hier gaat het nog steeds perfect in een stukje boterham (meergranen).

Hier idem. Onze vos werkt het gelukkig nog steeds netjes naar binnen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:30

@Meert: Pergolide is nog gewoon verkrijgbaar in Nederland bij de apotheek. Ik heb ook nog geen melding gehad dat het niet meer leverbaar zou worden.

@Shanna: ik had een hele fijne dierenarts :) , helaas is ze een tijdje geleden gestopt als dierenarts. Ze zei dat paarden die al op Pergolide stonden daarop mochten blijven staan.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:10

@cyntiar ik denk,niet dat mijn dierenarts pergolide mag voorschrijven. Ik heb horen zeggen dat een dierenarts in België geen medicijnen mag voorschrijven voor mensen. Dacht dat je in België alleen nog aan pergolide Kon geraken als je zelf de ziekte van parkinson hebt. Dus dat gaat moeilijk zijn om aan,pergolide te geraken. Had anders wel voordeliger geweest.

Furi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:57

Ik geef het pilletje in een stukje banaan. Voorheen ook wel eens in een stukje appel of peer, maar omdat ze amper tanden heeft, gaat de banaan makkelijker. Ik duw de pil in een stuk banaan, blijft tevens goed plakken. Ik ben toch echt paranoïde dat ze de pil niet binnen krijgt, ik zou het niet zo door het voer durven geven.

Furi heeft trouwens ook weer een dikke vacht :( Van het voorjaar/begin zomer geschoren. Lijkt alsof haar vacht nu weer lastiger is.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:43

Ik bedoelde dan ook of de apotheker dan niet pergolide zou kunnen leveren ipv Prancend, omdat de werkende stof hetzelfde is?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:40

Pergolide is al een aantal jaar niet meer te krijgen op de belgische markt :\

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:49

*Komt even uit meeleesmodus en wandelt binnen*
Mijn veearts heeft deze week met de Boehringer Ingelheim gebeld, omdat er deze keer op de website in de voorwaarden NIET staat aangegeven dat reeds gratis geteste paarden geen gratis hertest mogen krijgen. Dit is een foutje op de website, maar daarom kan het dit jaar dus WEL. Dus go for it!
Mijn Cushingventje is dus vandaag dus hertest.
*Wandelt weer naar buiten en gaat terug in meeleesmodus*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:21

Batlow schreef:
Ik heb nog even advies nodig... Dit weekend komen er balen binnen bij de buren van 1,30 diameter. Dit zit verpakt en komt van een onbemeste wei, uit de maand mei. Is hooi van een onbemest land beter?

Nee, onbemest is niet beter, omdat de plant dan minder goed kan groeien en dus meer fructaanopslag kan hebben....

Maar er spelen meer factoren mee, hier staat het wel netjes uitgelegd:

http://www.hoefnatuurlijk.nl/nl/fructans.html

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:51

Mijn pony doet het nogsteeds super met de cushing medicijnen, al bijna een jaar op 1 pil per dag en dat gaat super, nogsteeds. Onlangs weer geprikt, kwam uit op ongeveer 65(oh slecht dat ik het niet precies weet, maar was al blij dat het nog ''goed'' was). Wel iets wat hoog, maar mijn dierenarts zegt, zolang het onder de 100 blijft gaan we er niets meer aan doen. Mijn pony begon namelijk met 1250+. Hij staat 24/7 op het land, daardoor kan het volgens mij ook weer hoger zijn. Van de winter weer testen! Gaat toppie hier, top spul dat prascend. Hij heeft nog nooit zo mooi in zijn vacht gezeten!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:52

Na een tijd stille meelezer vandaag de bloefuitslag gekregen helaas heeft mijn pony cushing. Waarde was niet schrikbarend hoog (13) morgen de medicijnen ophalen. Hij moet 6 weken op 1/4 tablet van de da, maar ik zal de eerste week 1/8 aanhouden.

Pony is al 2 maal HB geweest op zijn 4e en 8e. 4 jaar geleden insuline resistent verklaard, is inmiddels 16 en nu dit er nog bij. Ben erg benieuwd wat de medicatie gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:36

Is dat de shet uit je profiel Eliana? Dan kan ik aanraden om met 1/8e te beginnen, lees de OP even door, staat wat in over bijwerkingen en langzaam verhogen van de dosis.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:46

Ja klopt dat is hem, ik had inderdaad de openingspost gelezen.
De dierenarts vond hem er juist nu zo goed uit zien, hij beweegt behoorlijk wat en was eindelijk vet aan het verliezen. Hij kreeg wel de laatste tijd meer last van jeuk en kwam slecht door zijn vacht heen.
Deze foto is van 2 weken terug.

Afbeelding
En deze van eind juni

Afbeelding

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:34

2 keer de mond open, pil naar binnen prop methode toegepast.Maar ponylief rent nu hard weg voor me.Ik stak haar gisteren wel per ongeluk in haar oog.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:58

Ik volg het topic niet erg nauw op de voet, en kom telkens maar eens binnenvallen... (doet me ook gewoon nog pijn, aangezien we in maart ons cushing paardje hebben laten inslapen).

Ik verzorg een d-pony met cushing. Ze is +30j en heeft sinds een aantal weken/maanden enorm veel last van jeuk. Ik dacht eerst dat het door de dikke vacht kwam, maar met de pilletjes is die vacht al enorm gebeterd. Ondertussen heeft ze bijna al haar manen afgeschuurd, en schuurt zich ook naast de manenkam en de staart/billen helemaal open.

Er wordt haar niets anders gevoederd, dus ik begrijp niet hoe ze nu aan deze zomereczeem komt. Ik ga er vanuit dat dit wel in verband zal staan met de cushing?

Iemand ervaringen mee?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:32

Ik betaal 134 euro voor 60 pillen en volgens mij dierenarts kan het echt niet goedkoper geleverd worden. Als ik hier dus kennelijk wel.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:02

Isapaardje dan zou ik ze toch bij de apotheker bestellen. Daar betaal ik ze 125 voor 60 pillen. Maar dan moet je wel een,voorschrift vragen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:42

Of rond gaan bellen. Ik betaal 104 voor 60 tabletten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:03

llora schreef:
Isapaardje dan zou ik ze toch bij de apotheker bestellen. Daar betaal ik ze 125 voor 60 pillen. Maar dan moet je wel een,voorschrift vragen
officieel mag dit niet meer helaas. Is zelfs strafbaar. Dus jij hebt Veel geluk ;-)