[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:28

nou als meneer leen taal er aan meewerkt dan kan het een hoop verklaren :+
zou me niks verbazen ;)

ik zat net even te vergelijken, ik wil ap toch weer van die equiral af hebben.
al die extra kruiden die er in zitten vind ik toch overbodig, paardenbloemkruid, brandnetelblad, foenegriek en knoflook.
en dan ook nog extra lijnzaad....ik geef dat liever zelf als ik dat nodig vind.

de structuurmix van subli heeft hij vroeger ook es gehad,dus denk dat ik die weer neem.
komt kwa gehaltes best dicht bij elkaar in de buurt...en het is een stuk goedkoper :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:33

Pfoeh héy, zi dat er allemaal in?
Dan zou ik het niet eens geven haha.
Granenmix heb ik jaren gevoerd, heerlijk spul, vond paardje ook.
Maar heb haar er toch afgehaald, omdat het zetmeelgehalte niet eerlijk was tegenover het lichaam wat ze deed qua werk om het te verbranden.

Sorry, las het verkeerd, je bedoelde de muesli toch?

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:15

iana schreef:
@Anne77
Wat zijn die gegroeid zeg!!
Wat doe jij daar voor?

In de afgelopen winter heb ik er eigenlijk niks aan gedaan, gewoon laten hangen.
In de zomer af en toe wassen en in vlechten onder de deken.
Een goed passende rambo scheelt ook een hele hoop, dan schuren de manen niet af.
En ik gebruik nu, MTG voor de plek in haar manen die nog wat dunner zijn door die te krappe deken.
Dit is de eerste winter dat ik MTG ga gebruiken dus ben benieuwd of dat gaat helpen, ook heb ik de manen nu ook nog in vlechten zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:23

ja de granenmix heeft appie ook wel gehad,maar behavle dat hij er superdruk van werd heeft het bij hem nooit wat gedaan.
ik wil nu de structuurmeusli gaan halen

zij

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:34

wat is mtg? ik heb hier ook een paard met dunne manenbos...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:49

Myour schreef:
Van mijn kant even kleine update. Kas z'n hals is sinds de verhuizing naar nieuwe stal weer op gaan spelen en vandaag is één van de bulten op z'n hals (ter grote van een euromunt) open gegaan, zit nu een klein rond gaatje in z'n hals. Doet 'm heel veel pijn, heb 't ook met gevaar voor eigen leven schoongemaakt :Y) iemand nog tips met open gesprongen bulten?

Ik gebruik eigenlijk altijd groene leem voor dergelijke dingen.. Trekt de troep er mooi uit en sluit het goed af..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:18

Groene leem? Heb ik eigenlijk nooit mee gewerkt, waar haal ik het en hoe werkt het? Ben bereid van alles te proberen. Heb foto gemaakt overigens maar ga eerst even douchen nu :Y) dus die zal ik zo later even posten.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:37

De Fjord met zomereczeem die ik hier heb staan heb ik een tijdje Subli Slobber gevoerd, wat hij heerlijk vindt. En hij is ook in vacht en manen/staart al behoorlijk opgeknapt in combinatie met de Feelgood30.
Nu wil ik hem de slobber eigenlijk niet dagelijks meer voeren en heb sinds gister Subli Zonder (=muesli) voor hem gehaald zodat hij 1x per week nog de slobber krijgt.

Voeren meer mensen hier de Subli Slobber of Subli Zonder?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:55

Myour schreef:
Groene leem? Heb ik eigenlijk nooit mee gewerkt, waar haal ik het en hoe werkt het? Ben bereid van alles te proberen. Heb foto gemaakt overigens maar ga eerst even douchen nu :Y) dus die zal ik zo later even posten.

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ta/102695/

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:59

Cody: Ik heb een beste tijd subli zzonder gevoerd, maar wel i.c.m. subli granenmix. Er zit een stofje (tryptophaan) in die inwerkt op het hersenen dacht ik, voor bijvoorbeeld onrustige, angstige dieren, zelf ben ik daar niet zo kapot van.
Ik zou het gewoon uitproberen, reageert ze er goed op, prima toch! Je moet toch testen om erachter te komen waar ze het goed op doen.

Edit: Oja, weet niet wat voor ras je paard is, maar het bevat nog best veel zetmeel. Dus voor sobere paarden minder geschikt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:02

@ SuperRoos: danku, ga zo meteen even kijken. Moet je dat uit de tube direct op de wond smeren overigens?
EDIT; ik zie net dat het nooit langer dan 12 uur op de wond mag blijven zitten, dan heb ik al vrij weinig aan, aangezien ik er eens per 24 uur ben :Y)

Hier twee fotootjes, zoals jullie kunnen zien is het echt niet groot maar och het doet 'm echt pijn :(:) al mocht ik er net iets meer aanzitten dan gisteren. Heb van een stalgenootje W-Spray te proberen gekregen. Iemand ervaring hiermee?

Afbeelding

Afbeelding
De manenkam is op zich niet erg opgezet, de bovenste halsspier is alleen erg geribbeld en nu vrij hard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:31

CarolShadow schreef:
Cody: Ik heb een beste tijd subli zzonder gevoerd, maar wel i.c.m. subli granenmix. Er zit een stofje (tryptophaan) in die inwerkt op het hersenen dacht ik, voor bijvoorbeeld onrustige, angstige dieren, zelf ben ik daar niet zo kapot van.
Ik zou het gewoon uitproberen, reageert ze er goed op, prima toch! Je moet toch testen om erachter te komen waar ze het goed op doen.

waar zit dat in dan?
in die subli zonder?
l-tryptofaan (tryptophaan)is geen schadelijke stof hoor, hebben we allemaal nodig.
zit ook in banaan en melk,
en het werkt niet zo dat je er rustig van word hoor.
het zorgt ervoor dat je serotonine op peil blijft, en serotonine is eigenlijk het goed-voel-stofje :D

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:12

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:33

Dit stond in een mailtje van een arts. Ik dacht, ik zet het hier ook even neer :)

De mugjes prikken in de vetlaag en daar ontstaat een ontsteking die jeuk geeft. Als er geen (bijna geen ) vetlaag is dan heeft het paard ook minder last van de mugjes en dus van jeuk. SME is een stofwisselingsprobleem aangevuld met irritatie van de mugjes. SME is geen allergie tegen muggen alleen jeukt het ontstekingsproces in de vetlaag erg.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:59

Myour schreef:
@ SuperRoos: danku, ga zo meteen even kijken. Moet je dat uit de tube direct op de wond smeren overigens?
EDIT; ik zie net dat het nooit langer dan 12 uur op de wond mag blijven zitten, dan heb ik al vrij weinig aan, aangezien ik er eens per 24 uur ben :Y)

Ik laat het ook wel eens langer zitten, helemaal als je niet een te dikke laag erop smeert en helemaal nu met de regen stroomt er vanzelf wat uit..
Ik neem het niet zo nauw..
Allerbeste en snelste werking is 2 uur erop, 2 uur eraf, 2 uur erop etc.. Dat is voor niemand te doen behalve als het paard in een kliniek staat of dat je het aan huis hebt..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:42

Dus gewoon een dun laagje een dag laten zitten en dan alles eraf halen kan ook niet zoveel kwaad? Neem aan dat ik dan z'n eczeemdeken het beste eraf kan laten. Toch maar eens zo'n tube aanschaffen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:50

ellepel: eet een paard van nature banaan en melk?
haha, ik snap dat je lichaam het nodig heeft, maar vind het gewoon maar niets dat ze het erin toegevoegd hebben.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:02

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:02

@ carolshadow: maar dan zou je toevoegde vitamines en mineralen ook niets vinden? ...

@ Zij: ik heb het ook geprobeerd, maar ik heb de fles later weer verkocht. Eén grote vette smeerboel, en mijn paard kreeg er enorm veel schilfers van, en ook extra jeuk daardoor. Heb verder geen snellere haargroei waargenomen, maar juist haaruitval. Het vette sloot de boel erg af onder de hals van de eczeemdeken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:08

Myour schreef:
@ Zij: ik heb het ook geprobeerd, maar ik heb de fles later weer verkocht. Eén grote vette smeerboel, en mijn paard kreeg er enorm veel schilfers van, en ook extra jeuk daardoor. Heb verder geen snellere haargroei waargenomen, maar juist haaruitval. Het vette sloot de boel erg af onder de hals van de eczeemdeken.

Ik heb de fles van Myour overgenomen. Het helpt goed direct tegen de jeuk, maar na een paar dagen smeren werd het één grote smeerboel en ging het verstikken onder de deken waardoor weer jeuk ontstond. Ook is het heel erg moeilijk om die vettigheid uit de manen en de vacht op de hals te krijgen. Ik gebruik het alleen als Senna jeuk heeft op haar staart en niet meer op haar manen. Op haar staart verstikt het een stuk minder snel.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:26

oke, laat maar :)

in dat topic wordt aan t begin gedaan alsof t een wondermiddel is... valt tegen dus blijkbaar. dan wacht ik wel rustig af in de hoop dat het vanzelf wat dikker wordt ;)

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:33

zij schreef:
oke, laat maar :)

in dat topic wordt aan t begin gedaan alsof t een wondermiddel is... valt tegen dus blijkbaar. dan wacht ik wel rustig af in de hoop dat het vanzelf wat dikker wordt ;)

Ik gebruik het ook niet als ze onder de eczeemdeken staan, dan gaat het inderdaad stikken.
Nu ze dus niet meer onder de eczeemdeken staat gaat het prima, ik gebruik het dan ook alleen voor een klein stukje dus bij mij wordt het niet zo'n enorme smeerboel. Het is wel erg vettig maar met afwasmiddel kun je het er goed uikrijgen. Niet te vaak doen natuurlijk :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:38

@ zij: enige manier om het dikker te krijgen is om het helemaal kort te knippen, maar ja, dat moet je wel willen (en kunnen :o ). Ik heb het wel gekund, en het is nu dikker dan ooit (en het groeit ook stukken sneller!). Ik ga het vanaf nu aan het eind van iedere zomer lekker kortwieken :j tenzij het in de zomer mooi stand heeft gehouden.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:56

Heb het jaren kortgewiekt.
Resultaat is inderdaad een beste bos, omdat alles gelijkmatig aangroeit.
Het heeft geen zin bij paarden die van zichzelf al heel weinig haar hebben.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:49

Myour schreef:
@ zij: enige manier om het dikker te krijgen is om het helemaal kort te knippen, maar ja, dat moet je wel willen (en kunnen :o ). Ik heb het wel gekund, en het is nu dikker dan ooit (en het groeit ook stukken sneller!). Ik ga het vanaf nu aan het eind van iedere zomer lekker kortwieken :j tenzij het in de zomer mooi stand heeft gehouden.

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!! jij bent gek! hahaha. ik ga dus ECHT niet knippen ;)

zie in mijn profiel haar lange manen. ik ben daar zo enorm trots op! dan maar een dun bosje ;)