**VRAAGJE**
Hoi ik heb dit topic beetje doorgenomen en er zijn wat overeenkomsten die ik lees en wat ik terug zie bij mijn bijrijdpony.
Sinds een paar weken schud ze steeds meer met haar hoofd, het begon in januari/februari al dat ze met rijden heel af en toe even een 'schokje' gaf (alsof ze super snel met haar kin haar borst/hals aantikt). Sinds de afgelopen 3 weken lijkt het meer te zijn geworden. Ze doet deze soort schokjes dus nog steeds maar gooit nu soms ook haar neus naar voren.
Als ik filmpjes zie over headshaking lijkt het bij mijn bijrijdpony nog best mee te vallen. Ze doet het alleen onder het zadel en met longeren maar niet constant, ze kan prima 10/15 min lopen zonder haar hoofd te schudden. Ze schud begin van de training vaak erger dan als ik al even bezig ben, daarnaast doet ze dit dan weer niet in de galop. Ze pakt wel bijna elk vrij moment om haar neus te kriebelen aan haar voorbeen (als ik bijvoorbeeld mijn beugels op maat maak of even extra aansingel).
Even ter info:
Ik rijd deze pony nu ruim een half jaar 1x per week, ze is voorheen erg zwaar geweest maar inmiddels weer aardig goed op gewicht. Van stijve hark is ze nu getransformeerd in een pony die beter in haar vel zit en soepeler is in haar lichaam (we zijn er nog lang niet maar ze kan al aardig lekker rondlopen).
Ik dacht zelf eerst dat het aan de tanden lag maar de tandarts is blijkbaar pas geweest. De eigenaar denkt dat er misschien toch iets vast zit in haar rug, en dat zou natuurlijk best kunnen.
Als ik zelf op mijn gevoel afga en lees wat hier in het topic beschreven word heb ik zelf eerder het gevoel dat ze misschien toch een allergie heeft voor iets. Omdat ze dus pas later is begonnen met haar hoofd schudden.
Wat is jullie idee hierover? Komt dit jullie bekend voor als allergie symptomen of toch eerder wat anders?