_CS_ schreef:Die brok is laag in zetmeel en hele ratteplan, maar is wel de hoogst scorende brok qua vitamines en mineralen.
Veel paarden worden maar op groot rantsoen gezet en extreem sober gehouden in de hoop dat het werkt.
Maar ook dat is hartstikke slecht.
Ontzettend veel stoffen worden gemist waardoor het lichaam helemaal ontregelt raakt, wat veel klachten tot gevolg heeft.
Zet je paard op een verantwoord dieet, en ja daar hoort ook brok bij.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "op groot rantsoen gezet en extreem sober gehouden" ??
maar in iedergeval: mijn jaarling is een fjord en hoeft geen kiloo's brok omdat hij moet presteren. Daarbij komt dat hij hele dagen op een goede wei staat ( niet bemest met kunstmest of drijfmest), hij elke avond mijn zijn vriendjes in een ruime paddock staat zodat hij lekker kan blijven spelen, rennen, slapen enz. Hooi en stro krijgt hij zodat hij kan knabbelen door de nacht heen. ( als het gras minder wordt krijgt hij meer hooi uiteraard!) Hij is eerder te dik dan te dun maar ik wil wel dat hij zijn vitamines enzo binnen krijgt vandaar 1/4 kilo ponybrok met een handje luzerne.
Wat is hier zo verkeerd aan? wat voor brok moet ik dan volgens jullie voeren??