Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolShadow schreef:Ik denk dat elk paard tegenwoordig wel wat problemen heeft met al die suikers.
Als je ziet wat vandaag de dag voorbij komt in het rantsoen.
En paarden die elke dag hard worden getraind en bijvoorbeeld op hoog niveau lopen + nog concoursen en dat soort dingen, denk dat die lichamen de verhoudingen gewoon beter aan kunnen.
Ook al zit daar ook weer iets niet goed, want hoe vaak hoor je niet van koliek e.d. is volgens mij ook allemaal 1 pot nat.
Citaat:Pau d'arco (ook wel: Ipe Roxo, Tabebuia avellanedae, taheebo, Lapacho morado) is een Braziliaanse boom. De binnenbast van deze boom bevat een groot aantal bestanddelen. Aan sommige daarvan wordt een geneeskrachtige werking toegeschreven. Van de 18 verschillende chinonen (naftochinonen en anthrachinonen) wordt het meeste heil verwacht van de naftochinonen, lapachol, beta-lapachon en xyloidon. Behalve de chinonen bevat Pau d'arco een groot aantal andere bestanddelen zoals quercetine, co-enzym Q10, indolen en alkaloïden. Pau d'Arco zou helpen tegen infecties met bacteriën, virussen, schimmels en andere parasieten, een anti-kanker werking hebben en helpen tegen suikerziekte. Verder zou het de wondgenezing bevorderen en helpen tegen een groot aantal andere aandoeningen van onder anderen het maag-darmkanaal en de urinewegen.
Het meeste onderzoek naar Pau d'arco heeft betrekking op het bestanddeel lapachol. In verschillende dieronderzoeken is aangetoond dat deze stof een anti-kanker werking heeft en effectief is tegen sommige bacteriën en virussen. Er is echter geen goed onderzoek uitgevoerd dat een effect bij mensen aantoonde.
CarolShadow schreef:Kan ik dit dan zomaar geven?
Het seizoen is wel wat te laat denk ik, om te testen.
Muds schreef:Paardenhoeven beschadigen de grasmat behoorlijk, schapenhoefjes zijn mooi klein, ze bestaan uit 2 delen waardoor het gewicht verdeeld wordt en een schaap weegt minder. Dat, in combinatie met het feit dat een schaap gras afgraast en een paard gras trekt, zorgt voor een periode waarin de mat zich kan herstellen. Bovendien zijn paardenwormen niet schadelijk voor schapen en schapenwormen niet schadelijk voor paarden (muv leverbot). Dus heb je ook nog eens biologische ontworming over je grasmat. Ideaal, schaapjes erbij
ellepel schreef:http://www.subli.nl/Supplementen/nl/
subli heeft nieuwe supplementen,waaronder een eczeem supplement.
er zitten wel weer wazige ingredienten in waardoor ik me toch afvraag wie dit heeft samengesteld![]()
onder andere deze:
Pau d'arcoCitaat:Pau d'arco (ook wel: Ipe Roxo, Tabebuia avellanedae, taheebo, Lapacho morado) is een Braziliaanse boom. De binnenbast van deze boom bevat een groot aantal bestanddelen. Aan sommige daarvan wordt een geneeskrachtige werking toegeschreven. Van de 18 verschillende chinonen (naftochinonen en anthrachinonen) wordt het meeste heil verwacht van de naftochinonen, lapachol, beta-lapachon en xyloidon. Behalve de chinonen bevat Pau d'arco een groot aantal andere bestanddelen zoals quercetine, co-enzym Q10, indolen en alkaloïden. Pau d'Arco zou helpen tegen infecties met bacteriën, virussen, schimmels en andere parasieten, een anti-kanker werking hebben en helpen tegen suikerziekte. Verder zou het de wondgenezing bevorderen en helpen tegen een groot aantal andere aandoeningen van onder anderen het maag-darmkanaal en de urinewegen.
Het meeste onderzoek naar Pau d'arco heeft betrekking op het bestanddeel lapachol. In verschillende dieronderzoeken is aangetoond dat deze stof een anti-kanker werking heeft en effectief is tegen sommige bacteriën en virussen. Er is echter geen goed onderzoek uitgevoerd dat een effect bij mensen aantoonde.
dat klinkt natuurlijk wel heul goed