Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Maar het zou toch mooi zijn als een dierenarts in een ander dorp wel een geval tegen komt en dit meldt aan de DA die wel in het betreffende dorp woont?
Thioro schreef:Citaat:Maar het zou toch mooi zijn als een dierenarts in een ander dorp wel een geval tegen komt en dit meldt aan de DA die wel in het betreffende dorp woont?
En waarom zou hij dat doen als het z'n eigen patïent is en die andere DA verder niets met dat paard te maken heeft?
Je kan beter een centraal informatieverzamelpunt hebben (voor zover dat er nog niet is).
Veel efficïenter dan ieder op eigen houtje info uitwisselen waarbij het uiteindelijk zo chaotisch wordt dat niemand er nog zicht op heeft.
quintusgl schreef:Over het informeren naar DA-en toe. hier is het nog zo dat er veel "boeren"zitten. Die zullen dat niet zo snel doen denk ik.
Daarintegen zijn de "particulieren" paardenhouders er wel goed mee bezig hier (zie alleen al dit topic met mensen hier uit de buurt), die berichten de Da-en wel.
jonur schreef:Sinds zondag staat 4,5 jarige ijslander te vechten voor zijn leven in Paterswolde, gister heeft hij wel de hele dag gestaan. Het is wel duidelijk dat weilanden in een bos meer risico lopen dan in bijvoorbeeld een polder en dat weides met beuken ernaast ook meer risico hebben.
Wat mij opvalt is dat het toch vaak paarden zijn met een slechte weerstand of paarden die net weer op voor het eerst in training zijn.
jonur schreef:Haha nou teleurstelling kan ik dat niet noemen hoor. Het is alleen opvallen dat de 3 paarden die ik ken alle 3 net in of net opnieuw in training waren. Hoop dat er zoveel mogelijk overleden paarden voor sectie worden opgestuurd zodat we misschien meer te weten komen.
skippy1 schreef:Ik denk dat we hier met zn allen nog geen kwart horen van wat er daadwerkelijk allemaal gedaan wordt!