Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:01

Ondanks de ervaringen, is de Eczit-therapievooralsnog een experimentele therapie. Begeleiding van een dierenarts bij het inzetten van de therapie is verplicht. Eczit mag volgens de Nederlandse wetgeving (nog) niet worden gekenschetst als een geneesmiddel.

dit komt letterlijk van Dhr Taal's site... ook een beetje eng eigenlijk... je paard is dus een soort proefdier, en officieel mag dit middel dus nog niet als geneesmiddel gebruikt worden omdat het niet erkend is. daarom dus ook die vrijwaring, als er blijkt dat het aan zijn producten ligt, dan is hij zonder die vrijwaring toch strafbaar???
met andere woorden, de klant geeft hem gewoon de kans om met hun paard te experimenteren!!

trisca

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:17

er staat inderdaad ook duidelijk op het aanvraagformulier dat de eigenaren verantwoordelijk zijn voor iedere aansprakelijkheid ten gevolge van de behandeling..

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:33

in feite geef je daarmee, als eigenaar, Dhr Taal (in dit geval) de kans om allemaal onbekende dingen (je weet de samenstelling immers niet) op je paard uit te proberen. ik snap wel dat mensen erin trappen, hoewel ik zelf wel erg wantrouwig zou zijn. al weet ik natuurlijk niet hoe wanhopig je wordt als je je paard zo ziet lijden onder zomereczeem.
ten eerste weet je niet wat erin zit
ten tweede moet je een verklaring tekenen die in feite aangeeft dat wat het middel ook veroorzaakt, het is jouw probleem en je hoeft niet bij Dhr Taal & co aan te kloppen hiervoor...

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:36

merrieveulen schreef:
in feite geef je daarmee, als eigenaar, Dhr Taal (in dit geval) de kans om allemaal onbekende dingen (je weet de samenstelling immers niet) op je paard uit te proberen. ik snap wel dat mensen erin trappen, hoewel ik zelf wel erg wantrouwig zou zijn. al weet ik natuurlijk niet hoe wanhopig je wordt als je je paard zo ziet lijden onder zomereczeem.
ten tweede moet je een verklaring tekenen die in feite aangeeft dat wat het middel ook veroorzaakt, het is jouw probleem en je hoeft niet bij Dhr Taal & co aan te kloppen hiervoor...

erg he..

Ik heb het aanvraagformulier hier voor mijn neus, waarop ook de eigenaar een handtekening moet zetten

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:44

het is toch eigenlijk niet te geloven! ik zit hier nu één en ander over hem op te zoeken, en op diverse paardenfora worden er vragen gesteld. bij één ervan wordt verwezen naar dit topic, degene die de link heeft gepost geeft aan te willen waarschuwen voor Dhr Taal. maar op een ander forum, 'Merens Forum', heeft iemand het toch geprobeerd, met goede resultaten in het begin, maar na de kuur is het gelijk weer terug bij af.
en dat is eigenlijk ook wat je overal hoort. tijdens de kuur is er verbetering, maar na de kuur is het gelijk weer zoals het ervoor al was. hoe kunnen ze het dan hebben over 'genezen paarden'? volgens mij is er niet één paard daadwerkelijk genezen door enkel en alleen de kuren van Dhr Taal.

wat ook vreemd is is dat er een speciaal dieet bij gedaan moet worden, en dat je paard niet met een normale wormenkuur ontwormd mag worden, of geënt mag worden. als je dit alles bijhoudt, ZONDER het gebruik van de kuur, zou het maar zo eens kunnen dat het even goed helpt. ook heb ik een stuk gelezen (weet niet of dat hier al gepost is), over mensen die hun paard in behandeling hadden bij Dhr Taal, en hij had gezegd dat het paard twee kuren nodig zou hebben (geloof ik). steeds werkte het niet of nauwelijks, en elke keer gaf Dhr Taal aan dat ze zich niet goed genoeg aan het dieet hadden gehoudenm of toch ontwormd hadden, of toch geënt hadden...
lekker handig wel, bewijs nu maar eens dat het niet alleen dat dieet is wat zo goed werkt. en ook fijn voor de verkoop van zijn 'speciale' wormenkuren, als je een gewone wormenkuur niet mag gebruiken!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:59

http://www.novelcure.nl/juni_2005.htm

misschien is dit ook wel leuk om eens te lezen? allemaal positieve reacties, zelfs iemand die aangeeft dat de uitleg zo duidelijk was... ik vraag me af of deze mensen nog steeds jaarlijks honderden Euro's kwijt zijn aan kuren en andere spullen, of dat deze paarden echt GENEZEN zijn!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:02

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:16

Klopt, ik ben zowiezo een fanatiek bezoeker van Paardnatuurlijk.nl. ze geven er inderdaad ook aan wat wij hier al hebben uitgevonden, alleen vind ik dat zij het duidelijker onder woorden weten te brengen!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:58

ok, je had de site al gevonden

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:39

merrieveulen schreef:

wat ook vreemd is is dat er een speciaal dieet bij gedaan moet worden, en dat je paard niet met een normale wormenkuur ontwormd mag worden, of geënt mag worden. als je dit alles bijhoudt, ZONDER het gebruik van de kuur, zou het maar zo eens kunnen dat het even goed helpt. ook heb ik een stuk gelezen (weet niet of dat hier al gepost is), over mensen die hun paard in behandeling hadden bij Dhr Taal, en hij had gezegd dat het paard twee kuren nodig zou hebben (geloof ik). steeds werkte het niet of nauwelijks, en elke keer gaf Dhr Taal aan dat ze zich niet goed genoeg aan het dieet hadden gehoudenm of toch ontwormd hadden, of toch geënt hadden...
lekker handig wel, bewijs nu maar eens dat het niet alleen dat dieet is wat zo goed werkt. en ook fijn voor de verkoop van zijn 'speciale' wormenkuren, als je een gewone wormenkuur niet mag gebruiken!

het 1e jaar moest mijn paard alleen op granen en hooi en de kuren van LT. Pas het 2e jaar kwam de verklaring dat mijn paard en andere een terugval kregen door de wormkuren (wat je toch 4x per jaar doet) en de enting.
Achteraf is dit een mooie manier om 5x per jaar een terugval te verklaren.
En ja, toen de LT wormkuren............

@merrieveulem; als jij de succes verhalen op de novelcure site mooi vind dan moet je daar vooral de link naar Qwiebus eens aanklikken;
Een jaarverslag van 2005 over een genezen paard dat vervolgens toch nog 5 kuren kreeg en na de beide LT-wormkuren een wormbesmetting had die in overleg met LT vervolgens behandeld werd met een conventionele wormkuur!!!!!!!!
Ik verzin dit helaas niet!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:45

merrieveulen schreef:
Ondanks de ervaringen, is de Eczit-therapievooralsnog een experimentele therapie. Begeleiding van een dierenarts bij het inzetten van de therapie is verplicht. Eczit mag volgens de Nederlandse wetgeving (nog) niet worden gekenschetst als een geneesmiddel.

dit komt letterlijk van Dhr Taal's site... ook een beetje eng eigenlijk... je paard is dus een soort proefdier, en officieel mag dit middel dus nog niet als geneesmiddel gebruikt worden omdat het niet erkend is. daarom dus ook die vrijwaring, als er blijkt dat het aan zijn producten ligt, dan is hij zonder die vrijwaring toch strafbaar???
met andere woorden, de klant geeft hem gewoon de kans om met hun paard te experimenteren!!

Hiermee heeft hij zich juridisch lekker vet ingedekt, hij is zeker heel gewiekst.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:47

eng hoor, en er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen die in zijn halelua verhalen geloven............ brrrr

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:00

van die link van zonet,staat er onderaan een aantal fotootjes van een fris, met daarbij een email adres van iemand.

is t wat om daar een mailtje heen te sturen en te vragen hoe t nu met die fries is?

op zijn site http://www.horlogemakers.nl/vrije_tijd.htm
staat een heel verhaal over het paard en de behandeling

ohw verrek, dat is dus die qwiebus die ik bedoel, en ik las net ook al ja dat ie gewoon ontwormd werd met eraquell

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:10

merrieveulen schreef:

Volgens mij is juist wel duidelijk wat erin zit en heb ik de link al voorbij zien komen.

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:34

Fronton schreef:
Dat over die titelatuur was toch allang uitgezocht?

Een reactie van iemand persoonlijk is nooit in de hij-vorm trouwens.. Maakt nieuwsgierig wie dan dat stukje geschreven heeft om hem te verdedigen. Want als hij over zichzelf praat in de hij-vorm, is hij verder heen dan gedacht.

Oww die hij vorm komt door mijn schrijfstijl. Ik heb een samenvattig gemaakt van het stuk en heb hem gebruikt ipv ik

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:32

ellepel schreef:
van die link van zonet,staat er onderaan een aantal fotootjes van een fris, met daarbij een email adres van iemand.

is t wat om daar een mailtje heen te sturen en te vragen hoe t nu met die fries is?

op zijn site http://www.horlogemakers.nl/vrije_tijd.htm
staat een heel verhaal over het paard en de behandeling

ohw verrek, dat is dus die qwiebus die ik bedoel, en ik las net ook al ja dat ie gewoon ontwormd werd met eraquell

Inderdaad el, dat is dus de site die ik ook bedoel.

Ik heb ook gebeld met de eigenaar van Qwiebus; hij waardeerde mijn moeite maar is toch voornemens LT de voordeel van de twijfel te geven en het dit jaar nog eens aan te zien..............
Wat mij betreft is een ieder vrij in de keuze wat hij of zij het beste acht.
Ik kan alleen maar voor deze eigenaar hopen dat het werkt, ook hij heeft alles voor zijn jeukende paard over!!

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:08

De eigenaar van Qwiebus is aanwezig bij de lezingen van Taal om zijn betoog te ondersteunen. Ik heb hem gesproken op een lezing vorig jaar in Assen.
Gezien het eerdere verhaal van Trisca (als ik me niet vergis) over een jongetje in de les waarvan de opa min of meer verplicht moest komen opdraven bij de lezingen, plaats ik achteraf vraagtekens bij het verhaal van Qwiebus. Ik vraag me ook af wie na al die jaren de rekeningen van de kuren betaalt. Vijf "herhalingskuren" is niet niets.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:08

De eigenaar van Qwiebus is aanwezig bij de lezingen van Taal om zijn betoog te ondersteunen. Ik heb hem gesproken op een lezing vorig jaar in Assen.
Gezien het eerdere verhaal van Trisca (als ik me niet vergis) over een jongetje in de les waarvan de opa min of meer verplicht moest komen opdraven bij de lezingen, plaats ik achteraf vraagtekens bij het verhaal van Qwiebus. Ik vraag me ook af wie na al die jaren de rekeningen van de kuren betaalt. Vijf "herhalingskuren" is niet niets.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:42

ravel schreef:

@merrieveulem; als jij de succes verhalen op de novelcure site mooi vind dan moet je daar vooral de link naar Qwiebus eens aanklikken;
Een jaarverslag van 2005 over een genezen paard dat vervolgens toch nog 5 kuren kreeg en na de beide LT-wormkuren een wormbesmetting had die in overleg met LT vervolgens behandeld werd met een conventionele wormkuur!!!!!!!!
Ik verzin dit helaas niet!!!!!!!!!!!!!!!

ik vind ze inderdaad mooi... verzonnen!!! ik geloof er namelijk helemaal niks van! het zal best tijdelijk verschil maken, maar dat kan ook gewoon door het speciale dieet komen. en het verhaal van Qwiebus heb ik globaal doorgelezen. het zal best zo zijn, maar ik ben aan de andere kant ook wel weer argwanend genoeg om te twijfelen aan de eerlijkheid van dit hele verhaal... het is inderdaad ongelofelijk hoe overtuigend deze man schijnbaar over kan komen, zodat mensen hem nog steeds geloven, óók wanneer zijn 'zorgvuldig uitgezochte kuurmethode, speciaal voor dat paard samengesteld' blijken te falen...

@eleonoor, we weten van één patent wat erin zit, door eigen onderzoek. bij verzoek aan Dhr Taal om aan te geven wat erin zit, krijg je een keihard grof antwoord terug, waaruit je niks wijzer wordt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:19

in die link staan nog wel meer namen toch? een aantal moeten zijn te achterhalen dacht ik zo....

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:41

ravel schreef:

Inderdaad el, dat is dus de site die ik ook bedoel.

Ik heb ook gebeld met de eigenaar van Qwiebus; hij waardeerde mijn moeite maar is toch voornemens LT de voordeel van de twijfel te geven en het dit jaar nog eens aan te zien..............
Wat mij betreft is een ieder vrij in de keuze wat hij of zij het beste acht.
Ik kan alleen maar voor deze eigenaar hopen dat het werkt, ook hij heeft alles voor zijn jeukende paard over!!

Ik heb zojuist 's uitgebreid de site van Qwiebus doorgelezen.
Jeetje, die fries kreeg eerder 4 kilo graan. 2 kilo zwarte haver, 1 kilo blanke haver en 1 kilo mais.
Dat vind ik al ontzettend veel voor een fries, toch ook een vrij sober ras.
Bovendien is bekend dat de meeste eczemers een insulineresistentie hebben. Mais bevordert dat nog 's extra.
Door alleen al dat voer gewijzigd te hebben denk ik dat Qwiebus een stukje minder jeuk heeft gekregen.

Verder trekken vochtige weides, natte bodems enz. die rotmugjes extra aan.
Als ik op de foto's dan Qwiebus in de nazomer tot z'n kogels in de modderzooi zie staan waar hij de hele dag mag bivakkeren ????
Tsja ..... da's vragen om extra ellende volgens mij.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:02

ik heb contact gehad met een bedrijf dat bloed test (niet die van LT) en kreeg schokkende info.
50-80% van de paarden met zomereczeem zijn naast de Culicoide nog allergisch voor andere stoffen

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:07

Konden ze ook aangeven voor welke stoffen die allergiëen dan meestal waren? Misschien zit daar een (logisch) verband tussen?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:12

je kunt twee testen doen;
culicoide en een coctail. Hierin zit; bomenmengsel,mengsel grasachtigen, kruitachtigen,schuurstof,mijtenmengsel,tyrophagus, glycyphagus, schimmelmengsel, penicillium, cladosporium, aspergillus, candida albicans.

Waar ze exact dan ook positief voor zijn bevonden weet ik niet

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:58

trisca schreef:
je kunt twee testen doen;
culicoide en een coctail. Hierin zit; bomenmengsel,mengsel grasachtigen, kruitachtigen,schuurstof,mijtenmengsel,tyrophagus, glycyphagus, schimmelmengsel, penicillium, cladosporium, aspergillus, candida albicans.

Waar ze exact dan ook positief voor zijn bevonden weet ik niet

Dat vind ik een herkenbaar gegeven Trisca.

Volgens mij reageert 1 van mijn paarden nl. behalve de culicoide mug ook op schimmels en sporen.
Ik mag elk jaar nl. de weide van mijn buurman erbij gebruiken voor de paarden.
Daar zit hetzelfde soort gras op alleen hij bemest heel sporadisch met oude mest en kalk komt er al jaren niet meer op.
Gevolg heel veel mos.
Verder gebruikt hij elk jaar een 1/4 van de weide om aardappelen te verbouwen. Elk jaar een ander stuk.
Nu is het zo dat onze paarden prima daar kunnen grazen, behalve in vochtige nazomers en herfst.
Quinta komt dan al na een paar uur met een giga manenkam en gek van de jeuk uit zijn weide.
Ongeacht weer, zon etc.
Een paar jaar terug heb ik al eens ergens gelezen dat aardappelen ook allerlei ziektes, schimmels en sporen in de grond kunnen brengen.
Zodra de grond langere tijd vochtig blijft zullen die schimmels en sporen waarschijnlijk gedijen. Toen had ik al een vermoeden dat schimmels en sporen bij Quinta ook een probleem zijn.
Trisca jouw stukje is voor mij een extra bevestiging.

Thanks