Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merrieveulen schreef:in feite geef je daarmee, als eigenaar, Dhr Taal (in dit geval) de kans om allemaal onbekende dingen (je weet de samenstelling immers niet) op je paard uit te proberen. ik snap wel dat mensen erin trappen, hoewel ik zelf wel erg wantrouwig zou zijn. al weet ik natuurlijk niet hoe wanhopig je wordt als je je paard zo ziet lijden onder zomereczeem.
ten eerste weet je niet wat erin zit
ten tweede moet je een verklaring tekenen die in feite aangeeft dat wat het middel ook veroorzaakt, het is jouw probleem en je hoeft niet bij Dhr Taal & co aan te kloppen hiervoor...
erg he..

merrieveulen schreef:
wat ook vreemd is is dat er een speciaal dieet bij gedaan moet worden, en dat je paard niet met een normale wormenkuur ontwormd mag worden, of geënt mag worden. als je dit alles bijhoudt, ZONDER het gebruik van de kuur, zou het maar zo eens kunnen dat het even goed helpt. ook heb ik een stuk gelezen (weet niet of dat hier al gepost is), over mensen die hun paard in behandeling hadden bij Dhr Taal, en hij had gezegd dat het paard twee kuren nodig zou hebben (geloof ik). steeds werkte het niet of nauwelijks, en elke keer gaf Dhr Taal aan dat ze zich niet goed genoeg aan het dieet hadden gehoudenm of toch ontwormd hadden, of toch geënt hadden...
lekker handig wel, bewijs nu maar eens dat het niet alleen dat dieet is wat zo goed werkt. en ook fijn voor de verkoop van zijn 'speciale' wormenkuren, als je een gewone wormenkuur niet mag gebruiken!
merrieveulen schreef:Ondanks de ervaringen, is de Eczit-therapievooralsnog een experimentele therapie. Begeleiding van een dierenarts bij het inzetten van de therapie is verplicht. Eczit mag volgens de Nederlandse wetgeving (nog) niet worden gekenschetst als een geneesmiddel.
dit komt letterlijk van Dhr Taal's site... ook een beetje eng eigenlijk... je paard is dus een soort proefdier, en officieel mag dit middel dus nog niet als geneesmiddel gebruikt worden omdat het niet erkend is. daarom dus ook die vrijwaring, als er blijkt dat het aan zijn producten ligt, dan is hij zonder die vrijwaring toch strafbaar???
met andere woorden, de klant geeft hem gewoon de kans om met hun paard te experimenteren!!
merrieveulen schreef:
ten eerste weet je niet wat erin zit
ten tweede moet je een verklaring tekenen die in feite aangeeft dat wat het middel ook veroorzaakt, het is jouw probleem en je hoeft niet bij Dhr Taal & co aan te kloppen hiervoor...
Fronton schreef:Dat over die titelatuur was toch allang uitgezocht?
Een reactie van iemand persoonlijk is nooit in de hij-vorm trouwens.. Maakt nieuwsgierig wie dan dat stukje geschreven heeft om hem te verdedigen. Want als hij over zichzelf praat in de hij-vorm, is hij verder heen dan gedacht.
ellepel schreef:van die link van zonet,staat er onderaan een aantal fotootjes van een fris, met daarbij een email adres van iemand.
is t wat om daar een mailtje heen te sturen en te vragen hoe t nu met die fries is?
op zijn site http://www.horlogemakers.nl/vrije_tijd.htm
staat een heel verhaal over het paard en de behandeling
ohw verrek, dat is dus die qwiebus die ik bedoel, en ik las net ook al ja dat ie gewoon ontwormd werd met eraquell

ravel schreef:
@merrieveulem; als jij de succes verhalen op de novelcure site mooi vind dan moet je daar vooral de link naar Qwiebus eens aanklikken;
Een jaarverslag van 2005 over een genezen paard dat vervolgens toch nog 5 kuren kreeg en na de beide LT-wormkuren een wormbesmetting had die in overleg met LT vervolgens behandeld werd met een conventionele wormkuur!!!!!!!!
Ik verzin dit helaas niet!!!!!!!!!!!!!!!
ravel schreef:
Inderdaad el, dat is dus de site die ik ook bedoel.
Ik heb ook gebeld met de eigenaar van Qwiebus; hij waardeerde mijn moeite maar is toch voornemens LT de voordeel van de twijfel te geven en het dit jaar nog eens aan te zien..............
Wat mij betreft is een ieder vrij in de keuze wat hij of zij het beste acht.
Ik kan alleen maar voor deze eigenaar hopen dat het werkt, ook hij heeft alles voor zijn jeukende paard over!!
trisca schreef:je kunt twee testen doen;
culicoide en een coctail. Hierin zit; bomenmengsel,mengsel grasachtigen, kruitachtigen,schuurstof,mijtenmengsel,tyrophagus, glycyphagus, schimmelmengsel, penicillium, cladosporium, aspergillus, candida albicans.
Waar ze exact dan ook positief voor zijn bevonden weet ik niet