[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freya_bokt

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:36

Tja, ik vind het ook wel raar. Maar ik zie het volgende:

- na het liggen/rollen ligt de deken (pagony eczema) helemaal naar rechts gezakt, waardoor de linker bilkoord aangespannen is.

- Op de linker bil achteraan, waar de spier heel dik is (en dus niet bij het knie- of heupgewricht) zit een bloeduitstorting, met de vorm en grootte van een flinke banaan, horizontaal verlopend.

- op de binnenzijde van de linker bil zitten striemen waar het haar weggeschuurd is door de bilkoord. Die heeft dus behoorlijk strak gezeten

- ze staat alleen en kan dus geen schop gehad hebben of zo

Mijn conclusie is dus dat het iets met de deken te maken moet hebben. Wie iets anders weet mag het zeggen... Verward

Is een pagony deken maat 205 te klein voor een warmbloed van 1.70 m?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:47

Mijn ijslander Thyrla heeft een nieuwe eczeemdeken, een blauwe van de ijslandershop.Die van Pagony bleef nl niet goed liggen.
Geadviseerd werd maat M, maar ik twijfel wel een beetje of ie niet véél te groot is.
Wat vinden jullie?
De pasvorm is in in elk geval wel veel beter dan van de Pagony!
En mooi blauw is niet lelijk! Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:24

Bij de borst vind ik 'm vrij ruim zitten idd. Maar ja, ik vraag me af hoeveel kleiner een maat kleiner is. Wie weet is die wel te klein en dan kun je beter een maat te groot hebben.

Ik heb bij Ivanka nu de Bucas Buzz-Off erop liggen, maar ik ga 'm verkopen. De deken ligt perfect en is echt helemaal naar wens, maar Bucas past niet bij Ivanka Clown . Ivanka heeft een brede borst, Bucas valt vaak wat smal bij de borst. Ik heb iig al een paar keer gehad dat dekens daarvan niet pastte.
Dus ik heb die nu te koop (zie onderschrift) en dan wil ik weer een boett gaan kopen.

Heeft iemand al die nieuwe versie? De lichtgrijze? Is die erg anders dan het oude model?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:45

Tinne, de kleinere heeft een 10 cm kortere ruglengte. verder weet ik niet hoe die valt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:47

Welke maat heeft je pony normaal gesproken van deken?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:55

zo iets kleiner kunnen, maar denk dat een maat kleiner weer richting krapt neigt.
dus dan maar ietsie te ruim zou ik denken.
wel een leuk kleurtje hoor!! hih

gr.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:29

Thyrla heeft normaal dekens maat 175/180. (135 cm bovenmaat). Vandaar dat de ijslandershop ook maat M adviseerde, met een ruglengte van 140 cm.
130 cm ruglengte is dan inderdaad misschien weer net te krap.
Paardje heeft zelf een rug van 120 cm- ik snap er niets meer van, maar normale dekens maatje 165 laten haar billen bloot! Haha!

Het liefst had ik gewoon beide maten gepast, maar dat is denk ik lastig bij zo'n internetshop. Bloos

Ja, het kleurtje vind ik mooier dan de donkere Pagony.
De lichte Boett was pas na weken leverbaar, dus dat schoot ook niet op, dan maar vrolijk blauw! Knipoog

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:43

Tinne schreef:
Heeft iemand al die nieuwe versie? De lichtgrijze? Is die erg anders dan het oude model?

De hals is langer en breder, de stof is stugger en dus misschien iets dikker.
Bij Kinke was er altijd een stuk achter haar oren vrij van zo'n 10 cm. nu niet meer Lachen Ook is dat strookje wat tussen de voorbenen langsloopt anders. Een stuk breder en het zit aan de buikflap vast ipv met een stukje klitteband. Je bevestigd het met 3 klipjes die net tussen de benen/voor de borst zitten. Het borstgedeelte valt er overheen zodat je er niks van ziet.
Oh...en heel erg lelijk.....op de staartflap staat met flinke groene letters de naam Boett en de maat Haha!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:15

Ik heb een deken van demeulenkamp.nl en das ook een fijne deken moet ik zeggen. Blijft ook super liggen, die Pagony vind ik ook maar een onding, maar voor nood voldoet de deken wel.

Verder gaat het hier goed, met Raya. Ze schuurt heel soms nog eens op stal, maar dat kan ook verveling zijn (alle paarden schuren wel eens)
Ze zit super in de vacht en voelt zich ook super, dus wat wil je nog meer!!

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:09

Als er 13 % eiwitten in de voeding zit is dit veel of niet ? ik heb er namelijk geen idee van Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:12

in mijn brok zit geloof ik 11 %, dus zit je daarboven.
zowiezo vind ik muesli voor een eczeem paard niet geschikt, nu de mijne daar vanaf is zit hij toch beter in zijn vel.( ik weet niet wat je nu voert)
ik voer havens basisbrok..

http://www.paardenvoeders.nl/page25.html

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:38

Ik heb speciale eiwitarme brok van Roosen. Ik heb namelijk een Andalusier en die zijn ook heel bevattelijk om hoefbevangen te raken. Normaal kun je dat mengen ook met paardenspelt. Voor extra knabbelplezier zonder eiwit en energie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:46

ik voer helemaal geen brok of muesli Lachen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:03

Ik heb ook die deken van Meulenkamp en ik vind het een mooi afgewerkte deken. Hij past mijn stevige Fries van 1.66 goed.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:31

Tinne schreef:
Dus ik heb die nu te koop (zie onderschrift) en dan wil ik weer een boett gaan kopen.

hè, ik heb net vorige maand een Bucas gekocht van 195... anders had het interessant geweest.

Ik ben ook wel benieuwd naar de lichte Boett. Niet dat ik het nu nodig vind om aan een Boett te beginnen, tot nu toe werkt de Bucas super, hij schuurt niet meer als hij hem op heeft Go jij! Go jij! *klopt af*

Met de regen schuurde hij ook zonder deken niet, maar toen het gister halverwege de dag is opgeklaard zag ik toch dat hij licht geschuurd had; dus gisteravond is z'n vliegendeken er weer op gegaan. Heeft hij trouwens totaal geen moeite mee.

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:23

ellepel schreef:
in mijn brok zit geloof ik 11 %, dus zit je daarboven.
zowiezo vind ik muesli voor een eczeem paard niet geschikt, nu de mijne daar vanaf is zit hij toch beter in zijn vel.( ik weet niet wat je nu voert)
ik voer havens basisbrok..

http://www.paardenvoeders.nl/page25.html

Ik geef paardenfloc geloof ik dat het noemt. De meeste mensen hier zeggen er gewone mengeling tegen. Ik ben een ander voer aan het zoeken omdat mijn pony pas eczeem heeft gekregen. En omdat ik ze ook nog op de weide wil laten staan, waar dacht ik ook tamelijk wat eiwitten inzitten. Dus weet iemand misschien een gepast voerder voor me met weinig eiwitten??

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:37

Ik geef Equisanum Puur Natuur.
Is wel muesli, speciaal voor eiwitgevoelige paarden.
Zoals de naam al zegt zonder toevoegingen zoals melasse.
Ik heb 2 paardjes met jeuk en eentje met vachtproblemen.
Alle 3 reageren prima op dit voer. Je hoeft er maar heel weinig van te voeren.
Het is bijzonder smakelijk, door de toevoeging van appelconcentraat.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:42

roosen eiwitarme brok

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:57

Hoeveel eiwitten zitten er is gewone brok of in biks ?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:45

Hebben jullie trouwens deze advertentie op Marktplaats al gezien?
Inhoud advertentie:
Een aantal jaren geleden kwam ik in het bezit van een mineraal dat wordt ingezet bij de bestrijding van schimmelvorming in koelcellen. Proefpersonen met psoriasis merkten al snel dat bij gebruik van dit middel de jeuk afnam, zoniet geheel verdween.
Omdat paarden met zomereczeem ook hevige jeuk hebben is het product bij een aantal
dieren getest, de uitkomst van die tests waren positief: het schuren stopte maar ook bleek het mineraal een goed middel te zijn tegen mokvorming want bij gebruik verdween de mok omdat die opdroogde.

Info bij afd. paard van de universiteit Utrecht leerde dat elk paard anders kan reageren op een behandeling, hetgeen betekent dat u een financieel risico loopt.
Dat risico neem ik voor mijn rekening want ik bied u een niet goed geld terug garantie op papier bij de verzending naar u van het product. Omdat ik weet dat er mensen zijn die voor een veelvoud van de door mij gevraagde prijs verkeerd zijn geholpen, neem ik dat risico want mijn product werkt wel, maar denk toch ook wel aan hetgeen de universiteit meldde.

Voor de goede orde: ik heb zelf een handelsonderneming en wil geen trammalant over niet nagekomen afspraken en zet alles op papier en voeg dat bij uw bestelling.

Voor de verzendkosten en handlingskosten wordt Euro 2.00 berekend.

Voor alle vragen zoals k.v.k. en b.t.w. no. en toelichting op het product kunt u bellen en mailen of faxen *nummer weggehaald*

Ik heb die man een mailtje gestuurd en kreeg het volgende terug:
Geachte allophane gebruiker,

Stelt u mij a.u.b. geen vragen m.b.t. verschijnselen, medicijnen en behandelmethoden,
ik weet niets van paarden, vind het mooie dieren maar dat is het dan wel.

Om misverstanden over de behandeling met allophane van uw dier en de verzending, de betaling en de eventuele terugbetaling door mij goed vast te leggen moet ik de volgende regels stellen:

Allophane als stof zit verpakt in een geperforeerd zakje: twee tot driemaal daags deppen
op de beschadigde huid is voldoende om genezing in gang te zetten, men vertelde mij dat al
na een paar dagen verbetering zichtbaar is, ik weet niet hoelang het duurt voor de problemen
definitief zijn opgelost, wilt u mij daarvan op de hoogte houden daarmee kan ik anderen beter voorlichten. Als u denkt het duurt met te lang, ik mag wel 35 zakjes hebben, dus te kostbaar dan stuurt u de aangebroken verpakking terug. Let op: per dier een zakje gebuiken.
Betaling doet u door storting van Euro 31.50 op rek. *rekening nummer laat ik even weg* t.n.v. ING Nieuwegein,
zodra ik zie dat betaling heeft plaatsgevonden (telebankieren) stuur ik u zonder verdere kosten
een zakje Allophane toe en wel binnen drie werkdagen.

Als u de aangebroken verpakking retour stuurt mail mij even waarom: werkt niet, teveel nodig, verpakking niet handig of wat dan ook, ik kan hiermee in de toekomst problemen
voorkomen en anderen helpen, de verzendkosten zijn voor uw rekening.

Als uw zending bij mij binnen is betaal ik u binnen drie werkdagen Euro 29.50 terug vermeldt wel uw naam en rek. no. op een bijgevoegd briefje. Dus voor hooguit Euro 4.00
aan kosten heeft u misschien de oplossing voor uw dier.

Opgelet: het is een lange weg en eigenlijk onbegonnen werk om zelf als niet bekende met de kanalen in contact te komen.

Als u mij deze mail retourneert met uw akkoord wens ik u veel succes met de behandeling van uw dier met allophane.

Overigens stond er ook een nummer van de Kamer van Koophandel bij, heb ik weggelaten in dit bericht, geen idee of ik dat zo op internet mag zetten Verward .

Wat denken jullie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:57

die adverrtentie kan ik niet zien, geeft aan dat ie verwijderd is.
is de werkzame stof allophane?

Citaat:
Allophane is a clay mineral with the general chemical composition of kaolinite but lacking a crystalline structure. It is formed by the breakdown of other alumino-silicates, such as feldspar due to weathering or hydrothermal alteration.

en fotootje,staat op deze link:
mooie steen trouwens!
http://www.yuprocks.com/alist/allophane1.shtml

ik zou t niet proberen ......lijkt me beetje raar

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:15

Ik denk dat het weer nummertje zoveel is, die graag wat geld wilt plukken bij wanhopige mensen Knipoog.

Het is wel een mooie steen idd Haha!.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:04

Nou, weer een wondermiddel...wie durft....

Ik niet in ieder geval, vind het een raar verhaal

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:36

Het is gewoon een steen. Met dezelfde atomen erin als de steentjes op je oprit: silicium, waterstof, zuurstof en aluminium. Ik zie niet in hoe het zou kunnen werken.

De database Pubmed, die alle wetenschappelijke medische artikels groepeert, vindt geen resultaten voor allophane en psoriasis, dus dat het bij psoriasis zou werken is nooit bij mensen aangetoond.

Dames en heren, dit is een oplichter!!! Boos!

Wat vraagt hij eigenlijk voor zo'n zakje met steentjes? Duivel

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:46

Wat ik uit de tekst haal betaal je 31,50 voor een zakje. Maar na ontvangst van dat geld stort hij 29,50 terug..(yeah right) Geld, geld! Schijnheilig
De logica achter deze constructie ontgaat mij volledig, behalve idd wanneer je bedenkt dat het hier een kwestie is van de Firma List & Bedrog... Boos!
Echt... Hamer

Hoe gaat het met je paardje trouwens? Is de zwelling al gezakt? En gaat het nog steeds goed met de jeuk?