Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alicia2u schreef:Mijn paard was een welbekende luchtzuiger. Vooral bij het eten. Sinds ik echter van stal veranderd ben heeft hij het niet meer gedaan. Hij staat niet langer in de wei en krijgt hetzelfde voer. Ik was helemaal gelukkig, totdat...
Een paard dat luchtzoog zonder vast te zetten op een rand bij mijn paard in de groep werd gezet. Nu zuigt mijn paard weer lucht bij het eten in de box, al is het minder dan eerst.
Evelijn schreef:Maar kan wel komen dat de nieuwe stress geeft oid en dat hij daardoor weer is begonnen.
Tieme schreef:Evelijn schreef:Maar kan wel komen dat de nieuwe stress geeft oid en dat hij daardoor weer is begonnen.
Dat kan inderdaad een oorzaak zijn. dat heeft die van mij ook gehad. zodra er een nieuwe bij kwam of als er een beetje ruzie onderling was begon hij te zuigen. de oorzaak kan het nieuwe paard zijn maar niet het luchtzuigen van dat paard.
Citaat:Endorfines zijn lichaamseigen morfines, die als neurotransmitter fungeren. Ze werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters. De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine. Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine. De smaakervaring bij suikers, vetten en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam. Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie of zelfverminking.