Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dimma schreef:Hoe gaat het met jullie paarden en de jeuk? Dama gaat goed, heeft geen jeuk en staat zonder kap.
Misschien kan ze zonder deken maar dat durf ik nog niet aan.
TanteFlavie schreef:Eigenlijk goed, sinds ik de wietolie geef heeft Pastich 2 x een schuuractiviteit getoond. Dit is de eerste zomer dat hij zonder dekens staat. Zelfs geen vliegendekens.
Hopelijk volgend jaar even goed...
MarliesV schreef:[MD] Zomereczeem onderzoek
Iemand behoefte aan CBD olie? Ik heb nog een volle en een aangebroken flesje, die van mij gaat niet goed er mee.
Bij mij op te halen in Hellendoorn heeft de voorkeur.
ellepel schreef:MarliesV schreef:[MD] Zomereczeem onderzoek
Iemand behoefte aan CBD olie? Ik heb nog een volle en een aangebroken flesje, die van mij gaat niet goed er mee.
Bij mij op te halen in Hellendoorn heeft de voorkeur.
welk merk heb je en hoeveel % cbd?
cijsalover schreef:Merken jullie ook dat het nu later in het seizoen is dat de jeuk daadwerkelijk minder wordt?
Ik val een beetje in het topic, maar zit wat met de handen in het haar. Heb m'n paard nu bijna een jaar en ze heeft afgelopen zomer gigantisch lopen jeuken. DA en mensen op stal zeggen dat het waarschijnlijk zomereczeem is, maar ik heb nog hoop dat dat het niet is. Vorige eigenaresse heeft me in ieder geval verzekerd dat ze het niet heeft (maarja). De jeuk zit overal en wordt nog niks minder. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar niks werkt echt. Zalfjes, olies, maakt allemaal niet uit. Verschillende injecties gehad van de DA, dat werkte hooguit een paar dagen maar dan kwam het weer net zo hard terug. Vliegendeken maakt ook geen verschil. Ik ben aanbiedingen in de gaten aan het houden voor de Rambo Sweet Itch voor volgend jaar, maar heb dus nog stiekeme hoop dat het geen zomereczeem is maar dat de jeuk een andere oorzaak heeft.
Zie in dit topic en op andere plekken veel mensen langskomen die wietolie gebruiken. Wat raden jullie aan qua merk/hoeveelheid etc?
ZarahZoe schreef:Ik lees al een hele tijd mee in dit topic (en heb er ook al super veel van geleerd, dankjewel daarvoor) maar wil nu toch even meelees-steen van vandaan kruipen. Ik verzorg een jonge Friese merrie (4 jaar) die al sinds ze 1 jaar is last heeft van eczeem. De laatste 2 jaar met de deken op gaat het erg goed. Dit jaar ook haar voer een beetje omgegooid en nu is het enige waar je aan kan zien dat ze eczeem heeft haar rechteroor (een paar kale plekjes die erg hardnekkig zijn).
Omdat ze zo jong is hebben we tot nu toe elk jaar een nieuwe deken gekocht en ondanks dat ze best netjes is met de deken kunnen we na elk seizoen de deken weer de prullenbak in gooien. Volgend jaar gaan we dus weer voor een nieuwe en dan wil ik eigenlijk een Rambo deken aanschaffen omdat ik hier heel veel positieve dingen over hoor en lees. Nu is ze nog lekker aan het groeien en dan vooral in de bespiering. Haar huidige deken past nog net om haar steeds steviger wordende hals heen, maar ik ben bang dat volgend jaar die hals nog een stukje steviger is geworden. Ik maak me nu dus een beetje zorgen of een Rambo deken wel geschikt is voor paarden met wat meer hals en bredere schouders?
[ [url=m/1aAkK5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een mooie paardje heb je!
Ik heb een eczeemdeken voor mijn arabo-fries die ook zeer stevig gebouwd is aan de voorzijde.
En die ligt prachtig en nog geen gat in te bekennen terwijl het best wel een sloper is.
[ [url=m/G1lt0J.jpg]Afbeelding[/url] ]