[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:50

Dimple dat is goed nieuws zeg, dat lucht altijd weer op he als het weer beter gaat.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:13

Pien, ik laat nog steeds door RB testen en meerdere bij mij op stal nu ;)

Ik heb afgelopen oktober acth laten bepalen bij mijn merrie en die was 11. Maar toch was ze depri en lusteloos. At ook slecht.
Veel dingen geprobeerd maar weinig hielp.

Ze ziet er uit om door een ringetje te halen. Buikje wordt minder, goed in de energie (ene dag wat meer dan de andere maar dat hoort ws gewoon bij haar), ze eet goed (gewoon brok gaan voeren en geen gedoe met die suikerloze bedoening wat ze nauwelijks at)
Ze gaan sinds vandaag opbouwen met land (uurtje per x tot max 5/6 uurtjes) Perfect!!

We gaan het meemaken...........ik hou haar goed in de gaten ;)

pien_2010

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:31

Hou ons maar op de hoogte Dimple want vind dit erg gaaf om te lezen want met die van jou was toch wel veel en ingewikkelde zaken aan de hand. Zou toch wat wezen als je met behulp van RB je paard nog lang goed kunt houden. Ongelooflijk vind ik dat iedere keer.

Zonet Polie opgehaald bij vakantie adres. Vorig jaar was ze ook zelfde tijd daar. Mijn vriendin is echt anti alternatief maar is super eerlijk en geeft braaf de korreltjes etc. Ze vertelde me dat ze erg verbaasd was dat Polie het zo goed doet ondanks de allergie vergeleken met vorig jaar. Dus ook haar gezegd, laten we niet te vroeg juichen. Het lijkt goed te gaan en korreltjes lijken aan te slaan, maar ik blijf zelf toch altijd voorzichtig, kritisch en goed observerend. Misschien dat vorig jaar het weer anders was of het pollengebeuren later begon. Waarop ze zei, je kent me en je weet dat ik het allemaal flauwekul vindt, maar jouw paarden lijken toch wel bijzondere dingen te laten zien mbv die korreltjes en Hercule daar was ik bij en ik had nooit gedacht dat je die nog op de rit zou krijgen want was toch wel heel erg heftig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:20

Fijn dat de korreltjes werken, ja je blijft altijd voorzichtig bang dat het terug komt. Hier een hond met laatst een acute hernia, hij krijgt acupunctuur en gaat therapeutisch zwemmen. Maar het schoot niet op, dus op internet vond ik druppels back pain& spasm heet het. Het duurde een week, en gisteren voorzichtig met een stok laten spelen. Vandaag weer een flinke wandeling gemaakt, en hij loopt echt goed. Je ziet soms nog wel dat 1 poot niet goed mee wil.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:16

Heb net eventjes gegoogled Marleen_usar want had er nog nooit van gehoord. Fijn dit zeg, dat je hond het weer goed doet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:24

Zo maak ik ook gebruik van de Celzouten. Is iemand daar ook bekend mee?

Met name de 1 beschermt je en dat heb ik soms wel nodig in de drukte van het leven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:36

Dimple kun je er meer over schrijven, wat is het en wat doet het, want zegt me helemaal niets?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:40

http://celzouten.com/

Ik ben er mee in aanraking gekomen door iemand hier op Bokt, maar weet zo even niet meer hoe ze heet. Zij gebruikt het ook voor haar paard.

Je hebt ook therapeuten die het persoonsgericht kunnen adviseren. Ik heb op basis van mijn klachten zelf 3 nummers uitgekozen. Zo even uit mijn hoofd 1, 7 en 21.

Met name 1 gebruik ik nu nog. Het zijn gewoon lichaamseigen mineralen maar door een tekort kunnen klachten ontstaan. Nummer 1 kunnen mensen die bijvoorbeeld Hoog Sensitief zijn goed gebruiken om zichzelf te beschermen.

Als je kijkt naar de bovengenoemde site dan staan daar ook 'klachten' bij maar ook dingen als 'trek in koffie etc'. Daaraan herken je vaak wel wat bij je past en je lichaam behoefte aan heeft.

Ik bestel ze hier https://celzouten.eu/

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:43

Maar wordt dat ook gebruikt bij paarden? Want ik denk dat het wel goed is in dit topic als we het daar zoveel mogelijk bij gaan houden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:49

Yep........wordt ook gedaan.

Zo is is de nummer 7 magnesium en is prima te gebruiken bij paarden. Ik heb het een tijdje gedaan ter ondersteuning, maar ik heb al snel gekozen voor een compleet vitamine supplement dus kan je niet vertellen hoe dat werkte.

Zal eens kijken of ik de naam nog kan achterhalen van de dame die het ook gebruikt.

Celzouten zijn ook gewoon mineralen die paarden net als wij ook nodig hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:42

Dimple wat is het verschil tussen de magnesium citraat van de paardendrogist en dat waar jij het over hebt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:20

Ik heb ook celzouten staan, ik wordt er echt gru-we-lijk moe van helaas dus ik gebruik ze nog niet.
Maar ik geloof echt dat ze werken. Ik heb de lactosevrije versie uit duitsland van Orthim.
Dat zijn globuli, ik heb de set 1 tot en met 12.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 00:07

Dimple schreef:
Ik bestel ze hier https://celzouten.eu/

Daar slijten ze 100 gram natriumchloride (= gewoon keukenzout) voor bijna acht euro....
Slimme lui.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 08:05

moonfish13 schreef:
Ik heb ook celzouten staan, ik wordt er echt gru-we-lijk moe van helaas dus ik gebruik ze nog niet.
Maar ik geloof echt dat ze werken. Ik heb de lactosevrije versie uit duitsland van Orthim.
Dat zijn globuli, ik heb de set 1 tot en met 12.

Maar als je er zo moe van wordt dan is het toch juist beter om ze niet te gebruiken en niet in te geloven want dan werken ze toch niet voor jou goed?
Enfin, terug naar de paarden...

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:12

Ik ben een meelezer in dit topic en ik wil even reageren op de celzouten:

Ik gebruik ze zelf ook, bij mijzelf en mijn paard en hond, en dan voornamelijk de zalven. Vooral bij mijn eczemer daar smeer ik het nog weleens als ze zich weer eens heeft geschuurd en dan helpt het echt de genezing te versnellen en de last te verlichten.
Ik bestel ze meestal in Duitsland, scheelt aanzienlijk met wat het hier in Nederland kost.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:55

Wist niet dat ze daar goedkoper waren, ik zal eens kijken.

grifpif4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:12

Ook ik heb bij mijn paard homeopathie toegepast, hij stond een keer met dikke ogen , zo uit het niets, DA gebeld en overlegd, die wilde gelijk cortico's spuiten, ben ik geen voorstander van, dus zelf afgewacht(was op een avond in de zomer) , zijn ogen afgesponst met water en donker gezet. volgende dag iets minder, nagevraagd aan mijn eigen Da waar ik toen nog werkte en die homeopathisch werkt, middelen gevraagd, die middag gegeven aan mijn paardje en nog geen twee uur later waren zijn oogjes normaal.

Dit heeft hij nog een keer gehad maar dan aan een oog , weer de middelen gepakt en weer naar een paar uur oog normaal.
Ook bij andere dieren (en bij mensen maar dat terzijde) homeopathie toegepast en werkt super.

Ook ben ik bekend met bioresonantie, celzouten, bachbloesems , kruiden en lichttherapie.
Mijn paard heeft veel baat bij het alternatieve en gebruik ik vaak eerder dan dat ik er een reguliere DA bij roep. Als het echt niet anders zou kunnen dan pas komt de reguliere DA.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:45

Zal weer eens even een update geven want we hebben allergie klachten hier gehad en oogontsteking pas geleden.

Polie begon dit voorjaar weer te snotteren en echt als een bootwerker te hoesten. Zo hard en diep. Echt niet grappig. Via de apotheek heb ik hier in Frakrijk homeopathie gekocht namelijk de homeopatische histamine korrels en apis mellifica beiden 15 ch van Boiron. De histamine korrels moest ik in de ochtend 5 korrels doen en de apis 2 x dgs 5 korrels zo vertelden de mensen in de apotheek. Ongelooflijk, waren we ander jaren hele voorjaar bezig met pappen en nathouden van een zeer diep hoestend paardje, nu al na paar dagen stopte de slijmvorming en ging het goed met Polie.
Toevallig toen onze natuurgenezer hier met de camper op het terrein stond begonnen de klachten weer. Polie was inmiddels paar weken klaar met de kuur en de klachten leken over. Ze hoestte op een dag wederom zo diep dat Ria er toch wel wat van geschrokken was. Paardje werd doorgemeten en voor het eerst had ze afwijkende nierwaarden. Dus naast de histamine nu ook weer Reneel gegeven allemaal laag gedoseerd en ipv 5 korrels nu 2 korrels per dag van de histamine op advies van Ria. Na paar dagen waren klachten bij Polie verdwenen. Paardje is weer helemaal toppie joppie en vlak voordat onze gasten vertrokken werd Polie nog eens doorgemeten en nu was alles weer helemaal goed (gelukkig) en paardje oogt ook goed en hoest helemaal niet meer. Erg blij mee.

Hercule had vorige week echt dikke ogen en het pus kwam er teveel uit. Vliegenmasker moet hij dus weer 24 uur per dag aan. Daarnaast twee keer per dag ogen schoongemaakt met gezeefde camille thee en gedruppeld met homéoptic (irritations oculaires) druppels die in dag pipetjes verpakt zitten. Dus elke oog één pipetje en dat deed ik twee keer daags druppelen. Heel naar vind ik dat om te doen, want Hercule vind het verschrikkelijk. Maar na drie dagen zijn de ogen weer beter en mijn vent heeft zich als een echte kerel gedragen. Heel woedend kijken :(:) maar daar bleef het bij, niet bijten, schoppen of omhoog komen dus reuze kerel +:)+ .

Nog steeds gaat hij fantastisch met zijn nieren. Hij drinkt goed en krijgt er al lange tijd geen druppels meer voor. We houden hem uiteraard in de gaten. Bij beiden klachten heb ik dit keer geen dierenarts gehaald want Ger vertelde me bij de inenting dat ze toch wel heel weinig kunnen met allergieën en dat hij alle vertrouwen had in de natuurkundige behandelingen van Ria want paarden zien en zager er prima uit en HErcule is toch wel goed bekomen ondanks dat hij zo heel ziek was met de alternatieve behandeling.

Dus we blijven paardjes goed in de gaten houden, maar we zijn voorzichtig positief en het gaat goed zonder al te veel problemen dus.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:53

Ah daar was ze dus gebleven, bij jou! :D

Hier ook een blije merrie, zeer blije merrie eigenlijk.

Na de enting zag/voelde ik dat er iets niet klopte. Ze leek wat strak in haar lijf. Heb lymphomyosot gegeven op advies van dezelfde dame als waar Pien het over heeft.
Ze straalt je tegemoet, is een boefje en voelt zich goed.

Voor het eerst sinds ik haar heb (ruim 11 jaar) heb ik een bijrijdster voor haar. Ik had gewoon wat tijd nodig, soms ook wat afstand (letterlijk en figuurlijk) vanwege de zorgen die ik om haar heb gehad. Iemand fris, iemand nieuw zal haar goed doen.
En ja............daar gaat ze, springt een wissel met 2 vingers in de neus, mooi verzamelen en gebruikt zelfs haar buikspieren :')

Ik vind het fijn om te zien dat dat meisje er zo op weg rijdt, zonder zorgen. En soms steekt dat ook, dat ik niet meer terug kan naar dat onbevangen gevoel om alles wat je samen hebt meegemaakt. Leerpuntje :j

Voor nu.........zeer tevreden en zorgeloze paardeneigenaar ben ik nu (en dat is lang geleden kan ik je zeggen........ klop het meteen even af)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 15:33

Gaaf Dimple echt super gaaf! Want die van jou was toch wel heel erg ziek. Ben zo blij voor je. En dat onbezorgde komt weer terug want ik heb het ook met Hercule weer, ook al duurde dat wel een jaar voordat ik bij gekomen was van de schrik dat mijn ventje bijna dood was geweest..

Erniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:56

Hallo, zijn er hier mensen die mij een pb zouden willen sturen met behandelaars alternatieve geneeswijzen die werkzaam zijn in twente. Misschien zijn er mensen die mij iemand kunnen aanraden! Ik hoor het graag!

Groetjes!!

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:08

Hallo weet niet wat je zoekt qua behandelaar?
Ik was afgelopen dinsdag nog in Almelo en kom wel in Twente maar ben zelf woonachtig in de Achterhoek. De komende weken kan ik niet in ivm voorbereidingen voor de Reitsportmesse in Kalkar. Mocht je wat meer willen weten stuur maar een pb misschien kan ik je op afstand wat op weg helpen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 08:12

Wij zijn met de schrik vrijgekomen. De paarden stonden (gelukkig) weer een keer aan huis en vanuit de keuken zag ik Polie gaan liggen. Ach wat schattig zeiden manlief (ML) en ik nog tegen elkaar <3 . Maar ik dacht toch even voor alle zekerheid checken voordat het helemaal donker zou zijn. Kom ik aan ligt ze daar met stotende ademhaling die zelfs een steunend geluidje maakte. Hele foute boel dus.
Naar binnen gerend, Ria gebeld die op het punt stond om een uitvoering te geven, die beloofde nog een snelle korte spoed meting te doen en weer naar buiten gerend. ML bleef bij de telefoon. Polie overeind geholpen en mee gaan lopen. Geluisterd naar de darmen die ik gelukkig goed kon horen. De uitslag kwam snel, met name de nieren waren erg uit balans en de rest deed wat mee (darmen, longen, stofwisseling) maar het kwam van de nieren.
Gelukkig had ik nog een nieuwe fles reneel op voorraad dus gelijk begonnen met 2 x 6 ml om het half uur zoals geadviseerd.
Omdat het donker was en dat hier zo achteraf ook lastig is voor de dierenarts en we Polie ook weer niet zo heel slecht vonden want er was goed darmgeluiden te horen *\o/* , hebben we de keuze gemaakt om geen dierenarts te bellen. Is altijd spannend om dat niet te doen. ML en ik zijn in het donker nog met de paarden 10 minuten gaan wandelen en dat ging goed.
Enfin auto op het gras gezet met de lichten op de paddock gericht, paarden naar de paddock en checken om het half uur. Ik vond haar 's avonds 22.00 uur nog niet goed (stotende ademhaling) dus op eigen initiatief/ intuïtie weer 6 ml Reneel gedaan want overleggen kon niet. Ik vond haar nog steeds te goed voor de dierenarts want darmen pruttelden er vrolijk op los. En ja hoor een uur later was ademhaling weer normaler en paardje ook weer normaler.
ML heeft vannacht nog met de kijker om 3.00 uur gekeken in de paddock maar dat was toch te donker ondanks de maan. Dus zonet gelijk mijn bed uit met kloppend hart en ik vond twee vrolijke paardjes. Ademhaling was weer normaal en beiden maar even op darmgeluiden gecheckt en dat borrelde er vrolijk op los en de paddock lag vol met kak.
Vandaag wordt Polie weer doorgemeten en dan helemaal en dan horen we hoe verder. Maar de crisis is weer bezworen en ik ben opgelucht en dankbaar dat ik de goede keuze heb genomen. Zo blij met het vrolijke gehinnik.
ML is zo lief door gelijk te zeggen dat we de paarden niet overlaten aan de buuf (koeienboer) om met Kerst naar NL te gaan (ik twijfelde zo enorm vanwege de kwetsbaarheid van paarden hebben), maar pas gaan als onze paarden vriendin terug is uit NL en de paarden daar naar toe kunnen zoals we altijd doen. Ze gingen zo goed dat we over de buurman nadachten maar ik vond het niet echt fijn. Dus we liggen weer op een lijn daarin.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:50

Ee koliek aanval, zelfs een lichte zoals deze is griezelig. Fijn dat je paard er zo goed vanaf is gekomen. Ik denk dat de reneel niets aan het herstel heeft bijgedragen, wel het wandelen met je paard en het blijven checken van haar toestand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 18:25

Paardje is vandaag als een aanhankelijk zonnetje *D weer om ons heen en doet het gewoon normaal goed. Omdat Ria weg is vanwege de uitvoering en er dus niet nagemeten is en paardje zo goed is, houden we het alleen bij checken. Vanochtend zag ik ze vanuit de verte plassen +:)+ , dus dat is goed. Hopelijk zie ik het nog snel van dichterbij zodat dit iets meer beeld geeft van kleur urine enz.. Graag zie ik een heldere merrie plas.
Ik houd het bij checken want het is niet zo met deze medicijnen dat het niets doet, of baat het niet dan schaadt het niet, zoals zoveel mensen denken. Teveel kan zeker averechts uitpakken, dus we laten het zo voor dit moment totdat we nieuwe richtlijnen hebben. Voel me vooral heel erg dankbaar dat paardje zelfs weer ondeugend en nieuwsgierig was en is vandaag (ze pakte de was uit de wasmand die ik van de lijn aan het halen was }> ).
Wel merk ik dat ze al die aandacht wel gezellig vindt nu ze weer goed is. Wij zijn het daar heel erg met haar eens, dat het gewoon heel gezellig is zoals ze is. Dus ook dat is een goed teken. Het is allemaal met een sisser afgelopen, gelukkig. Mocht er nog een vervolg komen dan meld ik dat hier anders is het zo goed. Voel me een bevoorrecht mens of zoals mijn vader altijd zei: "tel je zegeningen, Pien".