Ja inderdaad.. Hij wordt nu behandeld.. als hij daar opknapt en naar huis zou mogen wil ik hem nog een keer gecheckt hebben qua scopie om te kijken waar we staan qua behandeling.. wil gewoon een schoon en happy paard thuis... verwacht elk moment een update van utrecht.. dus ben benieuwd..
pimvannimweg
Geplaatst: 08-03-13 11:00
Het kan ook best een beetje aan de hogere temperatuur wisselingen liggen mijn paarden hebben daar ook een beetje last van altijd extreem koud . naar extreem warm ,. met de warme temperatuur . is hun temparatuur natuurlijk ook hoger , en de verharing slaat ook onmiddelijk toe . de mijne liggen nu ook lekker in de padock steeds , heerlijk in de zon te luieren . en te genieten . in mijn ervaring .loop al een tijdje mee , jaartje of 40 actief , en veel paarden verder , van allerlei pluimage , is dit eigenlijk wel een jaarlijkse ervaring voor mij , eten goed , drinken goed , mest is goed , alleen alles op een lager pitje . behalve de mest en he plassen . nog steeds even veel , succes !!!
Matheno
Geplaatst: 08-03-13 11:06
Ik ben heel benieuwd TS, hopelijk komt het niet tot het punt van inslapen.
hij is stabiel, moet nog wel op de pijnstillers en omeprazol maar eet al meer.. hij zat helemaal onder de modder gisteren van het buiten spreken, dus dat was fijn om te zien, maar verder vond ik hem sloom en erg opgetrokken buik.. we nemen het per dag..
Ik ben zaterdag geweest en toen vond ik hem niet verbeterd of verslechtert. Hij is nog steeds erg sloom en chagerijnig, begrijpelijk met zoveel pijn in je maag/ buik. Eten gaan gelukkig wel de goede kant op. Al met Al weet ik het niet zo goed, ik zie niet echt een stijgende lijn. Als het goed is krijg ik vandaag een update van Utrecht dus dan weer even overleg.
Pff, volg je topic al vanaf het begin. Wat een drama zeg, lijkt me verschrikkelijk dat je niet echt weet wat je paard mankeert en waar je goed aan doet. Ik duim al vanaf het begin voor je en dat blijf ik doen. Hopelijk krijg je nu een keer goed nieuws!
Nou ik heb gisteren een volledig piafferend moddermonster uit de weide bij Utrecht getrokken.. Wat een draakje. Was enorm in zijn element buiten. De verzorger van Utrecht heeft keurig zijn benen afgespoten en hem min of meer schoon op stal gezet en hij wordt 24/7 elk half uur gevoerd dus niets dan lof voor de medewerkers daar! Helaas veranderde hij binnen in een hoopje ellende dat vond dat hij honger had.. hij meot waarschijnlijk ijzers voor, vanwege het vele schrapen.. Al met al ben ik redelijk positief.. Ik moet mijn stalhouder zo ver krijgen een stukje land af te staan om hem thuis ook meteen buiten te kunnen zetten.. Het is echt bezigheidstherapie voor hem, maar het werkt wel..
@ evelijn hij krijgt zo weinig binnen, er staat heel weinig, dus dat nu nog niet te pijlen is helaas
@ atent, er zijn hier nauwelijks stallen die dat aanbieden, en als het wordt aangeboden krijgen ze 's winters vaak onbeperkt hooi bijgevoerd en daarop gaat het met hem helemaal mis. Op mijn huidige adres kunnen ze wel vaak t/m november naar buiten. Het is nu nog afwachten of hij het op gras wel goed gaat doen..
Nickyyyy
Geplaatst: 12-03-13 13:19
Pff ik heb net je hele topic doorgelezen en wat een verhaal zeg.. Heb wel owijs veel respect voor je hoe je het aanpakt! Je mag echt trots zijn opjezelf en dat is je maatje vast ook!
Ik wil je nog onwijs veel sterkte wensen!
fargo
Geplaatst: 13-03-13 16:08
En hoe is het vandaag Ts, nog steeds een vrolijk ventje?
Nou deels goed nieuws.. Ik had voor mijzelf een afspraak een afspraak in het ziekenhuis en hier helaas echt heftig nieuws gehad. Daar wil ik momenteel nog niet echt over uitwijden, mag wel per pb.
Wat paardenmans betreft: die gaat de goede kant op. Staat nu op maximaal voer en de hele dag buiten. Ik heb verschillende stallen in de omgeving gebeld maar krijg helaas bij alle een dikke nee te horen zodra ik over weidegang begin. Ik heb mijn eigen stalhouder zo ver dat hij op de droge dagen op het gras mag, dus het is in ieder geval iets. Mijn arts van Laarakker is echt een topvrouw, belt regelmatig uit zichzelf om te vragen hoe het gaat en denkt enorm mee. Ze heeft zelfs mijn stalhouder gebeld om het belang van gras te onderstrepen haha. Al met al dus weer iets om naar uit te kijken, maar ook weer een hoop zorgen..
cam
Geplaatst: 13-03-13 19:08
Fijn dat het beter gaat met je paard,maar wat jammer dat je ziekenhuisbezoek zo heftig was. Ik wens je heel veel sterkte. Vind je een topper zo als je voor je paard vecht.
turtlelito
Geplaatst: 13-03-13 19:12
Stille meelezer moet dit toch even kwijt:
Heel veel sterkte.................
Gelukkig dat het met je paardje iets beter gaat, maar vergeet jezelf niet! En denk eraan: als het moet, kan een mens (echt heeel) veel hebben......... Hou de moed erin he, jij bent een knokker, net als jouw paardje.
Den_Quen
Geplaatst: 13-03-13 20:14
Ik heb net dit hele topic doorgelezen. Ik moet zeggen heftig, Als iemand mag klagen over een rottijd dan ben jij het wel. Al met een al een emotionele rollercoaster waar jij je in bevindt... Hoe groter een dier, hoe kwetsbaarder lijkt wel. Fijn dat de artsen goed met je meedenken, maar het is fijner als je je paardje gelukkig ziet, zonder pijn en zonder honger! Ik duim voor je paardje als voor jou, want wat ik begreep gaat het met jou ook niet zo lekker! Heel veel sterkte en chapeau voor wat je allemaal doet voor je paardje. Voor jou is het misschien gewoon, maar menig mensen kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen.