kyrkelover schreef:Op welke stal sta je dan sharon?
Ten Bosch
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissCharlie schreef:Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd geloof ikMissCharlie schreef:Wie weet hoe het nou zit met overdracht via je kleren?
Hoe lang overleeft het virus zeg maar? Ik had ergens een uur of 8 gelezen maar kan het niet terugvinden. Ik vind het zo wat om elke paar dagen mijn jas te wassen bijvoorbeeld, maar als er nou voldoende tijd zit tussen het naar de ene en de andere stal gaan dan hoeft dat hopelijk niet.
Larrisse schreef:Ik kom net van de manege vandaan en de eigenaar zegt dat iemand met zijn paard uit Berg en Dal in Heumen is gaan lessen. Zou best kunnen, maar op die stallen heersen toch verschillende varianten?
SplashIsLief schreef:Volgens mij lijdt een bedrijf dat het niet naar buiten brengt meer schade, doordat er veel gespeculeerd wordt. Ik prijs juist de bedrijven die het wél naar buiten brengen en er eerlijk en duidelijk over zijn.
Je kunt er als staleigenaar tenslotte ook niks aan doen dat het jou overkomt.
my_precious schreef:ik heb vandaag vernomen bij ons op stal dat de dierenarts j. nas gebeld was om te vragen of er in zoelen op de lingebrug rhino was en dat hij eerst vertelde dat het klopte en dat er 2 gevallen van rhino waren waarbij veulens verworpen zijn.
later werd er weer gebeld door iemand naar de da j. nas in bemmel en toen heeft hij alles ontkend.
blijkbaar wil de lingebrug dus niet hebben dat het naar buiten komt.
volgens een klant had haar moeder gezien dat op tv gelderland dat er idd in zoelen 2 veulen verworpen zijn door rhino.
maar dat kan ik zelf nog nergens terug vinden.
ik kan me wel voorstellen dat een bedrijf niet wil dat het naar buiten komt omdat het schade lijdt voor het bedrijf, maar ik vind wel dat dit naar buiten MOET komen zodat paarden mensen voorzorgsmaatregelen kunnen nemen.
daNiielle_ schreef:Ik zou zondag crosstraining hebben, maar had vooraf de hele lijst nagekeken waar iedereen vandaan kwam. (wat een rotwerk was dat)
Ook iemand uit nijmegen, ik heb direct afgezegt. Het is je eigen verantwoording, ook al is een ander zo stom om toch te komen.
Larisse; Ja dat klopt, zie het bericht op de voorpagina voor welke stal in Heumen.
Maaike_Ma schreef:Wat ik wel het hele rare aan alles vindt. Zoals vermeldt stond in de krant komt het jaarlijks 1 a 2 keer per jaar voor. Dit wordt vervolgens nergens bekend gemaakt. Nu zijn er 3 gevallen gevolg wedstrijden massaal afgelast, steeds meer stallen uit voorzorg 'op slot' hier sinds vandaag in de buurt ook steeds meer. Verder wordt er zo geheimzinnig mee omgegaan.
*Is er soms meer aan de hand dan ons nu allemaal verteld wordt????*
suikermeisje schreef:my_precious schreef:ik heb vandaag vernomen bij ons op stal dat de dierenarts j. nas gebeld was om te vragen of er in zoelen op de lingebrug rhino was en dat hij eerst vertelde dat het klopte en dat er 2 gevallen van rhino waren waarbij veulens verworpen zijn.
later werd er weer gebeld door iemand naar de da j. nas in bemmel en toen heeft hij alles ontkend.
blijkbaar wil de lingebrug dus niet hebben dat het naar buiten komt.
volgens een klant had haar moeder gezien dat op tv gelderland dat er idd in zoelen 2 veulen verworpen zijn door rhino.
maar dat kan ik zelf nog nergens terug vinden.
ik kan me wel voorstellen dat een bedrijf niet wil dat het naar buiten komt omdat het schade lijdt voor het bedrijf, maar ik vind wel dat dit naar buiten MOET komen zodat paarden mensen voorzorgsmaatregelen kunnen nemen.
De stal is al op slot, dus die kunnen geen paarden meer besmetten.
en de gevallen die tot nu toe op zijn getreden die zijn al even geleden geinfecteerd geraakt hoor. Hier zit even tijd tussen. Dus het is nog even afwachten welke gevallen er nog meer optreden.