Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:48

SIEMxFUNNY schreef:
c_alsemgeest: Huh naar zijn kin :')

Ja :+

Heb er ook wel een foto van... hij doet dan heel hard zijn kaken op elkaar waardoor z'n kin strak komt te staan en er een soort groef in lijkt te komen.

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:55

fargo: :(:) Veel kracht toegewenst !! Y;(

c_alsemgeest: Haha ik zie het. Apart, maar wel handig om te peilen hoe hij zich voelt.

cashlee

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:23

Oeioei Fargo dat klinkt niet best! Heel veel sterkte en succes de komende tijd!

Bedankt voor de tips tot nu toe!

C_alsemgeest, Charlie doet dat dus ook maar dan juist met zijn neus, precies andersom dus.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:15

fargo schreef:
En nu is Marieke uit het gelders topic vandaag ook nog overleden lees ik net. Ik zit hier vol ongeloof achter mijn pc... Zeg me dat het niet zo is...

Jeemig,marieke is nog hardstikke jong? Wat is er gebeurd?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:34

Damian, je hebt het waarschijnlijk al in het gelders topic gelezen, ze denken aan een longembolie en ze was pas 32... Veel en veel te jong en nog zo veel plannen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:32

Akelig, zo'n jonge meid, plotseling uit het leven gerukt.

Op uitnodiging van TS meld ik me hier ook even, ondanks dat mijn merrie niet geopereerd is aan koliek, maar wel een hele koliekgeschiedenis heeft.
Haar hele verhaal staat hier: tiwi1969 @ [MD] Zo groot, zo stoer maar oh zo kwetsbaar. Continue koliek

We zijn nu aan het behandelen en de toekomst zal uitwijzen of we de koliek eronder krijgen.

Dat neusje op bovenstaande foto herken ik zo goed, mijn merrie klappert/knarst daarbij met haar tanden. Zo duidelijk dat ze zich niet OK voelt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 00:38

Welkom Tiwi, nu maar hopen dat het goed gaat met het nieuwe regime voor je paard!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 01:09

32 jaar pas, veeeel te jong ;(

Tiwi: Een bizar verhaal zeg. Dat het steeds zo terug komt. Ook dat ze zo heftig reageert. Hoop dat het met het nieuwe dieet de goede kant uit gaat.

---------------------------------

Gister was ze te doen qua druk-heid, dus gekeken wat ze zou doen als ik ze in de paddock zou zetten. Als ze deze draaien (met bokken) van de zomer onder het zadel gaat doen kan ik nog lachen := Dit was 1 minuutje eenmalig dus

Vandaag met de artsen uit de kliniek overlegd over hoe het gaat. Qua voer / mest / verstopping gaat het helemaal goed, dus dat blijven we zo volhouden. Temperatuur is ook al dagen weer netjes :) Kee voelt zich onwijs goed. Dat is erg fijn om te zien. *\o/* We zijn nu 4 weken verder. De wond ziet er van buiten heel netjes uit. In overleg heb ik besloten de stal rust uit te bouwen naar een klein stukje paddock afzetten, zodat ze een beetje kan lopen en zo hopelijk wat rustiger blijft. Met wandelen is het echt niet te doen. :roll: Ook de valpartij van vorige week en nog 2x bijna onderuit gaan, wil ik toch proberen ze wat meer buiten in een klein stukje paddock te zetten. Dan nu 4 weken in haar eentje op een klein stukje buiten overdag. Gekke bokkensprongen mogen nog steeds niet, omdat de wond van binnen nog niet goed hersteld kan zijn.

Had van vanmiddag ook een stukje gefilmd. Is echt wachten tot ze weer onderuit gaat.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 00:00

Morgen naar de rouwstoet van MariekeA, zonder paard, nu maar hopen dat het weer zich een beetje inhoudt want we moeten overal vandaan komen met paarden en al.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 00:31

Sinds gisteren staat Cil van Damian weer op de kliniek met weer een entrapment. Duimen jullie mee voor hen dat hij hier goed uit komt en hopelijk weer naar huis kan? En dat dit verholpen kan worden voor de toekomst? :(:) :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:01

he jakkes,tuurlijk duimen wij mee voor Damian en Cil :(:)

fargo,gaat het met je na gister? :(:)

Sorry ik zal op de rest later even reageren Y;(

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:29

Met ciloy gaat het slechter. Pols gaat omhoog, mest nog steeds niet en wordt oncomfortabel. Ze hebben net nog wat gas laten afvoeren, daar knapte hij weer wat van op, maar die darm hangt nog steeds over zijn milt. Met zijn dierenarts besproken dat we hem laten inslapen. Gezien zijn geschiedenis met onverklaarbare terugkerende kolieken hebben we besloten om hem in te laten slapen. We zijn nu die kant op.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:37

ach nee toch,zit met tranen hier |(
Hier zijn eigenlijk geen woorden voor...
Dappere beslissing en in gedachte leef ik mee,heel veel sterkte :(:) :(:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:37

Ohh nee |( |( Zoveel moed, kracht en sterkte gewenst Y;(

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:30

Cil is rustig naar de eeuwige groene weides gegaan, daar waar hij zoveel gras kan eten zonder buikpijn te krijgen. Het is beter zo. Hij had ook veel pijn toen we kwamen. Hij heeft nu geen pijn meer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:35

Het is dat mijn hoofd al barst van de koppijn, maar anders zou ik in snikken uitbarsten.

Arme Cil met al zijn buikpijn, nu heeft hij eindelijk rust. Ik wens jullie samen heel erg veel sterkte, ondanks dat de zorgen nu over zijn zal hij toch een heel groot gat achterlaten. Heel veel liefs en sterkte, jullie zijn in mijn gedachten ;( :(:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:35

Damian, wat een rot nieuws. Heel veel sterkte met het verlies :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:04

Vandaag is het een jaar gelezen dat mijn Whizzeman geopereerd is. Best raar idee en ook op de een of andere manier een beetje eng...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:39

Vind je het snel gegaan, een jaar?

Met mijn pony gaat het gelukkig goed! Grote dosis kalmering helpt goed om rustig aan de hand te stappen. Kan niet wachten tot ze weer gewoon met de groep mee naar buiten mag :)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:20

Damian,hoe gaat het nu met je? :(:)

Siem,Kee leeft zich lekker uit op het filmpje,ik kan het me voorstellen na zo lang rust...
Fijn dat het nu goed gaat +:)+

fargo,een jaar geleden alweer en toch net of het gister was? ;) Het zal zeker dubbel zijn...
Maar hij is er nog *\o/* :(:) Verdient een proost,toch?

Wynn nog maar 4,5 maand geleden.
Hij moet eigenlijk op de hengstenkeuring verschijnen begin april,maar dan moet hij eigenlijk volgende maand al in training,hij loopt nogal wijdbeens na de operatie en wat stijf in achterhand,bespiering ook kwijt en Wynn zou uitbesteed worden voor zijn training.
Ik ga proberen het naar volgende keuring in 2014 te verzetten,ik ga hem er echt niet aan wagen,ander voer,andere omgeving en volop in training,we zijn zover gekomen na zijn operatie en dat is mij geen premie waard....ik weet zeker dat ik wel medewerking van de kliniek krijg.....
Zouden jullie het trouwens wel doen?
Zo en zo wil ik het nu graag in eigen hand houden,qua voer,mest controle etc :o

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:27

Sandra: sowieso niet doen waar je je niet goed bij voelt! :)
April is nog ver weg, maar snap dat daar een hele training aan vooraf gaat.
Hoe oud is Wynn ?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:33

Wynn is 7 nu :j
Nee het voelt niet goed en hij heeft zeker ruim van tevoren training nodig......en het is wel onze dekhengst he,dus als we het doen doen we het goed en zou hij weer in deze shape moeten zijn...
Afbeelding

haha na zijn operatie zag hij er ook zo uit,maar dat liever niet meer :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:48

Knappert ! Zou het dan idd uitstellen tot 2014. :)

Herken het helemaal. Niet echt een gezond dieet helaas; koliek.
Kee is nu ook echt slank. Was al heel het jaar bezig om haar af te laten vallen. Dit ging prima, maar wel met streng dieet / grasmasker ect. Ze was altijd net iets te zwaar.
Van deze foto schrok ik vd week echt.
Afbeelding

<3 Tevreden blik (met dr junkie oogjes :') ) , even lekker stappen.
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 00:26

Sandra - ja aan de ene kant is het jaar omgevlogen en lijkt het aan gisteren en aan de andere kant is er al weer zoveel gebeurd en opgebouwd.. Maar het blijft dichtbij.. Inderdaad een proost waard!! Heb hem deze week al aantal keren verteld dat hij mijn bink is!
Ik zou het uitstellen tot 2014, het voelt niet goed en je loopt toch nog een - in ieder geval voor je gevoel - risico met ander voer, andere routine en dan het op conditie brengen. Daar is hij veel te kostbaar voor, eerst lekker verder herstellen en sterker worden, dan komt het volgend jaar veel beter op zijn plek.

Jaa ze is inderdaad slank Siem, maar het kon nog veel erger, ik vind dat het totaal beeld al de goede kant weer op gaat. Je hebt ook koliek paarden die je niet meer voller krijgt omdat ze gewoonweg niet graag meer eten, maar met je jouwe gaat dat vast goed komen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:36

Zo gisteren goed doorgekomen, raar toch dat je dan toch ineens wat angstig bent.. Een mijlpaal gepasseerd in ieder geval. Dat eerste jaar moet je toch eerst maar door.

Damian, hoop dat het steeds wat beter gaat. Die lege stal blijft natuurlijk voorlopig een probleem. En dat is gewoon confronterend als je je paard aan huis hebt staan. Hoop dat je flink wat afleiding kunt inplannen aan uitjes en etentjes e.d. {:) :(:)