Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
140509 schreef:140509 schreef:super goed nieuws![]()
![]()
![]()
![]()
ze had op 3 plekken blokkades bij de nek bij de schoft de kuil zeg maar en bij de lenden
bij de schoft zaten ook een paar wervels verkeerd (geblokkeerd)
maar nu is ze blokkade en pijn vrij![]()
![]()
ik moet nog wel een jaar wachten met inrijden maar ze kan gewoon als rijpaard gebruikt worden
ook als springpaard![]()
![]()
![]()
![]()
omdat ze pas 2 jaar is en nog veel moet groeien en een laatbloeier is kan het goed komen
ze zal waarschijnlijk wel een weke rug houden maar niemand kan nog vooruit plennen hoe de rug gaat groeien
ik moet volgendjaar als ik haar wil inrijden nog wel een keer de osteopaat laten komen om te kijken of alles goed is
ze kan niet precies zeggen hoe alles gaat worden maar het is posentief
het was heel grappig te zien hoe mijn paard dee toen ze de blokkades los ging maken
ze ging gapen maar ze wou het tegenhouden maar dat lukte uiteindelijk niet![]()
daarna mocht ze de wei in en lekker rennen en bokken meer zo'n vreugde bok![]()
mvg
dit is de datum toen de osteopaat kwam 15-11-11
en wat de osteopaat zei
140509 schreef:ja de osteopaat zei dat ik pas rond haar 4e 5e weer een keer moest laten nakijken
140509 schreef:ik ga weer even een vitamine stoot geven voor een extra oppepper en dat ze weer genoeg vitamine en alles. binnen krijgt
Abacab schreef:140509 schreef:ja de osteopaat zei dat ik pas rond haar 4e 5e weer een keer moest laten nakijken
En wat doet en kan een osteopaat en wat voor een oplejding heeft die gedaan?
Osteopaat is een vrij beroep en iedereen mag zich osteopaat noemen. Je hebt er geen opleiding voor nodig. Er bestaat niet eens een erkende opleiding voor het beroep van osteopaat........ Strikt genomen vallen osteopaten in de categorie kwakzalverij.
Heel jammer dat je niet direct iemand met een erkende medische opleiding in de arm hebt genomen. Dat had je een hoop teleurstelling en ook geld bespaard. Laat het een les zijn voor iedereen die zich laat adviseren door dergelijke kwakzalvers, maak altijd een behandelplan samen met de arts. Die kan je eventueel doorverwijzen naar een osteopaat. Het is belangrijk dat de osteopaat een behandeling uitvoert op aanwijzing van de arts. Een osteopaat heeft niet de kennis om zelfstandig een diagnose stellen.
Ik vind het echt heel triest voor je. Maar in dit hele verhaal is keer op keer de verkeerde beslissing genomen. Ik wens je veel kracht om de juiste beslissing te nemen.
pleiada schreef:sevke schreef:Met vitamines krijg je dit dier niet goed.
Nee maar het draagt wel bij aan de gezondheid van het paard zodat het paard weer wat beter in zijn vel komt..