Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Mijn dierenarts kent abler niet. Toen ik zei dat het dezelfde werkzame stof heeft, maar veel goedkoper is, begon hij te mopperen op die irritante patenten... In overleg met hem heb ik dus bij abler besteld, en als het binnen is, wil hij het graag zien.
Of ze(dierenartsen/kliniek) het echt zouden mogen gaan gebruiken/verkopen weet ik niet. Maar mijn dierenarts staat er dus zeer zeker wel voor open.
Het vervelende is dat je direct met medicijnen wil starten als je paard zweren heeft, en dat je de ablervariant niet zo snel in huis hebt. Ik hoop eigenlijk dat er in nl iemand op vooraad gaat houden, en dus ook dat je snel in nl aan abler kunt komen. Wie weet, als het is toegestaan, wel via mijn dierenarts...
martinique schreef:Voor zover ik weet kan een sonde niet een veroorzaker van maagzweren zijn. Eventueel langdurige bepaalde pijnstilling wel, maar zo te zien is daar bij jouw paard geen sprake van. Maar stress is waarschijnlijk een belangrijke veroorzaker, en kijk ook goed naar wat je paard eet. Krachtvoer is eigenlijk gewoon slecht voor de maag, moet je mee uitkijken en verdelen over meerdere porties, ruwvoer moeten ze zo'n beetje onbeperkt hebben, eerst ruwvoer geven en daarna pas krachtvoer, etc etc.
Ik vond net nog een interessant en duidelijk artikeltje van een veearts van de faculteit Utrecht, als je googled op 'Zin en onzin over maagzweren bij paarden' zal het wel zo te vinden zijn. Daar werden de oorzaken, behandelingen en preventies etc besproken.
Citaat:Grootste vraag op dit moment is dan ook of deze medicijnen en supplementen nadelige bijwerking zouden kunnen hebben ?
Graag jullie ervaringen hiermee (.. probeer enorm 'bij' te lezen .. heb inmiddels 10 pagina's gehad)
henshem schreef:Citaat:Grootste vraag op dit moment is dan ook of deze medicijnen en supplementen nadelige bijwerking zouden kunnen hebben ?
Graag jullie ervaringen hiermee (.. probeer enorm 'bij' te lezen .. heb inmiddels 10 pagina's gehad)
op pagina 41 heb ik al de bekende bijwerkingen gepost van omeprazol, maar ook mijn paard staat er op omdat dit na jaren tobben hem er eindelijk bovenop heeft geholpen.
Verder heeft mijn paard naast die bijwerkingen in het begin wat last gehad van bulten en jeuk. Maar dat is nu weg.
Wanderers schreef:Bedankt voor de reacties, daar heb ik zeker iets aan!
Citaat:Het supplement bevordert een goede en efficiënte spijsvertering, met name voor paarden die gestrest en/of onrustig op stal zijn. Haylage Balancer zorgt ervoor dat overtollige zuren geneutraliseerd en geabsorbeerd worden. Daarnaast ondersteunt Haylage Balancer een goede darmwerking. Door de specifieke samenstelling helpt het maagverschijnselen voorkomen......Haylage Balancer bevat antacida (een maagzuur neutraliserend middel) en een unieke kleisoort die tezamen overtollige zuren helpen neutraliseren en absorberen en ervoor zorgen dat de darminhoud langzamer passeert zodat voedingsstoffen beter worden opgenomen en de ontlasting voluminieuzer is.