Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Floortje2002 schreef:hoi
een paar maanden geleden hoorde ik mijn dierenarts over tekonik pour on. een middel eigenlijk voor koeien, om blauwtong te voorkomen. je verdeeld het middel tussen oren en staart (je paard krijgt er wel een blauwe streep van maar oke) het werkt als een soort vlooienmiddel. het verspreid, word opgenomen in het bloed en het zorgt ervoor dat de knuten je paard niet prikken. tenminste dat is dus de bedoeling. ik ga er stiekem en erg hoopvol van uit dat het werkt (zou ik nu eindelijk iets gevonden hebben wat mijn poniebeest jeukvrij de zomer door helpt?)
het spul is bucht, ik breng het ok aan met handschoenen etc.
het is ook niet standaard verkrijgbaar. nu tot en met januari 2011. dus mocht mijn beest jeukvrij de zomer doorgekomen zijn dan ga ik eens even informeren of je het goedje ook in kan vriezen hihi want dan ga ik het echt inslaan.
wie heeft er hier nog meer ervaring met tektonik pour on????
gr leonie
supersambo schreef:Dit weten jullie als ZE-experts vast. Is Ivanhoe de enige die zo'n losse halsdeken heeft ?
Ben allen bang dat die dingen niet erg sloopproef zijn. Aangezien mijn paard nog met een hegst in de wei staat. Maar goed dat gaan we dan maar proberen.
Het was vorig jaar oktober toen ik hem voor het eerst in zijn leven zag schuren ? Vandaag zag ik het weer helaas. Ik vrees dus wel echt ZE.
Floortje2002 schreef:wie heeft er hier nog meer ervaring met tektonik pour on????
gr leonie
Floortje2002 schreef:hoi
een paar maanden geleden hoorde ik mijn dierenarts over tekonik pour on. een middel eigenlijk voor koeien, om blauwtong te voorkomen. je verdeeld het middel tussen oren en staart (je paard krijgt er wel een blauwe streep van maar oke) het werkt als een soort vlooienmiddel. het verspreid, word opgenomen in het bloed en het zorgt ervoor dat de knuten je paard niet prikken. tenminste dat is dus de bedoeling. ik ga er stiekem en erg hoopvol van uit dat het werkt (zou ik nu eindelijk iets gevonden hebben wat mijn poniebeest jeukvrij de zomer door helpt?)
het spul is bucht, ik breng het ok aan met handschoenen etc.
het is ook niet standaard verkrijgbaar. nu tot en met januari 2011. dus mocht mijn beest jeukvrij de zomer doorgekomen zijn dan ga ik eens even informeren of je het goedje ook in kan vriezen hihi want dan ga ik het echt inslaan.
wie heeft er hier nog meer ervaring met tektonik pour on????
gr leonie
Sanet schreef:Ik zou een paard niet alleen met de halsdeken opzetten. Ik weet niet of op=op dat ook doet? Of dat er nog een ongevoerde regendeken overheen komt?
Britt_Pit schreef:[SV] Tectonik Permethrin voor paard?
meer info mbt tectonick, in dit topic wordt ook de bovi clip genoemd, zelfde werkzame stof, maar dan hoef je t niet over je paarde te gieten. Persoonlijk hou ik er niet zo van om (chemische/synthetische) spul echt over mijn paard te gieten zodat het in de bloedbaan trekt, ben bang dat het voor de meeste excemers een nog grotere belasting voor het lichaam is.
Britt_Pit schreef:[SV] Tectonik Permethrin voor paard?
meer info mbt tectonick, in dit topic wordt ook de bovi clip genoemd, zelfde werkzame stof, maar dan hoef je t niet over je paarde te gieten. Persoonlijk hou ik er niet zo van om (chemische/synthetische) spul echt over mijn paard te gieten zodat het in de bloedbaan trekt, ben bang dat het voor de meeste excemers een nog grotere belasting voor het lichaam is.