[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:29

Ik heb ooit een keer een mailtje naar Marstall gestuurd en daar kreeg ik dit op terug:

Geachte mevrouw,

Er is sprake van twee verschillende producten;

Marstall EXzem muesli is een krachtvoer met toevoegingen die meehelpen tegen klachten die vallen onder de noemer “zomereczeem”. Ontsloten granen zijn goed verteerbaar en ‘belasten’ het verteringsstelsel daardoor minder. Algenkristalliet en kiezelzuur ‘reinigen’ het bloed en verminderen daarmee de jeuk. Een speciale gift vitamine E bindt als anti-oxidant de vrije radicalen in het lichaam. Een kruidenmengeling toespitst op huid en haar zorgt voor herstel van de huid. Knoflook, fruitazijn en organisch gebonden stoffen als koper, zink en selenium de completeren de samenstelling van dit speciale voeder.

EXzem Plus daar in tegen is een supplement dat bestaat uit mineralen met een speciale kristalstructuur. Ieder kristal bevat in holle ruimtes een veelvoud aan natuurlijk gebonden mineralen en sporenelementen. Onder bepaalde omstandigheden (vochtigheid, warmte, zuur milieu, zoals in de maag en dunne darm van het paard voorkomt), geeft het kristalliet zijn werkzame stoffen af een het organisme. De “vrije” kristallen willen nu die holle ruimtes weer opvullen. Afvalstoffen van het lichaam (ammonium, ammoniak, e.a.), vrije radicalen, allergieveroorzakers en zware metalen (lood,cadmium, kwik, e.a.) worden opgenomen in de vrije ruimtes en gebonden aan het kristalliet. Het nu met afvalstoffen gevulde natuurlijke mineraal verlaat vervolgens via de darmen weer het lichaam. ExZem-Plus passeert de darmwand niet.

Voor paarden met serieuze zomer eczeem klachten adviseer om het gehele jaar door ExZem plus te voeren en vanaf februari te beginnen met de Exzem muesli indien kracht voer gift noodzakelijk is.

Exzem plus kost € 32 per pot en dat is voldoende voor ca. 3 maanden.

Marstall ExZem muesli kost € 18,30 per 15 kilo.

Als supplement naast het huidige krachtvoer adviseer ik Marstall Force ( 10 kilo € 28,50 voldoende voor 3 maanden) omdat de 300 gram krachtvoer onvoldoende is voor een goede vitamine en mineralen verzorging.

Alle producten kunt u bij ons bestellen en worden bezorgd. Mocht u nog verdere vragen hebben dan hoor ik graag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:08

Citaat:
Algenkristalliet en kiezelzuur ‘reinigen’ het bloed en verminderen daarmee de jeuk. Een speciale gift vitamine E bindt als anti-oxidant de vrije radicalen in het lichaam. Een kruidenmengeling toespitst op huid en haar zorgt voor herstel van de huid. Knoflook, fruitazijn en organisch gebonden stoffen als koper, zink en selenium de completeren de samenstelling van dit speciale voeder.

algen werken heel reinigend en bevatten ook nog es mineralen.
kiezelzuur word ook wel al aangeraden bij eczeem paarden.
knoflook,tja weet ik niet,heb nog nooit gemekrt dat dat werkt,maar bevat ook weer mineralen.

koper zink en vooral de selenium zijn gewoon echt heel goed voor de huid.

denk dat dit sowieso wel een aanrader is hoor.
denk wel dat je goed moet uitrekenen hoeveel je dier hiervan nodig heeft,is wel een prijzig voer!

ik ga het niet geven want het is hier niet te krijgen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:38

zit er ook over te denken. is lastig te krijgen, maar ik moet toch moeilijk doen om de vito te krijgen van marstall, dan kan dit mss wel in 1 moeite door?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:03

Hoi allemaal. Ik ben dit topic al een poosje aan het volgen, heb een tweejarige ruin die afgelopen zomer zijn hele hoofd, hals en manen, buik, staart en benen kapotgeschuurd -gekrabd en -gebeten heeft. Ik heb verder geen ervaring met eczeempaarden, heb wel al veel opgestoken van dit topic.
Wat ik nu in de planning heb:
- deze week bloedonderzoek door DA om te kijken of er iets aan de hand is waardoor afvalstoffen niet weg kunnen of wellicht is er iets anders mis.
- geen brok meer maar Nature's Best van Pavo
- vanaf maart/april een goede eczeemdeken, ik pak hem van kop tot staart in.
- binnenkort een reinigingskuur
Verder blijf ik het hier volgen en hoop ik het onder controle te houden komende zomer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:16

mijn ivanhoe is besteld Lachen ik ben benieuwd Haha!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:27

Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:33

nog even he,dan is het weer zo ver Cool

die deken blijft ap wel ophouden,zijn de laatste jaren zo veel vliegen dat het denk ik sowieso wel fijn voor ze is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:35

pfff heb weer zoveel opties om te proberen dat ik dus niet meer weet wat ik ga proberen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:36

ellepel schreef:
nog even he,dan is het weer zo ver Cool

die deken blijft ap wel ophouden,zijn de laatste jaren zo veel vliegen dat het denk ik sowieso wel fijn voor ze is.

van mij mag het nog wel even wegblijven *LOL* maar daar zullen ze wel niet naar luisteren vrees ik Knipoog

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:37

Ja, nog even en het gezeik begint weer.
Desondanks heb ik onwijs veel zin in de zomer, dat koude gedoe is niks voor mij. Maar mijn paard houd meer van dit seizoen denk ik.
Vanaf februari/maart ga ik weer opzoek naar een passend vliegenmakser (jaa, nog steeds, mijn paard heeft schijnbaar een raar hoofd)
Iemand tips? M'n paardje heeft nogal een kaak en breed voorhoofd, maar geen lang hoofd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:40

ik wil ook nog een vliegenmuts idd.. denk dat ik voor de pagony ga.. (weet iemand of die te bevestigen is aan de ivanhoe?)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:02

Hmm, het gaat hier van kwaad tot erger, toch v/d week even DA erbij, want dit moet van binnen uit komen. Smeer me gek met de Sweet Itch, maar die zorgt niet voor verzachting v/d jeuk. Ze heeft nu aan één kant bijna de gehele staartwortel bloot voor een breedte van 3cm. en van boven naar beneden zo'n 30cm. Ach gut

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:21

Hmm.. zomereczeem kan het met deze tempraturen niet zijn lijkt me?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:22

ikenindi schreef:
zit er ook over te denken. is lastig te krijgen, maar ik moet toch moeilijk doen om de vito te krijgen van marstall, dan kan dit mss wel in 1 moeite door?

Heb vandaag iemand aan de telefoon gehad van Marstall.
Ze leveren aan huis, vanaf 10 zakken gratis anders komt er 45 cent per zak bij.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:02

Hmm, morgen even overleggen op stal en dan donderdag/vrijdag DA erbij. Ja Er zijn inmiddels meer mensen die haar op wormen of luizen verdenken, dus er moet wat uitgesloten worden. Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:50

kimmy1985 schreef:
ikenindi schreef:

Heb vandaag iemand aan de telefoon gehad van Marstall.
Ze leveren aan huis, vanaf 10 zakken gratis anders komt er 45 cent per zak bij.

meen je dat? :0 dat is DE oplossing! heb toch wel ruimte in de schuur! en als ik lief vraag is er anders mss ook wel ruimte nog op stal ;) 10 zakken doe ik echter wel erg lang mee... geldt dat ook als je bijv 9 zakken doet en 1 exzema supplement?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:23

ikenindi schreef:
meen je dat? :0 dat is DE oplossing! heb toch wel ruimte in de schuur! en als ik lief vraag is er anders mss ook wel ruimte nog op stal ;) 10 zakken doe ik echter wel erg lang mee... geldt dat ook als je bijv 9 zakken doet en 1 exzema supplement?

Ja zal toch wel, de regel zal wel zijn dat er vanaf 10 producten gratis thuis wordt bezorgd. dan zal het wel niet uit maken of dat nou 10 zakken of iets anders is. wel hebben ze vaste dagen waarop ze de spullen bezorgen bij onz komen ze elke week op dinsdag.
Dus ik zou gewoon even bellen en over leggen. Hou er wel rekening mee dat er ook een houdbaarheids datum op zit dat je niet 10 zakken haal endat het er dan een half jaar ligt,dan heb je ook allemaal muizen in de schuur.
Ik ga voor twee paarden steeds 3 zakken bestellen, ze kunnen toch elke week komen en die 45 cent per zak heb ik er wel voor over.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:10

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar wanneer gaan jullie de eczeemdekens er weer op leggen? Ik zit te denken aan half februari, als de dagen langer worden en ze gaan ruien?

Gelukkig heeft het zo gevroren, is nooit goed voor die insecten.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:18

ikkiN schreef:
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar wanneer gaan jullie de eczeemdekens er weer op leggen? Ik zit te denken aan half februari, als de dagen langer worden en ze gaan ruien?

Gelukkig heeft het zo gevroren, is nooit goed voor die insecten.

Mij is hier aangeraden dit te doen als de temp. boven de 15 graden komt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:06

ik ga het doen zodra ik het warmer vind. VOOR er al vliegjes zijn. wil alles voor zijn, en dan maar een paar weken te vroeg misschien.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:47

Zo denk ik ook, maar als het langer licht wordt komen de muggen toch ook weer tevoorschijn? Of lag dat aan de temperatuur?
Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody, kan het kwaad de deken eerder op te doen? Gaat dat jeuken als ze ruien?

Ik ga haar deze zomer ook een week aan het strand zetten, we staan al vlakbij, maar wie weet doet dat ook goed.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:28

Ik hoop eigenlijk dat dit jaar al dat ongedierte eens dood is! door de strenge vorst die we hebben gehad , hoop ik eigenlijk stiekum dat onze paarden er dit jaar minder last van hebben.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:31

Inderdaad, hoop ik ook. Ik zit op 8km afstand van de zee, scheelt hier misschien ook, want het heeft hier niet zo hard gevroren als in het midden van het land.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:37

Ik kom even weer binnenvallen hoor :)

Ik hoop ook dat na deze strenge vorst alle beesten opslag dood zijn.
Gewoon géén jeuk meer, géén dekens meer, géén overgevoelige paarden meer!
Maarja, zal er wel niet in zitten.

Welke dekens nemen jullie dit jaar? Of gebruiken jullie die van vorig jaar?

Ik heb mijn rambo verkocht aan een bokker, en koop dit jaar een nieuwe.
Ik ga weer voor de Rambo Sweet Itch Hoody! Heerlijke deken! :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:46

Ik ga er een Everline bij bestellen. Beviel vorig jaar goed alleen wordt hij nu wat krap (zeker met dat pak haar er tussen en ze gaat pas in mei verharen dus dan wil ik allang een andere deken op hebben) Dus even een maatje groter bestellen.