Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:Nog niet,al zou dat geen verkeerd idee zijn denk ik.
Appie heeft ook zomereczeem.
Een paard gebruikt geen schudden om onder het werk uit te komen
Op het filmpje hoeft appie niks te doen,hij stapt gewoon wat rond.
Zoals hij daar al schud zou ik er niet aan moeten denken om er op,hij heeft hartstikke veel last,zelfs zijn ogen dik.
Nee daar ga ik echt niet op
) Dan schudt hij, en wordt het steeds erger, ongeacht inspanning of stappen. Lijkt wel of hij dan in een negatieve spiraal komt er er niet meer uit kan komen, tot hij terug op stal staat. Rijden zonder muts doe ik dan ook echt niet meer.
) en wil me nu meer (nog meer) gaan toeleggen op het grondwerk/lange lijnen/horse agility ... Misschien dat ik ook wat kan rijden nu we de piste hebben maar dat moet ik nog even zien (piste en [***] en ik zijn momenteel niet zo'n vriendjes
) .
Is mijn probleem, weet ik wel, maar hebben jullie daar geen last van?
Laatste rit was echt niet leuk, naast het schudden loopt hij dan ook echt met de rem erop. "Vroeger" dacht ik nog dat hij gewoon zo was (beetje lui aangelegd) maar nu kan ik vergelijken en is het echt puur door de hooikoorts .. Dus vrees dat het zo'n beetje gedaan is
Ben ook wel blij dat we nu een binnenpiste hebben, gaat hem toch ook wel helpen, of daar ga ik maar vanuit 
Vooral omdat mooi weer doorgaans "jeej, nu kunnen we eindelijk lekker urenlang het bos in" betekent... [***] schreef:Hmmja, genoeg andere dingen te doen inderdaadBen ook wel blij dat we nu een binnenpiste hebben, gaat hem toch ook wel helpen, of daar ga ik maar vanuit
Maar ik vind het knopje omzetten toch moeilijkVooral omdat mooi weer doorgaans "jeej, nu kunnen we eindelijk lekker urenlang het bos in" betekent...
Ga nog kijken voor eentje met een ander systeem, zien of dat beter gaat.. Maar voorlopig had ik het "opgelost" door het netje aan het halster vast te maken en daar overheen het hoofdstel te doen. Dan hield de neusriem het netje extra vast zeg maar. Al bleef het nog beweegelijk
Korstje zat bovenaan aan de binnenkant en toen ben ik ook dieper gaan voelen om te kijken of ik nog wat vond
Vaseline had ik toch nog liggen dus kan net zo goed even proberen..
Maar het zit wel in dezelfde categorie
Ziet er hetzelfde uit
Maarja, als [***] zo is is wandelen niet eens een optie
http://www.detuinen.nl/42383-noviral-an ... spray.html
En ben er nog niet van overtuigd dat hij het in de piste niet gaat doen, gisteren schudde hij daar ook .. maar ging ook een briesje doorheen & deur stond nog open dus weet niet wat het was ... En ja: droog & warm weer (en wind) = pollen, maar is zeker ook stof .. dus misschien is het bij hem wel een combinatie ... en dan lijkt deze spray mij wel iets om te proberen .. In combinatie met een netje tijdens het rijden .. wie weet ..