Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MamaMiesje schreef:Ik heb Pergolin, 50 stuks voor €88.29.
Dus €1,77 per stuk en beiden ponies krijgen een kwartje per dag, dus ik ben € 0.88 ct per dag kwijt.
Sanet schreef:Juist van PPID kunnen paarden op gekke plekken ontstekingen krijgen enzo. Maar het kan natuurlijk dat het ook volledig ongerelateerd is aan elkaar. Lastig zeggen vanaf hier.
Ik had nog eens bloed laten nemen bij mijn merrie en die zit met 0,5mg Pergosafe nu super netjes binnen de normaal waardes. Ik had het idee dat ze misschien in dosering omhoog moest. Maar dat is dus niet het geval..
darkadia schreef:Waarom dacht je dat de dosering misschien omhoog moest? Nieuwe symptomen of verergerde symptomen? Wel fijn dat de waardes nog goed waren!
Sanet schreef:darkadia schreef:Waarom dacht je dat de dosering misschien omhoog moest? Nieuwe symptomen of verergerde symptomen? Wel fijn dat de waardes nog goed waren!
Ja, ik vond haar niet helemaal zichzelf ogen. Beetje tam en kalm. Bespiering werd wat minder. Rijden ging stug en moeizaam. Daar werd ik ook weer wat te voorzichtig van. Nu toch maar weer gewoon gaan doen en minder piepen
Sjafrane schreef:Ik lees al een tijdje hier mee. Ik heb ook mijn pony laten testen. Ze heeft hoge waarden van 592. Ze is wel getest op het moment dat ze verdoofd was voor foto’s en ze is lastig met prikken. Althans ze laat zich prikken maar ze houd zich zo straks dat het altijd even duurt voordat ze bloed geeft. Maar nu kan ik me niet voorstellen dat ze niks heeft. Nu heeft de dierenarts voorstelt om te beginnen met 1 pil.
Maris schreef:Sjafrane schreef:Ik lees al een tijdje hier mee. Ik heb ook mijn pony laten testen. Ze heeft hoge waarden van 592. Ze is wel getest op het moment dat ze verdoofd was voor foto’s en ze is lastig met prikken. Althans ze laat zich prikken maar ze houd zich zo straks dat het altijd even duurt voordat ze bloed geeft. Maar nu kan ik me niet voorstellen dat ze niks heeft. Nu heeft de dierenarts voorstelt om te beginnen met 1 pil.
Zeker niet beginnen met 1 pil ( of ze moet HB zijn of ernstige andere klachten ). De kans op bijwerkingen zoals niet eten zijn dan best behoorlijk aanwezig. Dat voorkom je grotendeels door te beginnen met een lage hoeveelheid zoals bv 1/4 pil. En dan langzaam opbouwen.
Sjafrane schreef:Inmiddels ben zijn we begonnen met de pillen de dierenarts heeft 2 weken een halve gezegd en dan een hele. Maar hoe geven jullie die. Ze vind het helemaal niks