[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:14

Prachtig deken binnen gekregen.
Losse hals en losse vliegen kap.
Maar 70euro bij divoza is niet een eczeem deken maar helpt mijn paardje wel ontzettend!
& t belangrijkste, zit als gegoten!

obelix

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:42

Ik had ook nog niks nodig,maar goed heb ik een voorraadje liggen ;)
Had gisterenmiddag laat al een mailtje dat het al verzonden was, dus zal het vandaag wel krijgen. Goede vlotte service iig :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:46

Hier gaat het nog steeds goed. Van de week hadden we de test..benauwd en broeierig weer..echt knuttenweer maar geen geschuur of niks. En nog steeds zonder deken. Het begint erop te lijken dat hier het ZE zo goed als onder controle is.☺

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:58

funnyhorses schreef:
flappie28 schreef:
Iemand hier toevallig ook ervaring met de ecostyle wondzalf bij zomereczeem? Helaas heeft die van mij flink geschuurd van de week, maar hij krijgt van vee producten meer jeuk vandaar... :o

Ik gebruik ook die zalf,vind het een fijne zalf die de wondjes snel geneest.
Wat ik nóg beter vind is geraniumzalf op kleibasis,omdat deze beter hecht en opdroogt houd het insecten eraf.
In de manen deed ik dan de Ecostyle wondzalf en op het hoofd/gezicht de geraniumzalf.Omdat de geraniumzalf zo'n beetje dezelfde kleur heeft als de vacht cammoufleerd het ook nog eens mooi hihi

Even een correctie op mn berichtje het is niet geraniumzalf wat ik smeer op de wondjes maar lavendelzalf.(die 2 haal ik wel eens doorelkaar :o pfff)
De geraniumzalf is weer goed tegen mok.
Beiden zijn op klei basis,fijne aan de lavendelzalf is dat het super is voor wondjes op het hoofd omdat het goed blijft plakken.

http://www.babsruitersport.nl/product.php?id_product=38

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:32

Ik ben heel tevreden over de deken van EJ, alleen is hij iets krap op de borst. Mijn paardje, kleine brede quarter van 4 jaar begint nu echt uit te zwaren......

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:07

flappie28 schreef:
xMathilde schreef:
MCQ, kan je er wat meer over vertellen? Ben benieuwd wat het is. Woon aan de Belgische grens dus klinkt interessant.

http://www.paardenmassagelimburg.nl/#!/mcq zag dat het ook verstuurd kan worden :)

prijs vind ik meevallen
Ik heb nu TKC90 dat is ook blank dat werkt ook goed is alleen wel duurder hou dit dus ook even in de gaten.
Derfen vind ik ook goed werken maar op een haflinger is dat niet handig

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:38

Zomereczeem al 5 jaar onder controle.
Nu 1 week warm broeierig weer en even wat minder tijd.... en klaar is klara.
Staart afgeschuurd en bij de manen is het nu ook hopeloos.
Veel kale plekjes en korstjes.
Hopelijk snel weer onder controle en hopelijk groeit staart snel weer bij :(
Mooi balen!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:42

Ik heb die van EJ ook gekocht, ik heb op aanraden van de verkoopster een maat groter mee genomen,was maar goed ook ;) Ligt er goed op gelukkig. (Nu maar hopen dat ie m heel houdt )

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:09

obelix schreef:
Ik heb die van EJ ook gekocht, ik heb op aanraden van de verkoopster een maat groter mee genomen,was maar goed ook ;) Ligt er goed op gelukkig. (Nu maar hopen dat ie m heel houdt )

Die van mij heeft al een 195, hij is maar 1.46 groot..... dus flinke body. Maar groter gaat hij struikelen....

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:39

Ik heb Ro zijn deken vandaag ook op gedaan. Hij had zijn manen een beetje geschuurd. Ik vind het mooi geweest zo. Hij heeft toch bijna een maand bloot kunnen staan.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:00

Hoihoi,
Een tijdje terug had ik me hier gemeld in dit topic, met een vraag over iets dat werkt tegen zomerexceem. :) Ik had besloten het nog even aan te kijken. wat opvalt is dat hij er weinig last van heeft gehad, tot 2 weken geleden. ik had weer het spul op zijn manen gedaan wat ik altijd heb (weet de naam niet meer) maar ik merk alleen maar vettige manen waar hij op gegeven moment alleen maar meer jeuk van krijgt. vandaag dus naar de kruidvat gestapt en Klitwortel gekocht. Morgen ga ik hem wassen (Betadine shampoo) en daarna ga ik het uitproberen. Ik hoop dat het helpt! :)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:15

Ik heb ook drie flessen derfen gekocht voor 60%.

2 voor mijn stalgenootjes staan allebei onder de RSIH, maar hebben toch nog lichtjes jeuk. Omdat ik hierover goede verhalen lees in dit topic gaan hun het ook proberen. Ik ga het ook uitproberen. Mijn tinker merrie heeft geen ZE maar is wel allergisch voor bijna alles (helaas) waardoor ze op de prednison staat. Wat overigens met 1 capsule zo goed gaat, dat we misschien als het op de wei ook goed gaat, af mogen bouwen naar 1 om de dag! :D maar omdat ze lichtjes haar staart schuurt, ga ik het ook uitproberen. Erg benieuwd dus.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:28

flappie28 schreef:
xMathilde schreef:
MCQ, kan je er wat meer over vertellen? Ben benieuwd wat het is. Woon aan de Belgische grens dus klinkt interessant.

http://www.paardenmassagelimburg.nl/#!/mcq zag dat het ook verstuurd kan worden :)

Super dankjewel! Ik ga er eens naar kijken, wie weet. Ik heb nu ook vanalles geprobeerd en ben nog steeds bezig met alles te proberen, maar heb mijn wondermiddel nog niet gevonden helaas.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:45

Ik mag mij helaas ook melden. Ik heb een haflinger die ook vrij veel jeukt. Het is (nog) niet tot bloedens of kale plekken aan toe maar is wel knap frustrerend!

Ik heb afgelopen weekend het RSIH deken aangeschaft. Merk nog niet heel veel vershil maar zal even tijd nodig hebben denk ik...

Van het weekend weer wassen met de teershampoo en ik smeer iedere dag Effrata Gel nu.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:45

Sinds vandaag staat mijn knollemans ook onder zijn deken. Ging toch lang goed.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:55

Houden jullie de dekens smachts op stal ook om? Ik wel, ook daar zitten van die vervelende muggetjes en ander vliegend materiaal.

Wat is jullie ervaring met de rsih deken? Na hoelang merkte je verschil in minder jeuken? En doen jullie ook wassen met teershampoo? Hoe vaak ongeveer?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:05

Ro heeft zijn deken 24/7 om. Alleen met rijden gaat hij af. Ik was ongeveer 1 x per vier weken zijn manen met tee trea shampoo. Ligt er een beetje aan hoe vet zijn manen worden.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:09

Hier ook deken altijd om behalve met rijden. Had 'm laatst weer even een uurtje af toen ik de wei aan het mesten was maar dan staat ze direct weer onder haar buik te krabben.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:37

Paulusjuh schreef:
Houden jullie de dekens smachts op stal ook om? Ik wel, ook daar zitten van die vervelende muggetjes en ander vliegend materiaal.

Wat is jullie ervaring met de rsih deken? Na hoelang merkte je verschil in minder jeuken? En doen jullie ook wassen met teershampoo? Hoe vaak ongeveer?

Wanneer eenmaal de jeuk bij paard was begonnen bleef dit lichtjes aanwezig bij paard.
Nu altijd de deken op VOORDAT de jeuk/mugjes komen. En rest van het jaar niets meer aan de hand.
Wel de staart en huid tussen de achterbenen houd ik in de gaten.

Deken blijft hier ook ten alle tijden om, behalve met rijden. Goed insprayen en fanatiek rijden denk ik dat de mugjes geen kans hebben om te blijven zitten.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:57

Ik heb vandaag voor het eerst derfen gebruikt. Wat stinkt dat zeg.
Maar het werkt wel goed. Paardlief stond niet meer aggressief met de staart te slaan, maar heel ontspannen. Leek bij de manen ook minder jeuk te hebben nadat ik het allemaal in gesmeerd had.

Gebruiken jullie trouwens derfen voor het rijden of erna? Want ik vond haar er nu zo rustig mee staan dat ik het eventueel ook voor het rijden wil gaan smeren, zodat haar uiers ook minder gevoelig zijn tijdens het rijden voor de vliegen en andere insecten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:33

Hangt vd zon af. Derfen icm volle zon wordt niet geadviseerd.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:10

als jullie de paarden insmeren met derfen doen jullie het paard dan een deken op of kan het ook zonder deken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:19

Kan ook zonder deken, maar dan kan je paard nog steeds gebeten worden. Derfen werkt jeukstillend, maar dat is aan de buitenkant. De allergische reactie komt van binnen en die voorkom je door een deken om te doen zodat de bijtkans minimaal is.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:32

Zodra ik de deken op heb gebruik ik vrijwel geen Derfen meer. Hij wordt dan bijna niet gestoken en heeft dus ook geen jeuk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:16

Derfen heb ik zowel met als zonder deken gebruikt, dat ligt een beetje aan het paard.

Famke (mijn overleden merrie) kon met Derfen uitwendig 3x per week en TWM horsemix inwendig zonder deken 24/7 buiten staan zonder dat ze haar staart en manen eraf schuurde. Op dat moment stond ze ook op een suikerarm/eiwitrijk dieet i.v.m. met koliek. (die koliek is haar uiteindelijk fataal geworden)
Een andere merrie bij ons op stal doet het ook goed zonder deken met Derfen en TWM.

Blacky doe ik nooit zonder deken, die flipt al als er een knut in zijn buurt komt en hij zijn deken niet op heeft. Op hem gebruiken we de Derfen voor de randjes die niet door zijn deken bedekt worden: maantop en hoofd. Maskers sloopt hij eraf.

Cherise, dochter van Famke, gaat met Derfen 3x per week zonder deken goed voor haar manen en staart. Helaas is haar buik er slechter aan toe en reageert ze daar helemaal niet op Derfen.
De buik smeer ik 2x daags met Eczema Balsem van Sectolin.
Ze heeft nu dus een RSIH die haar buik nog niet helemaal bedekt. Daar ga ik van het weekend nog een langere flap aan maken zodat haar buik meer bedekt is.
Die flap wil ik ook tussen haar voorbenen door naar de borstsluiting maken zodat ze op haar uier na helemaal ingepakt is.
Ik geef haar ook TWM Horsemix maar dat lijkt voor haar niet zoveel te doen. Toch durf ik er niet mee te stoppen omdat ik dan bang ben dat de jeuk erger wordt.
Eerst de deken naar mijn zin en dan de TWM stoppen en zien hoe het dan gaat. Emmer TWM kost zo weer 37,50 en gaat snel leeg met een groot paard.
Dekens past ze gelukkig van haar moeder, ik had nog 2 hele goede en een oudere liggen.