Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
e_horse schreef:Fiero6 schreef:Hij krijgt brokjes voor de vitamines en mineralen ( vandaar ook ponybrok, weinig zetmeel, suikers of eiwit) en ook omdat ik mijn andere pony's wel brok moet voeren omdat deze best veel werken. Verder krijgt hij redelijk weinig hooi en stro omdat hij al veel haalt uit het gras, hij ziet er eerder wat te stevig uit dan te mager. ( hij mag wel een paar kilootjes kwijt, zou niet erg zijn)
Verder heb ik al een reinigingskuur gedaan, een groene leem kuur. Hier is hij niet noemenswaardig van opgeknapt..
Aan de ene kant geef je hem een reinigingskuur en aan de andere kant stop je er weer rotzooi in d.m.v. de brokjes.. Brokjes bevatten erg veel suiker (zetmeel) en andere troep waar een paard met gevoeligheden erg op reageert. Eigenlijk zijn brokjes net als hamburgers voor mensen..
Ik zou je eens in gaan lezen over alternatieven.
e_horse schreef:_CS_ schreef:Wil hier graag even op reageren dat dit dus niet juist is.
Brok is niet per definitie slecht en ook niet als een hamburger voor je paard.
Vooral niet de brok die ze voert, dat is juist een goede brok.
En wat zit er allemaal in die brok?
Sieppus schreef:When does it stop?????
intel_1x schreef:Mijn paard staat (zonder deken) nu in namiddag op stal tot s avonds 11 uur, rest van de nacht en overdag in paddock.
Gaat nog erg goed. 's morgens zijn er weinig mugjes omdat het nog zo koud is. Maar nu was mij opgevallen dat de mugjes OOK in stal zitten. Niet veel maar ze zitten er wel! ik dacht dat de mugjes niet van stal houden?
Siepus; balen he dat je paard dan ineens weer een terugval kan hebben waar je tijden zo zuinig op bent