[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:30

Jep, deze wordt speciaal voor haar ontwikkelt (wat ik begreep).

Ook ik ben erg benieuwd na de uitkomst, eerlijk is eerlijk, ik heb er wel een beetje een hard hoofd in, omdat ze zo extreem reageert, maar als ze er op deze manier mee kan leven zou dat geweldig zijn.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:12

Interessant Joto. Als het bij je paard helpt, zou dat wel heel fijn zijn.
En mss ook goed nieuws voor andere erge eczemers. Ik zou er financieel best wat voor over hebben dat mijn paard minder/geen jeuk had, dmv zo'n vaccin. :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:45

e_horse schreef:
Fiero6 schreef:
Hij krijgt brokjes voor de vitamines en mineralen ( vandaar ook ponybrok, weinig zetmeel, suikers of eiwit) en ook omdat ik mijn andere pony's wel brok moet voeren omdat deze best veel werken. Verder krijgt hij redelijk weinig hooi en stro omdat hij al veel haalt uit het gras, hij ziet er eerder wat te stevig uit dan te mager. ( hij mag wel een paar kilootjes kwijt, zou niet erg zijn)
Verder heb ik al een reinigingskuur gedaan, een groene leem kuur. Hier is hij niet noemenswaardig van opgeknapt..

Aan de ene kant geef je hem een reinigingskuur en aan de andere kant stop je er weer rotzooi in d.m.v. de brokjes.. Brokjes bevatten erg veel suiker (zetmeel) en andere troep waar een paard met gevoeligheden erg op reageert. Eigenlijk zijn brokjes net als hamburgers voor mensen..
Ik zou je eens in gaan lezen over alternatieven.

Wil hier graag even op reageren dat dit dus niet juist is.

Brok is niet per definitie slecht en ook niet als een hamburger voor je paard.
Vooral niet de brok die ze voert, dat is juist een goede brok.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:04

Iemand met een Fries paard ook ervaring met het product; Sollinea?

Ondanks de Boett dekens schuurt de Fries zn halve manenkam er af ;(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:44

wat heeft dat met friezen te maken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:46

appie is welsh en die schuurt ondanks deken ook nog zijn manen er af :D :P
hij heeft per ongeluk op jong gras gelopen en heeft nu tch weer flink jeuk.

dom van mezelf,ik weet dat hij daar niet tegen kan,maar ik dacht dat het wel mee zou vallen.
niet dus.
nou ja, gaat wel weer over en gelukkig is het momenteel nog wel goed weer zodat hij flink kan bewegen om zo de afvalstoffen er wat uit te werken :j

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:07

_CS_ schreef:

En wat zit er allemaal in die brok?

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:48

e_horse schreef:
_CS_ schreef:

En wat zit er allemaal in die brok?

Zie: www.voervergelijken.nl
weinig suiker, zetmeel en redelijk weinig eiwitten maar wel veel vitamine/mineralen.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:23

hoi,

ik heb een vraagje.
Mijn 3 jarige haflinger heeft alleen exceemop xijn hoofd en een beetje in zijn manen, nu heb ik een exceemdeken (en veel geprobeerd..) maar hij sloopt het hoofdje ervan.. iemand ideen? een sleezy of hood mischien??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:35

heb je er een masker aan vast?

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:03

ik heb net sinds het weekend de exceem deken eraf gegooit en haar een regendeken o grams opgedaan.
mooie dekens zal er volgend seizoen eens naar gaan kijken voor die van mij alleen dan zonde hoofd ,

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:16

Die brok is laag in zetmeel en hele ratteplan, maar is wel de hoogst scorende brok qua vitamines en mineralen.

Veel paarden worden maar op groot rantsoen gezet en extreem sober gehouden in de hoop dat het werkt.
Maar ook dat is hartstikke slecht.
Ontzettend veel stoffen worden gemist waardoor het lichaam helemaal ontregelt raakt, wat veel klachten tot gevolg heeft.

Zet je paard op een verantwoord dieet, en ja daar hoort ook brok bij.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:31

nou dat masker zat vast..Alex is echt een giga sloopkont en hij heeft hem er zo af, ook als ik er een halster of vliegenkap opdoe. hij kan trouwens als hij vaststaat zijn halster ook af krijgen :+ bestaat er niet iets met een vaste kap?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:37

Idd CS. Je kan je paard wel op een streng dieet zetten, maar je moet wel goed opletten dat je paard alle essentiele voedingsstoffen binnenkrijgt. Als je besluit je paard volledig van krachtvoer af te halen, moet je wel iets vervangends geven. Krijgt je paard niet voldoende voedingsstoffen binnen dan is dit erg slecht en zeker op lange termijn zal je paard daar niet gezonder van worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:03

wat was het voor masker, echt zo'n (bruine?) eczeemkap die bij de deken hoor, met sliertjes voor je ogen?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:27

ik zoek een middeltje voor me paard. tegen jeuk. hij heeft geen eczeem maar jeuk op zijn buik aan de onderkant. Nu zag i bij paarden drogist GN Teerschampoo GN Tea tree shampoo ZT shampoo met zwavelteer Cojosol Gel Shampoo Groomers Equaderm Shampoo

Maar welke kan ik nou het beste kiezen?

http://www.paardendrogist.nl/productgro ... e_shampoos

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:03

When does it stop????? ;(

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:10

Sieppus schreef:
When does it stop????? ;(

Goeie vraag..... :(
Die van mij lijkt weer meer jeuk te hebben op die 5cm waar zn burka niet zit..... ;(

Vrijdag trouwens vaccinspuit No.3 gegeven, we zitten al op 0,6ml. Hij vond het echt niet tof, was maar goed dat ie aan een touwtje stond, want hij gaf me toch een snauw! :oo :oo :oo

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:13

merk je al verschil of kan dat nu nog niet?

Met Wisse gaat het gelukkig goed momenteel, manen en staart zien er rustig uit :)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:14

Ik ben het zo zat, hij had altijd wel een beetje jeuk, maar dat was goed onder controle, nu heeft hij de helft van zijn manen nog en zijn staart is nu aan de beurt!!! :(

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:31

Mijn paard staat (zonder deken) nu in namiddag op stal tot s avonds 11 uur, rest van de nacht en overdag in paddock.
Gaat nog erg goed. 's morgens zijn er weinig mugjes omdat het nog zo koud is. Maar nu was mij opgevallen dat de mugjes OOK in stal zitten. Niet veel maar ze zitten er wel! ik dacht dat de mugjes niet van stal houden?

Siepus; balen he dat je paard dan ineens weer een terugval kan hebben waar je tijden zo zuinig op bent :(

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:44

intel_1x schreef:
Mijn paard staat (zonder deken) nu in namiddag op stal tot s avonds 11 uur, rest van de nacht en overdag in paddock.
Gaat nog erg goed. 's morgens zijn er weinig mugjes omdat het nog zo koud is. Maar nu was mij opgevallen dat de mugjes OOK in stal zitten. Niet veel maar ze zitten er wel! ik dacht dat de mugjes niet van stal houden?

Siepus; balen he dat je paard dan ineens weer een terugval kan hebben waar je tijden zo zuinig op bent :(

Balen is nog beschaafd!!! -:(-

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:31

Hallo, een exceem pony is nu 2.5 jaar het rijdier van onze zoon. De eerste 1.5 jaar liet de eigenaar hem injecties geven???? en wij ploeterden met smeerseltjes. De smeerseltjes hielpen redelijk, totdat op een ochtend toch een stuk manen of de staart ineens te lijden had gehad en dat meerdere keren, dus einde zomer; geen manen en staart meer.
Dit jaar, mochten we het zelf regelen. Dus 1 maart al een exceem deken op, soort boet en elke avond van half 8 tot smorgens half 10 opstal, met handje brok(echt handje). Dit ging goed, tot we met de pinksteren weggingen en ik niemand wilde belasten, dus pony 3 dagen op het land. Resultaat deken kapot en stuk manen weg. Daarna nog vele maanden de deken gerepareerd :( , tot iemand vertelde dat een weide genootje de deken regelmatig tussen zijn tanden nam :( . Beetje zielig, maar de pony alleen gezet. Dit ging prima tot begin augustus en er niet veel gras meer stond en ik besloot de pony weer bij de andere 2 te zetten. Dom, dom, dom.... de deken nu helemaal exit. Was effe vergeten waarom de pony apart stond. Dus nieuwe deken hals over kop gehaald in naburig dorp. nu een bucas fly off, heel ander type, volgens de winkel afdoende. Pony weer alleen, snachts naar binnen en overdag een eigen schraal weitje. Alles goed tot zij vorige week in het landje ernaast stond :( , zij vond het heerlijk, stond lekker te grazen en had meteen enorme staart jeuk :( . Nu nog jeukt de staart ontzettend. Ze trekt er stukken uit, gewoon zielig.
Hierdoor, heb ik gewoon het idee, dat het nog meer van binnenuit komt. Ik wil haar dus volgend jaar weer optijd onder de deken, echt schraal en alleen zetten, maar ook iets vanbinnen uit geven. iemand tips wat het beste is??(nog wel belangrijk: andere jaren was er sprake van harde gerimpelde manenkam, nu beslist niet. De manekam is echt heel zacht. de staartwortel is op dit moment ietsje rapperig en word dagelijk met sweet itch ingesmeerd.)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 06:00

als het even kan zou je toch moeten kijken naar gezelschap.
alleen staan geeft toch wat meer stress namelijk,dus een weidegenootje zou mooi zijn :j

ik heb met appie dezelfde fout gemaakt,door hem toch steeds weer in teveerl gras te zetten waardoor hij de hele zomer door teveel jeuk had.
maar hij staat nu bij 3 merries die allemaal te dik zijn en hij kan daar wel hel goed zijn energie kwijt en ik zie daardoor dat hij minder met zijn jeuk bezig is :j

voor info over vitamines en voeding kun je heel veel info vinden op:
http://www.voervergelijk.nl

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:15

Deken insmeren met anti-bijt, of heb je dat al geprobeerd?
Schraal houden, dus zo min mogelijk op gras want dat is zo te zien bij jullie echt een trigger.
Desnoods met graasmasker om, hoewel ik dat niet zou doen als de pony's echt doelbewust achter deze pony aanzitten, of is het puur sloop/speelgedrag?