Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gekvanfleur schreef:Dyonne schreef:Bij mijn merrie werkte niets, maar die schudde weinig in de wei. Alleen met werken. Dus zij had gewoon vrij normaal als ze last had.
Blijf erbij dat haar lichaam de oorzaak van shaken was.
wat bedoel je met het laatste?
ellepel schreef:Appie schud wel al hoor![]()
Zag hem vandaag schudden toen ik bij stal kwam. Maar met loswerken in de bak deed hij het niet.
Voor nu valt het me mee,.
mocht het erger gaan worden ga ik toch weer met de cetirizine tabletjes beginnen, kijken of het dan net als vorig jaar ineens stukken beter gaat
Cemlys schreef:Vrijdag kreeg ik promotiemateriaal binnen over een tape manier (kinesio/medical taping) om de klachten van hooikoorts te verminderen bij mensen. Nu ben ik geen humane therapeut maar ik tape wel regelmatig paarden. Toen begon ik even te denken, als mensen met hooikoorts baat hebben bij het tapen (80% nl), zou je hier iets mee kunnen doen voor een gedeelte van de headshakende paarden, m.n. De paarden waar de klachten veroorzaakt worden door pollenallergie (wat tenslotte gelijk is aan de hooikoorts bij de mens). Bij de mens worden de tapes vanaf de rug aangelegd rondom de schouderbladen, je tapet dus segmentaal (laat op dat segment of een gedeelte je zadel liggen, dus verklaart dat eventueel waarom klachten onder het zadel erger zijn??). Mijn hersenspinsels op dit moment. Mijne shaket op dit moment niet heel heftig. Als er proefkonijnen zijn in het noorden om hieraan mee te werken dit uit te zoeken (verder ben ik da, gecertificeerd osteo, gecertificeerd dry needling therapeut, equine taper,... Dus mijn hersenspinsels zijn behoorlijk wetenschappelijk onderlegd, ik kon hier alleen weinig (lees:geen) onderzoek bij paarden naar vinden, maar mijn nieuwsgierigheid is te groot.
Homiafortuna schreef:Cemlys schreef:Vrijdag kreeg ik promotiemateriaal binnen over een tape manier (kinesio/medical taping) om de klachten van hooikoorts te verminderen bij mensen. Nu ben ik geen humane therapeut maar ik tape wel regelmatig paarden. Toen begon ik even te denken, als mensen met hooikoorts baat hebben bij het tapen (80% nl), zou je hier iets mee kunnen doen voor een gedeelte van de headshakende paarden, m.n. De paarden waar de klachten veroorzaakt worden door pollenallergie (wat tenslotte gelijk is aan de hooikoorts bij de mens). Bij de mens worden de tapes vanaf de rug aangelegd rondom de schouderbladen, je tapet dus segmentaal (laat op dat segment of een gedeelte je zadel liggen, dus verklaart dat eventueel waarom klachten onder het zadel erger zijn??). Mijn hersenspinsels op dit moment. Mijne shaket op dit moment niet heel heftig. Als er proefkonijnen zijn in het noorden om hieraan mee te werken dit uit te zoeken (verder ben ik da, gecertificeerd osteo, gecertificeerd dry needling therapeut, equine taper,... Dus mijn hersenspinsels zijn behoorlijk wetenschappelijk onderlegd, ik kon hier alleen weinig (lees:geen) onderzoek bij paarden naar vinden, maar mijn nieuwsgierigheid is te groot.
Waar zit je precies in het noorden?
Cemlys schreef:Ik heb zelf gewone HH neusnetjes. [***] waar zit je dan? Je mag anders wel even pb'n. Af en toe kom ik ook op andere plekken voor opleidingen
ellepel schreef:Appie wil wel proefkonijn zijn![]()
![]()
Hij woont in assen![]()
Cemlys, ja graag
Ik ben er bekend mee, heb ook tape gehad met een tenniselleboog en geloof absoluut dat het erg goed werkt.
Alleen vraag ik me wel af of het op paardenhaar goed blijft plakken.
Maar ja, graag, appie heeft naast alle andere kwaaltjes hooikoorts,dus je mag op hem testen
janouk schreef:Cymles
Mocht je ooit bij Schiphol moeten zijn, dan ben je van harte uitgenodigd. Janouk shaket al maanden erg. Ik had al eerder nagedacht over tapen.
Maar ik heb niet de juiste tape. Als je een rolletje kan opsturen met de juiste instructie, wil ik het graag proberen. Doen we via skaype. Kan je meteen mee kijken of ik het goed doe en hoe Janouk reageert