pmarena schreef:Mareentje is toch al zo'n tutmuts met eten, ik durf het niet om het pilletje door of vlak voor haar normale voer te geven want wil niet dat ze dat gaat koppelen aan een eventueel vies smaakje.
Hier de hele tijd een stuk peen, appel of peer met de punt van een mes een gaatje er uit gehold.
Pilletje er zo diep mogelijk in en opsluiten met een wigje van hetzelfde stuk fruit / groente. Daarna meteen te natte slobber er achteraan zodat ze het pilletje alsnog weg drinkt als het nog niet op weg naar beneden was. Dat ging als een tierelier
Alleen.....De laatste dagen vergeet ik elke keer slobber klaar te zetten....die rottige Subli die 4 uur moet weken![]()
Heb het de laatste dagen dus alleen met een appeltje gedaan en dat gaat prima gelukkig
Ik snij een appel in 2 helften. Snij van de ene helft een ruim kwart waar ik de pil in doe.
Het overgebleven kwart daar snij ik een wigje uit om het gat dicht te stoppen zodat de (halve) pil er niet uitvalt. En dan breek ik dat na het wigje overgebleven kleine kwart nog in 2 stukken. (de andere helft van de appel eet ik lekker zelf op, of de kleintjes hebben mazzel)
Ik roep de poownie. Ze krijgt 1 klein stuk. Daarna meteen het kwart met de pil. En als ze die bijna weg heeft nog het andere kleine stuk. Dan ben ik wel behoorlijk zeker dat madam de pil binnen heeft want hij wordt toch ook wel snel zacht in de appel volgens mij.
In het verleden ben ik overgestapt op de Seniorenbrok van Masters. Veel sneller klaar, paard vond het heerlijk en deed het er ook nog eens beter op.
Een 'nieuwe' in dit segment is: Havens Senior Crumbs (https://dierencompleet.nl/product/haven ... mbs-20-kg/), binnen 20 minuten klaar, verder zelf geen ervaring mee