[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

car0linee

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:52

Wat grappig om al die ervaringen met Listerine te lezen. Ik ben zelf ook begonnen. Ze jeukt heel erg aan haar navel. Spuit dit alleen nog maar in met listerine en in het begin leek het echt een stuk rustiger. Tussendoor heeft ze wel weer gejeukt dus geen idee of het daadwerkelijk echt helpt. Maar we testen het wat uit.

Ook heb ik sinds een maand een Bucas Sweet itch Zebra. Wat een heerlijke deken! Pasvorm is echt heel fijn voor de wat bredere paarden. Buikflap zat wel wat strak maar met verlengstukje past deze deken nu perfect en trekt helemaal niet straks op bepaalde plekken terwijl ik dat wel met andere dekens bij mijn Andalusier heb. Dus echt een aanrader :)

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:41

Grappig, hier lag de bucas sweet itch helemaal niet goed en vond de stof ook niet fijn. Bijna regendeken achtig zo dicht. Buikflap zat voor mijn paard te ver naar achter, maat kleiner was te kort. Wel vrij smal op de schouders, maar dat was juist wel weer geschikt voor mijne.

Ik heb gister een 2e eczeemdeken besteld van Master. Met elastische inzet bij schoft en bij hals, nek en benen te verstellen. Eens zien hoe die zit.
Ligt nu een deken op met halve hals, maar die schuurt op zijn schoft. De sweet itch die over de oren gaan schuren teveel over z'n manen... Pffft, stom gedoe met die dekens.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:04

Ik laat morgen de dierenarts komen.
Het loopt de spuigaten uit, al haar benen zijn stuk van de jeuk |(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:13

moyra schreef:

[ [url=m/ZmVSxw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TtgPrS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P2jXfR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V35aIR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij had ook haar benen kapot nu deze sokken
http://hypostore.nl/rambo-flyboots-vamoose.html

En geen jeuk meer. En de benen blijven hartstikke koel eronder

mooneye15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:14

misschien mok?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:31

Mok vermoed ik zelf niet.
Daar heb ik na jarenlang tinkers houden ervaring in op gedaan.
Wanneer ik haar benen was met teershampoo en daarna sweet itch erop smeer verlicht dit voor korte duur iets.

Het is gewoon in en in zielig want ze staat de hele dag in het rond te slaan :(:)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:42

Hier tot nu toe erg tevreden met de Tectonik.
Werkt het beste! Ik behandel haar nu wel elk weekend.
Daarnaast nu ook listerine met babyolie.
Werkt goed tegen vliegen haha. De jeuk lijkt het ook te kalmeren. Maar echt helemaal weg krijg ik het niet.
Smeer om de dag.
Eerst 50/50 listerine en baby olie.
Nu 75/25 listerine en baby olie.
Eens kijken wat dat doet!
Het sprayed wel lekker makkelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:05

Mijt?
Het is erg vochtig en warm,dus ideale omstandigheden voor mijt :j

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:44

moyra schreef:

]

Ik herken het helaas.
Mijn paarden hebben het heel erg gedaan toen hun lever behoorlijk van de riedel was.
Nu doet het er nog eentje maar alleen in de zomerdagen. Gelukkig niet meer zo erg als eerder maar gisteravond ontdekte ik voor het eerst weer een paar plekjes.

Ik vermoed dat het ook komt door de dazen. Die gaan ook laag aan de benen zitten. Ik heb er gisteren meerdere doodgeslagen aan de voorkant van de onderbenen en de binnenkant van de pijpen van de voorbenen. De jeuk die volgt maakt dat de paarden er op gaan bijten.

Vorig jaar deed ze het nog heel erg in het spronggewricht maar die spuit ik in met PHB spray, dat bevat hertshoorn olie en daar houden de dazen niet zo van. De achterbenen zijn nu nog heel.
Laatst bijgewerkt door henny_w op 21-07-17 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:46

Ik ben al eventjes op zoek naar een muesli of iets dergelijks om te mengen met de vitalbix.
Mijn pony vind de vitalbix DC niet echt lekker en laat het soms staan als ze er geen zin in heeft.
Als ik het meng met muesli dan eet ze het wel allemaal meteen op.

Weten jullie misschien een muesli zonder melasse, Soya, en luzerne ??
Was tevreden over pianissimo dat vind ze erg lekker alleen zit wel melasse en soya in..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:49

Subli dieetmix?
Soja en luzerne weet ik niet, wel zonder melasse

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:51

Kayleigh327 schreef:
Ik ben al eventjes op zoek naar een muesli of iets dergelijks om te mengen met de vitalbix.
Mijn pony vind de vitalbix DC niet echt lekker en laat het soms staan als ze er geen zin in heeft.
Als ik het meng met muesli dan eet ze het wel allemaal meteen op.

Weten jullie misschien een muesli zonder melasse, Soya, en luzerne ??
Was tevreden over pianissimo dat vind ze erg lekker alleen zit wel melasse en soya in..

Misschien een beetje zemelen of bietenpulp met gekookt lijnzaad erdoor om het te mengen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:17

Ik gebruik ook subli dieetmix om supplementen mee te mengen :j

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:18

Mijten herba mix misschien?

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:33

Mijn merrie Luna is echt een flinke eczemer, heb haar jaren geleden echt volledig bebloed in het land gevonden etc. Momenteel staat ze nog steeds rustig, manen groeien als een gek (hangen nu al op bovenbeenlengte) geen wonden, de manenkam is mooi rustig, ook de staart. Vorig jaar ging haar voorhoofd er nog aan(met name zijkant voorpluk), echt flinke schuurwonden, voorpluk deels weg etc, nu hangt ie op haar neus. Ik ben zooooo ontzettend blij dat ik die snuggy hoods deken gekocht heb zeg. Zo heel af en toe smeer ik haar eens in met skincalmin, maar dat heb ik dit seizoen welgeteld 4x gedaan. Wel is ze een aantal keren ingesmeerd met cannabisolie en ook dat maakt het direct rustig. De cannabisdruppels die ze 2x daags krijgt halen dan wel niet al haar jeuk weg, maar voorheen als ze op stal kwam schuurde ze eerst een flinke tijd en begon daarna te eten. Nu eet ze, schuurt ze heel eventjes en eet daarna rustig verder. Scheelt dat die snuggy hood ook aardig hufterproof is

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:06

Ik heb sinds kort een eczeemdeken maar mijn pony schuurt door dendeken heen har manen evengoed af... weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:22

Als je pony al eczeemplekken en jeuk had voor je de deken opgedaan hebt dan zul je naast de deken ook iets moeten doen om de jeuk te stillen en de huid te laten genezen.
Derfen werkt vaak goed en de laatste tijd is listerine erg ik trek, lees maar even een paar blz terug.
Daarnaast kan je naar de voeding kijken, weinig suiker, minder gras en wel voldoende vitamine en mineralen.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:30

ellepel schreef:
Ik gebruik ook subli dieetmix om supplementen mee te mengen :j

Ik had subli dieetmix en seniores priores ook al opgezocht maar kan hier geen samenstelling van vinden... :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:38

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:05

ellepel schreef:

En waar zie jij dat alle ingrediënten? Ik had daar namelijk ook al gekeken maar zie nergens wat het allemaal bevat.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:11

Voor de geïnteresseerden even een korte update over mijn pony, welke een zware eczemer was.

Ze staat nu 2,5 maand op Fibra anti itch en ik heb geen spoor meer van eczeem gezien.
De eerste resultaten zag ik na een week of 6.

Uit het bloedonderzoek kwam een tekort selenium en magnesium + verhoging witte bloedlichaampjes.
De magnesium en selenium ben ik in poedervorm gaan aanvullen dat zit nu (herhaalonderzoek 17-7) ook binnen de norm. Selenium nog wel aan de lage kant dus dat blijf ik voorlopig bij geven.

Ik durf de deken nog niet af te doen, maar ik denk dat ik het binnenkort maar gewoon eens moet proberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:00

Die tekorten komen vaak voor en ik weet dat seleniumtekort flinke huidproblemen kan geven.
Wel fijn zeg dat het nu zo goed gaat :j

Kayleigh,sorry dacht dat je de gehaltes bedoelde, anders mail je subli?
, en er was ooit een subli dieetmix topic, op een van de eerste paginas staat het wel :j

Appie gaat goed :D
Was eerst wat sceptisch,maar gebruik nu pure listerine bij hem en het doet wel wat, de boel word iig niet erger
Ook ben ik weer begonnen met zwarte kummel vlokken bij hem. Is goed bij allergie en heb het idee dat dat ook wat ondersteund

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:03

Ik heb het idee dat de listerine hier niet veel doet.
Hij is bijna op.
De kokosolie deed naar mijn idee net zoveel, dus die ga ik over een paar dagen weer proberen.
Misschien stap ik dan toch weer graag over op listerine.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:40

Jemawi schreef:
Voor de geïnteresseerden even een korte update over mijn pony, welke een zware eczemer was.

Ze staat nu 2,5 maand op Fibra anti itch en ik heb geen spoor meer van eczeem gezien.
De eerste resultaten zag ik na een week of 6.

Uit het bloedonderzoek kwam een tekort selenium en magnesium + verhoging witte bloedlichaampjes.
De magnesium en selenium ben ik in poedervorm gaan aanvullen dat zit nu (herhaalonderzoek 17-7) ook binnen de norm. Selenium nog wel aan de lage kant dus dat blijf ik voorlopig bij geven.

Ik durf de deken nog niet af te doen, maar ik denk dat ik het binnenkort maar gewoon eens moet proberen.

Wauw wat leuk om te horen Jemawi!!
Die van mij krijgt ook sinds 1,5 week selenium en vitamine E bijgevoerd ivm een tekort wat uit bloedonderzoek bleek.
En ik heb net twee proefpakketjes Fibra anti itch binnen!
Ga ik binnenkort proberen en als het bevalt stap ik over zodra de vitalbix op is.

Ellepel misschien is mailen inderdaad wel handig.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:22

Wat voor anti-vliegen/anti-jeuk middel gebruiken jullie?
Ik wilde mijn pony's wat verlichten met een antivliegenspray. Echter zijn ze zo bang voor de spray dat ik iets vloeibaars zoek dat je zo kunt smeren. Ik zoek géén spuitbus of vernevelaar. Maar wat voor spul werkt nou echt? Het liefst iets tegen vliegen én jeuk. En anders zijn tips voor beide ook welkom :j
Ik ben op zoek naar iets wat vrij onschuldig is. :)