Lady_Kelly schreef:Zit ik al die tijd op bokt en ontdek ik nu pas dit topic
Zal me even voorstellen, ik ben Kelly, woon in Zuid-Limburg en heb een fjord die helaas zomereczeem heeft. Al jaren kan ik me goed helpen met MCQ maar omdat dit jaar het schuurseizoen al zo vroeg begonnen is de knoop doorgehakt en een eczeem deken besteld. Nu heb ik daar alleen even een vraagje over en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb nu namelijk maat 175 besteld en deze zit op zich erg goed, alleen bij haar borst zit deze erg strak. Ik vraag me daarom nu af of het verstandig is om een maat groter te pakken (ben bang dat hij dan te groot wordt bij billen en buik, daar is hij namelijk nu al aan de ruime kant) of dat dit gewoon komt door haar (bredere) bouw en ik er beter zelf een stukje stof tussen kan zetten. Zijn er hier nog mensen hier die daar ervaring mee hebben?
Mijn fjord heeft normaal ook maat 175 maar neem gerust een 185 deken hoor.
Soms valt een 185 ook nog krap dus ik raad aan om echt eerst goed te passen eer je de kaartjes eraf trekt hahaha (eigen ervaring ahum)
Bij de mijne zat een 175 te strak bij de schoft/borst en te kort in de hals.Als ze dan haar hoofd omlaag deed schoof de deken een flink stuk terug.
Ik heb nu een hele fijne weet even niet meer het merk maar is zelfs een 195 zo klein kunnen ze dus uitvallen maar nu zit deze wel super én de buikflap is een stuk ruimer.Deze begint in dr oksles en eindigd echt tot achter in dr liezen/flanken.En ruimte zat voor hals en manen!
Ik zal het merk straks erbij zetten.