[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:48

Lady_Kelly schreef:
Zit ik al die tijd op bokt en ontdek ik nu pas dit topic :)

Zal me even voorstellen, ik ben Kelly, woon in Zuid-Limburg en heb een fjord die helaas zomereczeem heeft. Al jaren kan ik me goed helpen met MCQ maar omdat dit jaar het schuurseizoen al zo vroeg begonnen is de knoop doorgehakt en een eczeem deken besteld. Nu heb ik daar alleen even een vraagje over en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb nu namelijk maat 175 besteld en deze zit op zich erg goed, alleen bij haar borst zit deze erg strak. Ik vraag me daarom nu af of het verstandig is om een maat groter te pakken (ben bang dat hij dan te groot wordt bij billen en buik, daar is hij namelijk nu al aan de ruime kant) of dat dit gewoon komt door haar (bredere) bouw en ik er beter zelf een stukje stof tussen kan zetten. Zijn er hier nog mensen hier die daar ervaring mee hebben?

Mijn fjord heeft normaal ook maat 175 maar neem gerust een 185 deken hoor.
Soms valt een 185 ook nog krap dus ik raad aan om echt eerst goed te passen eer je de kaartjes eraf trekt hahaha (eigen ervaring ahum)

Bij de mijne zat een 175 te strak bij de schoft/borst en te kort in de hals.Als ze dan haar hoofd omlaag deed schoof de deken een flink stuk terug.
Ik heb nu een hele fijne weet even niet meer het merk maar is zelfs een 195 zo klein kunnen ze dus uitvallen maar nu zit deze wel super én de buikflap is een stuk ruimer.Deze begint in dr oksles en eindigd echt tot achter in dr liezen/flanken.En ruimte zat voor hals en manen!

Ik zal het merk straks erbij zetten.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:50

obelix

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:09

Voor degene die Derfen gebruiken, vidoma.nl heeft nog 3 dagen 60% korting, heb er net ook nog wat besteld :j Scheelt een boel ! :#

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:55

obelix schreef:
Voor degene die Derfen gebruiken, vidoma.nl heeft nog 3 dagen 60% korting, heb er net ook nog wat besteld :j Scheelt een boel ! :#

de creme is alleen al uitverkocht, alleen de lotion nog, dus er snel bij zijn haha!

En ik heb ook nog een goede tip: http://www.microwebedu.nl/bestellen/ehb ... ect=291589

Hier kun je van alle soorten handschoentjes bestellen, ik heb die in de link staan besteld :j Gelijk 200, dan hoef je ze ook niet te recycelen en blijven je handen dus geur vrij *\o/*

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:59

Misschien trouwens een tip voor mensen met hetzelfde probleem als ik, mijn pony verdraagt geen vliegenmaskers maar heeft wel verschrikkelijke last van vliegen rondom de ogen en schuurt aan zijn oren.
Bij de boerenbord hebben ze nu springmutsjes met dichte oren en vliegensliertjes eraan. Aan het mutsje zitten 3 klittebanden om hem vast te maken aan een deken of aan een halster.
Misschien dat er mensen bij gebaat zijn.

Heb het masker wat bij de RSIH zit te koop in maat pony.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:09

Mijn merrie had tot zaterdag nergens last van. Zaterdag dus ineens wel. Toevallig had ik die dag mijn exceem deken vast meegenomen voor het geval dat ze zou gaan jeuken, dan was de deken er alvast. Deken maar meteen opgedaan.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:15

Kan derfen ook op open wondjes?

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:07

Ik heb die derfen gekocht bij die website met 60% Scheelt echt enorm in prijs! Hopen dat het werkt :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:47

Ik heb hem ook maar besteld! Heb er nog geen ervaring mee, maar hopen dat het goed werkt inderdaad!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:43

Nee, ik zou derven niet in open wondjes smeren. Probeer het er een beetje omheen te doen! Derfen stinkt wel enorm erg naar rookworst, doe dus ouder kleren aan en doe handschoentjes aan :o

Het is verder niet schadelijk voor mensen of paardenhuid, maar het ruikt gewoon erg sterk haha

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:46

Nou, helaas ben ik weer van de partij!
Ik heb een hele verzameling exeemers/
- 1 welsh die ik voor de wagen heb, 7 jaar, vorig jaar opeens hele erge exeem.
- 1 haflinger die ik zo af en toe rijd maar ik meestal geen tijd voor heb, 7 jaar, nu al 2 jaar exeemvrij *\o/*
- 1 welsh, mijn eigen pony van 23, al jaren een beetje exeem (alleen kappote haren, niet meer)

De 1e Welsh word sinds halverwege het vorige seizoen behandeld met MCQ -> gaat super!
De halfinger word al 2 jaar behandeld met MCQ -> Gaat perfect, hij heeft alwaar 30 cm manen!
De 2e welsh, de behandeling is vandaag begonnen!

Ik zweer het echt bij MCQ! Prijzig spul ( €25 per fles) en troep (mag niet verkocht worden in Nederland) maar het werk als een tierelier.
Als ieamnd uit zuid-limburg een plek zoekt waar het te koop is stuur maar een PB'tje!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:49

MCQ, kan je er wat meer over vertellen? Ben benieuwd wat het is. Woon aan de Belgische grens dus klinkt interessant.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:54

gisteren ook derfen besteld bij vidoma, dus neem aan dat het morgen bezorgd wordt.
Voorlopig nog niet nodig maar kon t voor deze prijs niet laten liggen.
2 flessen en 2 tube creme besteld :)

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:20

Heb gisteren ook 2 flessen soft, tube cutene en een tube creme besteld. Kon het ook niet laten liggen. Ik ben benieuwd wanneer het bezorgd wordt. Zal wel druk zijn geweest dit weekend.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:24

Ik heb net ook een fles derfen soft besteld. Is dat zalf of echt dat waterige? Iemand enig idee welke shampoo je er gratis bij krijgt?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:34

Ik had nog een fles staan, dus heb nog 1 fles en zo'n grote pot creme gehaalt.

Dat soft is de lotion = waterig. Mag ook niet op open plekjes (nouja mag niet, is beter van niet)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:35

loveidefix schreef:
Ik had nog een fles staan, dus heb nog 1 fles en zo'n grote pot creme gehaalt.

Dat soft is de lotion = waterig. Mag ook niet op open plekjes (nouja mag niet, is beter van niet)

Gelukkig heeft hij geen open plekjes :)
Iemand tips hoe ik de lotion het best op zijn voorpluk kan doen, pony vind het echt niet grappig als je smeersels op zijn hoofd wil doen. Zelfs op een sponsje niet, hij ruikt de lucht denk ik..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:38

Ik doe het altijd heel sneeky :+ Ik begin achter zijn oortjes en ga dan langs zijn oortjes naar voren. Nooit met de fles voor zijn neus beginnen is mijn ervaring! En beter buiten doen, dan kan de geur wat weg waaien. Goed oppassen dat als ze wel wild gaan doen het niet in de oogjes komt

Oja in het begin deed ik het eerst op mijn handschoen en smeerde het daarna op idefix

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:46

loveidefix schreef:
Ik doe het altijd heel sneeky :+ Ik begin achter zijn oortjes en ga dan langs zijn oortjes naar voren. Nooit met de fles voor zijn neus beginnen is mijn ervaring! En beter buiten doen, dan kan de geur wat weg waaien. Goed oppassen dat als ze wel wild gaan doen het niet in de oogjes komt

Oja in het begin deed ik het eerst op mijn handschoen en smeerde het daarna op idefix

Meestal lukt het inderdaad wel als ik het via zn manen tussen zn oren door doe. Zodra hij de fles of handschoenen ziet weet hij al hoelaat het is }>

Soofje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:58

Ik kwam vandaag bij "mijn" pony aan en hij had zijn staart(wortel) kapot geschuurd. Het was echt open.
Schoon gemaakt en wondzalf op gesmeerd.
Iemand tips of spul dat goed helpt tegen jeuk o.a?

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:30

Bedankt voor de tips!(: Las ergens dat je op die open wondjes vaseline kon smeren en dan derfen? Lijkt mij alsnog dat de derfen dan in de wond komt.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:20

xMathilde schreef:
MCQ, kan je er wat meer over vertellen? Ben benieuwd wat het is. Woon aan de Belgische grens dus klinkt interessant.

http://www.paardenmassagelimburg.nl/#!/mcq zag dat het ook verstuurd kan worden :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:27

Melissa@ hahah echt he, dan gaat dat hoofdje echt van: nooooowaaaayyyyy :wow: >;)
soofje2000@ Er zijn veel verschillende producten! Teershampoo, itch free gel, maar hier in dit topic is eigenlijk iedereen wel te spreken over Derfen (www.vidoma.nl --> 60% korting).
Dorike@ hmmm... dat lijkt mij ook niet echt lekker. Ik zou sowieso niets in een open wondje smeren. Mischien toch nog even 2 dagen wachten dat het wat dicht is en korstje erop. Maar als paardje lief dood gaat van de jeuk zou ik het er gewoon op smeren, heb ik ook wel eens gedaan en hij leeft nog steeds :+

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:39

Ja haha. Hij zal er vast niet dood aan gaan. Maar erg lekker is het niet voor hem. Krijg het morgen als het goed is al binnen. volgendsmij krijg je er een derfen shampoo bij. Ben benieuwd!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:40

Ik heb zaterdag al besteld... hmmmm.. hopelijk krijg ik mijn spul ook morgen binnen want ik moet ook weer aan de smeer