Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mindim schreef:Welke is dat? Ik heb nu 145/195 geloof ik.
intel_1x schreef:Let op de HH protection 2011 is ongeschikt voor excemers zie:
intel_1x @ [SV] nieuwe Harry horse 2011 vliegendeken
Fiero6 schreef:Hij krijgt brokjes voor de vitamines en mineralen ( vandaar ook ponybrok, weinig zetmeel, suikers of eiwit) en ook omdat ik mijn andere pony's wel brok moet voeren omdat deze best veel werken. Verder krijgt hij redelijk weinig hooi en stro omdat hij al veel haalt uit het gras, hij ziet er eerder wat te stevig uit dan te mager. ( hij mag wel een paar kilootjes kwijt, zou niet erg zijn)
Verder heb ik al een reinigingskuur gedaan, een groene leem kuur. Hier is hij niet noemenswaardig van opgeknapt..
[***] schreef:Niemand een idee?
Rhys schreef:Zijn er hier ook mensen met een ZE-paard die zijn overgestapt op zgn. 'natuurlijk' voer als Healthy Herbs of Equifyt, en wat waren jullie bevindingen?
), maar ja!
).
, maar ben een erg tevreden gebruiker.
Vanaf vorige week loopt hij dus bloot rond (werd me wat kostbaar) en het gaat goed! Hij heeft totaal niet geschuurd, ben er zo blij mee! Hoop dat de eczeem volgend seizoen ook een stuk minder is, scheelt denk ik behoorlijk dat er geen water in de buurt is en dat ze voor de schemer al op stal gaan. 

).
Er staan 3 palen in z'n weide waar nog draad moet komen ... Die palen beginnen meer & meer om te buigen
Maar in principe wordt het dinsdag gemaakt, dus hopelijk is het daarna helemaal klaar met z'n gedoe
) Anniick schreef:Ik heb weer even een vraag
Flip heeft met name deze maand erg last van zijn exceem. hij staat onder een epplejeck exceemdeken, gaat verder prima, alleen is zijn maantop + oren niet bedekt en daar heeft hij nu juist erg veel jeuk.
Ik ben dus aan het kijken voor een kap, maar moet ik hiervoor een speciale exceemkap of een vliegenkap?
welke kunnen jullie me aanraden? Wel eentje die niet aan de deken bevestigd moet worden, of evt. dat ik dat in elkaar kan flansen

opisop_shop schreef:dat is fijn! Maar had je haar andere jaren zonder deken lopen dan?
opisop_shop schreef:anders even innemen op de rug?
dat zou ik eventueel eens kunnen doen, blijft dan goed liggen denk je?