Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cuubje schreef:http://www.frogpool.com/prodcat-586.html
Ik ga hier waarschijnlijk weer een rambo bestellen![]()
Kleine maatjes zijn 91 euro, grote 107 euro, als er nog meer mensen die er eentje willen, kunnen we misschien samen bestellen
ellepel schreef:ik heb me er toen ook een tijd in verdiept in chemische toevoegingen,maar sinds ik weet dat bijvoorbeeld alleen al in onze regen die neervalt ook ontzettend veel rotzooi zit vind ik dat beetje wat er in zijn voer zit totaal niet belangrijk meer...
henny_w schreef:Ik ben maar wat blij dat onze meiden inmiddels 3 jaar zomereczeemvrij zijn.
Liever dat,
dan jaar in jaar uit aan symptoombestrijding te doen met dekens, allerlei smeersels enz.
Mork schreef:En hoe is je dat gelukt Henny_W? Ben erg nieuwsgierig....
Bojangles schreef:Dat er iets mis gaat in de reactie op de mug is puur omdat er iets verkeerd gaat in het immuunsysteem.
Het immuunsysteem reageert te heftig (abnormaal) op een steek.
Dit kan verstoord zijn door een teveel aan afvalstoffen in het lichaam, maar ook voeding speelt een rol immers 80% van de weerstand (=immuunsysteem) zit in je darmen aangezien daar het meeste lymfeweefsel zit.
henny_w schreef:Bojangles schreef:Dat er iets mis gaat in de reactie op de mug is puur omdat er iets verkeerd gaat in het immuunsysteem.
Het immuunsysteem reageert te heftig (abnormaal) op een steek.
Dit kan verstoord zijn door een teveel aan afvalstoffen in het lichaam, maar ook voeding speelt een rol immers 80% van de weerstand (=immuunsysteem) zit in je darmen aangezien daar het meeste lymfeweefsel zit.
Misschien moet je nog een stap terug gaan![]()
Waarom worden bep. paarden zo gestoken door die rotmugjes.
Een kennis van mij ( afgestudeerd ingenieur Wageningen op diervoeding) vertelde jaren terug al dat als paarden teveel afvalstoffen in zich hebben zij een vieze geur afscheiden.
Wij mensen kunnen die geur niet ruiken maar ongedierte wel.
Welke paarden hebben het meest last van teveel afvalstoffen?
De robuuste en sobere rassen omdat ze snel teveel binnenkrijgen qua voeding. Voor hen is 24/7 in de wei door de regel ook veel te veel.
Deze rassen worden dus extra aantrekkelijk.
Door ze zo schoon mogelijk te houden van binnen heb je minder kans dat ze gestoken worden.
Een goeie darmwerking is daarom heel belangrijk. Als het daar niet klopt krijg je een kettingreactie in het verdere lichaam.
Nosje__ schreef:Ik zit dus in een situatie, waarbij ik mijn pony niet van het land kan halen, geen bomen weg kan halen.
Ze word niet bijgevoerd maar staat dag en nacht op wei. Ja word er natuurlijk uitgehaald om te rijden poetsen etc.
ze schuurt verschrikkelijk *zie mijn topic voor foto's*
Nu heb ik een spray gevonden dat heet Jeuk Stop, 1 a 2 maal daags moet dat worden opgespoten. Dat kan ik best doen, maar ik weet niet of het werkt. Er staat bij dat het de jeuk verminderd. Iemand ervaring hiermee?
Citaat:Tjonge wat simpel gedacht.