Jotoma schreef:Zijn er hier bokkers die loratadine of cetirizine hebben geprobeert?
Ik gebruik t voor mezelf voor alle allergieën, maar las net in een ander topic dat t bij de eczeem hielp. Opzich logisch want bij een allergische reactie komt histamine vrij. Cetirizine gaat de werking van die histamine tegen door het te blokkeren.
Iemand dit al eens geprobeert?
Ik gebruik het voor het rijden (headshaking). 3 of 4 tabletten Loratadine een half uur voor het rijden en ze schud bijna niet meer, anders is het niet te doen als het zonnig weer is.
Heb niet het idee dat het voor de eczeem wat doet. Gebruik het niet dagelijks (rijdt zo'n 3x per week) maar merk geen verschil.
(mocht je het willen kopen: www.diegrenze.nl, goedkoper is het niet te vinden)
De Listerine doet hier niet wat. Heb het in de manen en staart een week of 2 geprobeerd met babyolie, manen zijn er vooral erg vies en vet van geworden, die heb ik dus zondag netjes weer gewassen en gevlochten.
Maak het mengsel met babyolie op aan haar gezicht (onder de kap) en onder haar buik, bij haar uier en de binnenkant achterbenen. Daar heeft ze altijd jeuk en vind ze smeren erg fijn, baat het niet dan schaad het niet.
Maar haal geen nieuwe meer. Derfen heeft hier veel meer effect.