[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:34

Toch zijn veel van deze kudde die last hebben van gas en een dikke hals. Terwijl ze al een tijdje op dit land staan waar eerder een andere kudde op stond.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:35

hokke schreef:
Zag het net ook.

Is de soft gelijk aan de gewone of is het heel wat anders? Anders bestel ik die bij vidoma?? is toch 60 procent korting :)

Soft is voor paardjes met een gevoelige huid, maar voor de rest hetzelfde :)

lovewenske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:14

Ik helaas al plekjes gevonden tussen der oren en begin manen pfff

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:12

Hallo allemaal! Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een shetlander die helaas nu ook weer last van zijn zomereczeem begint te krijgen. Deze week is zijn hals een stuk stijver en zijn staart is nu ook al weer drama door al dat geschuur :'( Hij loopt ongeveer 3x per week voor de kar en de andere dagen longeer ik of neem ik hem mee aan de fiets. Hij staat op een schrale wei en krijgt niks bij gevoerd. Nu wil ik hem wel iets gaan bijvoeren als hij langere en intensievere ritten gaat lopen. Alleen omdat hij zomereczeem heeft weet ik niet goed wat voor voer ik zou moeten doen. Hebben jullie tips?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:28

Wat is intensief dorike ?

Ik rij lange afstanden, 4 x per week nu 10 km soms iets meer.
Mijn pony krijgt enkel metazoa bijgevoerd. En iets om haar selenium op pijl te houden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:35

Van het gras afhalen kan al veel doen, juist kort gestrest gas is niet goed voor ZE paarden!
En dan het liefste op 2de/3de of 4de snede hooi wat goed uitgebloeid is.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:56

Ritten van anderhalf/2 uur. Wisselt nu nog wel, maar in de zomer ga ik ook wedstrijden met hem rijden dus word hij vaker getraind. metazoa zou een goede optie kunnen zijn. Ik zal er naar kijken.

Van het gras afhalen ga ik niet meer aan beginnen. Afgelopen winter hebben ze 's nachts binnen gestaan. Maar daar werden ze duf en stijf van. Helaas heb ik geen paddock of iets. Ik ga ze niet in een weide zetten waar ze tot hun knieën aan in het gras staan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:18

Die van mij kan gelukkig wel de paddock in. Die gaat van 7u gras naar 5u gras. Maar dat is met name omdat hij snel dik wordt.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:07

Ro staat nog altijd zonder deken. Wel merk ik in de wei wat meer irritatie bij hem vanwege de vliegen. Ik doe denk ik deze week de deken er op.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:09

Hier nog steeds succesvol met de ventilatoren,hoop kriebelbeestjes in de lucht maar niks in de stallen.
Peerd is er happy mee en ik ook! *\o/*

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:24

funnyhorses schreef:
Hier nog steeds succesvol met de ventilatoren,hoop kriebelbeestjes in de lucht maar niks in de stallen.
Peerd is er happy mee en ik ook! *\o/*

Ze staan nu op een ander stuk en kunnen de stal niet in, maar ik ga het zeker toepassen hier als ze over een maandje terug is. Het klinkt zo ontzettend logisch!

Weet jij wat het ongeveer kost qua verbruik? Jij had er twee hangen toch? En is het dan slimmer de stal dicht te maken of open te houden of maakt dat totaal niet uit? . Het zijn hier nu drie muren en een kant (zo'n 6 meter) is open.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:47

Ik heb de stal altijd open,ze kunnen zelf in en uit hoe ze zin hebben.
Heb nu beide ventilatoren op de laagste stand draaien,volgens mij valt het verbruik echt reuze mee hoor.En eerlijk gezegd zal me het verbruik ook worst wezen,paardje heeft nu eindelijk een plek waar ze ongestoord kan eten en slapen dat is mij meer waard dan een goedkope stroomrekening. :)

Heb ook een vliegenlamp hangen overdag,zo'n knetterlamp en 's nachts die Blizz muggenlamp,want wat kapot is is kapot en kan niet meer steken denk ik maar.Oja heb ook nog van die hele grote vliegenplakstrips hangen dat zijn vellen van 30x40cm maar sinds de vents draaien zijn ze nog zo goed als schoon. +:)+

Op wat oude schuurwondjes op dr hoofd na moet ik echt afkloppen _/-\o_ ,geen nieuwe verwondingen of hysterische jeuk meer waargenomen en geloof me die zag er soms echt schrikbarend uit ;( !!!Zo erg dat ik er soms niet eens meer over straat durfde om nare reacties te vermijden van niet-paardenmensen. -O-

Als men de gelegenheid heeft dan plaats die vents het is beter én goedkoper dan al die dure smeersels en voedingsbeloften daar ben ik nu wel achter.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:56

Ik ga het sowieso proberen! Voor alle paarden wel lekker denk ik. Qua kosten, het is niet mijn huis en dus niet mijn rekening ;) Maar dit moet ik dan uitrekenen zodat ik dit terug kan betalen.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:01

lissie_zigor
Maar als jij dat vermoeden hebt, zou ik het gewoon proberen want die druppels kunnen geen kwaad..[/quote]

Ik heb ze inmiddels binnen en ga het proberen, dank je!
en veerust gebruik ik al jaren, ook voor de andere paarden, wel giftig hoor, maar ja werkt wel en gewoon niet teveel van gebruiken!

[quote="Maisie schreef:
Heeft er hier iemand een zebra deken en werken die ook echt?

ik heb de zebradeken van EJ, bevalt hier wel goed, vliegen gaan er niet op zitten en met de jeukintensiteit merk ik geen verschil met een "echte" eczeemdeken, stof is echter niet zo sterk als de RSIH, dus als ze veel schuren gaat ie wel sneller kapot ;(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:07

ZusJacobs schreef:
Ik ga het sowieso proberen! Voor alle paarden wel lekker denk ik. Qua kosten, het is niet mijn huis en dus niet mijn rekening ;) Maar dit moet ik dan uitrekenen zodat ik dit terug kan betalen.

Dan word het idd een ander verhaal! :j
Misschien een idee om de vents op een soort van accu te laten draaien met een tijdklokje erop?
Ben zelf niet technisch aangelegd maar ik weet dat vroeger iemand zoiets had om verlichting in de stal te creeëren.

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:16

Hoooi
Ik heb een acht jarige merrie Lobke een fries
Maar die houdt er heerlijk van om tegen mij aan te schuren als ze jeuk heeft

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:44

Dorike schreef:
Ritten van anderhalf/2 uur. Wisselt nu nog wel, maar in de zomer ga ik ook wedstrijden met hem rijden dus word hij vaker getraind. metazoa zou een goede optie kunnen zijn. Ik zal er naar kijken.

Van het gras afhalen ga ik niet meer aan beginnen. Afgelopen winter hebben ze 's nachts binnen gestaan. Maar daar werden ze duf en stijf van. Helaas heb ik geen paddock of iets. Ik ga ze niet in een weide zetten waar ze tot hun knieën aan in het gras staan.

Paddock Paradise maken ? Loop pad. Toch beweging. En geen gras. ??
Werkt ideaal. Weet ik uit ervaring

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:05

Citaat:
Paddock Paradise maken ? Loop pad. Toch beweging. En geen gras. ??
Werkt ideaal. Weet ik uit ervaring

Ja dat zou ideaal zijn! Als ik dat kon doen had ik het al gedaan ;) het is niet mijn terrein en de eigenaar van het terrein gaat dat niet toestaan. Bedankt voor jullie reactie, maar dat was mijn vraag niet. Ik had om tips gevraagd over voer bij ze paarden (:

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:55

Zit ik al die tijd op bokt en ontdek ik nu pas dit topic :)

Zal me even voorstellen, ik ben Kelly, woon in Zuid-Limburg en heb een fjord die helaas zomereczeem heeft. Al jaren kan ik me goed helpen met MCQ maar omdat dit jaar het schuurseizoen al zo vroeg begonnen is de knoop doorgehakt en een eczeem deken besteld. Nu heb ik daar alleen even een vraagje over en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb nu namelijk maat 175 besteld en deze zit op zich erg goed, alleen bij haar borst zit deze erg strak. Ik vraag me daarom nu af of het verstandig is om een maat groter te pakken (ben bang dat hij dan te groot wordt bij billen en buik, daar is hij namelijk nu al aan de ruime kant) of dat dit gewoon komt door haar (bredere) bouw en ik er beter zelf een stukje stof tussen kan zetten. Zijn er hier nog mensen hier die daar ervaring mee hebben?

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:03

Fennadev schreef:
Hij is gisteren gecastreerd en nu moet ie en een week op de wei en zonder deken.

De rambo deken heeft de lussen zo dat hij er geen last van heeft. ideale deken!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:05

Te vroeg gejuicht paardlief heeft ondanks speciaal voer (nu half jaar aan het voeren) toch weer jeukplekken.. Plekken zacht houden met olie en de deken ophouden

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:43

Ik heb gister de liner voor RSIH besteld. De deken droogt wel snel, maar paard blijft nog wel nat en loopt een eind weg te schuren op stal. Ook niet echt ideaal natuurlijk.
Zag 1 reactie bij agradi, dat de maat van de liner kleiner valt dan de deken. Dus ik heb maar twee maten besteld. Hoe was dat bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:51

Ik begreep juist dat dat ook de bedoeling is... Als je de liner dan maat groter neemt past die niet meer onder de deken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:08

Pas wel op dat je de goede maat deken gebruikt,deze mag beslist niet strak over het schoft liggen.
Dit kan een blijvende zenuwbeschadiging,en bijbehorende kreupelheid veroorzaken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:04

Ok, nou ja ik heb beide besteld dus ga beide wel passen :)