[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:37

nadita schreef:
Immelicious schreef:
Ik heb alleen de hood:

Afbeelding

binnenkant:

[img
]http://i51.photobucket.com/albums/f381/immelicious/2011-09-14135237.jpg[/img]

Mooi. Hij past ook goed zo te zien. Welke maat heb jij voor je Hafje?
Ze raadden mij maat L aan, maar ben bang dat dat te krap wordt voor mijn Fries.
Is de stof ook een beetje rekbaar?

Ik heb maat M/L, de hals past perfect alleen is het stuk achter zn schouder wel wat lang (kan tot de helft van zn buik nl ;) ) Denk dat je beter L/XL kunt nemen voor een fries, ze zijn toch net wat groter...
De stof is idd stretch, dus dat is wel heel fijn, ik heb zelf met rits gekozen, dat is toch wel heel fijn!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:43

Ja, ik wil ook eentje met rits. Is toch gemakkelijker met aan- en uittrekken.
Is er dan ook maat M/L?
Vind het heel moeilijk om te bepalen welke maat. Als ie te klein of te groot is zit je ook. Terugsturen is geen optie ivm de kosten.

Deau

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:03

Ik heb een keer een eczeemdeken met rits gehad. Maar ik vond het geen succes. Er komt begeven moment zand in te zitten, dan wil de rits niet goed meer dicht. En daarnaast bogen de tandjes om waardoor de rits niet meer dicht ging of open sprong.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:42

Steffie89 schreef:
Ik heb een keer een eczeemdeken met rits gehad. Maar ik vond het geen succes. Er komt begeven moment zand in te zitten, dan wil de rits niet goed meer dicht. En daarnaast bogen de tandjes om waardoor de rits niet meer dicht ging of open sprong.

Ik heb een oude eczeemdeken omgebouwd tot een losse hals en daar ook een rits (aan de onderkant) ingezet.
Doet het al een hele poos prima, geen last van zand. En hij loopt er toch ook gewoon mee buiten. Vind het ideaal, over het hoofd trekken heeft toch nadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:51

[***] schreef:
Sodeletuut schreef:
Even een 'nieuwtje'; stalgenootje kwam vandaag naar mij toe, en vertelde dat haar dierenarts een nieuw middel tegen zomereczeem had, wat getest was en echt hele goede resultaten had. Ik weet nog geen namen, maar ik ga me hier zeker even in verdiepen, en eventueel dan proberen. Het zijn kruiden die je moet voeren. Maar als het nou echt werkt, zal ik het hier ook laten horen, en als mensen geinteresseerd zijn, kan ik hier binnenkort de naam ook wel plaatsen, als ik die weet. :)

Is het misschien van Vital Herbs?
Deze ben ik namelijk net tegengekomen, zit een verkooppunt hier vlakbij, zit nu te twijfelen of ik het eens zou proberen ... Het seizoen is wel bijna voorbij, maar ik zit me nog steeds af te vragen of de jeuk wel enkel van de mugjes komt, misschien kan ik dan wel iets tegen algemene jeuk proberen zeg maar ...

Website: http://www.vitalherbs.be/index_nl.php

Vooral interessant (in mijn geval):
Fly Away Anti vlieg Stick of Fly Away Vliegenspray
Mix FlyAway/Zomerschuren (dat zijn echt kruiden om te voeren)
Vitaderm Lotion Staart&Manen

Heb verder nog niet gekeken maar ze hebben allerlei producten.
Iemand misschien toevallig al ervaring?

Niemand een idee?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:19

mijn rambo deken word vergoed.
krijg hem over 2 weken terug

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:27

Een rits lijkt mij juist helemaal niet prettig zitten ook voor het paard? Ik neem aan dat hij onder de hals door loopt?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:50

Ik las in ander topic dat paarden hier ook veel baat bij hebben
Ökozon

Het is wel een prijzige aangelegenheid ;-)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:57

line18 schreef:
mijn rambo deken word vergoed.
krijg hem over 2 weken terug

want?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:07

Hier gaat het nog steeds super, daantje heeft nog nooit zulke mooie manen gehad.
Afbeelding

Elk jaar had ze tot nu toe veel last van jeuk onder de buik elke zomer was de buik tot een keer of drie hele maal kapot, deze keer nog niks geen last van gehad.
Wel een paar keer wat kosterjes rond de voorpluk maar dat was het dan ook.

Volgende week ga ik verhuizen naar een stal in de buurt van Deventer zijn hier mensen die me kunnen vertellen hoe het haar zit met de eczeem, merk je dat je paardje er minder last heeft.

Ik hoorde namelijk iemand zeggen dat het daar minder erg is omdat het wat meer open is en e+r dus meer wind zou staan.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:34

ikenindi schreef:
Een rits lijkt mij juist helemaal niet prettig zitten ook voor het paard? Ik neem aan dat hij onder de hals door loopt?

Ja klopt. Het is een smalle rits, die goed aansluit en glad is aan de onderkant. Hij buigt mooi mee met de hals van het paard.
Ik vind het echt ideaal.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:35

@ koetjeboe: wat een mooi Haf heb je!

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:59

Ik zou eerst dingen uit laten sluiten door de DA. Verder zijn er veel shampoos en zalfjes die jeuk kunnen stillen. Als het echt zomereczeem blijkt te zijn zou ik een deken aan gaan schaffen.
[/quote]

Door de narcose, eventuele antibiotica en veranderde hormoonhuishouding kan hij ook zijn gaan schuren. persoonlijk zou ik beginnen met een reinigingskuur en daarna probiotica geven.[/quote]

Hij krijgt brokjes voor de vitamines en mineralen ( vandaar ook ponybrok, weinig zetmeel, suikers of eiwit) en ook omdat ik mijn andere pony's wel brok moet voeren omdat deze best veel werken. Verder krijgt hij redelijk weinig hooi en stro omdat hij al veel haalt uit het gras, hij ziet er eerder wat te stevig uit dan te mager. ( hij mag wel een paar kilootjes kwijt, zou niet erg zijn)
Verder heb ik al een reinigingskuur gedaan, een groene leem kuur. Hier is hij niet noemenswaardig van opgeknapt...

Dankjewel voor het meedenken

Hoe test de DA of het exceem is? met bloedprikken of langs de huid de schrapen en dat bekijken?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:46

mooi hoor, koetjeboe!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:48

@yvonnedv
de naden hadden niet los mogen laten.
dus krijg ik het vergoed.
nu word hij op dit moment gemaatk.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:01

Ja ik ben ook erg blij met daantje maar nu hele maal ze is zo goed als jeuk vrij, en ziet er super uit.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:30

line18 schreef:
@yvonnedv
de naden hadden niet los mogen laten.
dus krijg ik het vergoed.
nu word hij op dit moment gemaatk.

ok, ik had je berichten terug gekeken maar zag niets over problemen met de deken, mindim had iets gepost over naden die los lieten, zijn mindim en line18 een en dezelfde?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:16

nee zij had gereageert

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:23

Ik ga deze bestellen, net nieuw bij Snuggyhoods. Kan ik mijn winterdekens zonder hals ook weer gebruiken.
De turnouthood zonder het hoofd met de ooggaten.
Afbeelding

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:10

Ik hade speciaal de hood met hoofd genomen omdat bij Wally zo'n deken altijd naar beneden zakt en zijn manen er aan alle kanten uitkwamen (en dus vreselijk in de klit raakten ;))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:17

Ik heb zo'n halsdeken als hierboven van Ivanhoe, maar dat gaat altijd schuiven (ligt al jaren in de kast niks te doen) Juist door zo'n hoofddeel eraan lijkt het me dat het minder makkelijk schuift.

Weet iemand trouwens een betrouwbaar adresje in Engeland waar ik een RSIH kan bestellen. Ik heb er drie jaar geleden een besteld in Engeland (moet 4,3 inch hebben die hebben ze hier nergens) maar die zaak is failliet. Wil er nog eentje bij hebben namelijk.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:35

Ik heb tijd geleden vraag gesteld hoe ik de droge manen van een excemer weer zachter kan krijgen. Nou ik heb het gevonden hoor dankzij mijn vriendin :-)
haarserum van Hegron voor 2,99 bij de Action. De manen zijn zo zacht als fluweel!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:31

intel_1x schreef:
Ik heb tijd geleden vraag gesteld hoe ik de droge manen van een excemer weer zachter kan krijgen. Nou ik heb het gevonden hoor dankzij mijn vriendin :-)
haarserum van Hegron voor 2,99 bij de Action. De manen zijn zo zacht als fluweel!

Goede tip, ga ik ook eens proberen.
Het onderste deel van de manen van mijn Fries zijn ook zo droog en pluizig.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:32

Immelicious schreef:
Ik hade speciaal de hood met hoofd genomen omdat bij Wally zo'n deken altijd naar beneden zakt en zijn manen er aan alle kanten uitkwamen (en dus vreselijk in de klit raakten ;))

Dat is bij mijn eczeemdekens (inmiddels eczeemhalzen) ook zo. Maar ik wacht gewoon todat hij gerold heeft, en trek de hals dan weer omhoog.
Denk dat het bij de hood uit Engeland niet zo snel gebeurt, omdat die stof niet zo rekbaar is als van de meeste eczeemdekens.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:57