Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muds schreef:Wat zit er hier toch veel kennis in dit topic. Iedereen draagt z'n steentje bij. Daar is het natuurlijk ook voor bedoeld, maar toch mooi dat het er is. Wilde ik even zeggen
ellepel schreef:roos:
ik wil wel even met je mee brainstormen![]()
paard van een stalgenootje van me is bij ons op gegroeid,
is een kruising tinker/arabier( papa is o'malley)
merrie staat er dus al vanaf 6 maanden oud.
nooit klachten gehad, ze is gedekt afgelopen voorjaar en meteen erge jeuk,
manen er af,staart weg, plekken op heupen en onder de buik.
zomereczeem dus.
navraag gedaan, blijkt dat de moeder van dit paard(arabier) dus ook elke keer tijdens de dracht erge jeuk kreeg.
als het veulen er eenmaal was dan was de jeuk ook weer weg..
ik heb me er nog niet in verdiept,maar het zal ongetwijfeld zo zijn dat dor de hormonen bepaalde zaken in het lichaam veranderen.
misschien een andere behoefte aan bepaalde aminozuren?
vraag me af of het in zo'n geval zou helpen om iets te geven wat de hormonen zou helpen.dus iets van aminozuren ofzo.
heeft bij deze merrie wel geholpen om haar toch schraal te zetten.
en dan bedoel ik weinig gras,maar wel hoger in d evitamines.
ze is overgstapt op aanraden van mij naar subli ponybrok en dat werkte toch ook wel.
over salicylzuur:
zit ook in berkebomen en wilg .
is best veel info te vinden hierover.
is niet chemisch,tenzij ze in dat spul een chemische variant gebruiken?( weet niet of dat te maken is)
SuperRoos schreef:Dan zou je juist weer kunnen concluderen dat de hormonen, of andere stoffen die aanwezig zijn tijdens de dracht/aangepast voer een verbetering betekenen..?
ellepel schreef:ik las zelfs ergens dat salicylzuur ook in dagcréme's verwerkt zit.
via google kun je echt heel veel info vinden.
ach ja vitaminepillen, ik slik elke dag twee spirulinatabletjes en om de dag omega olie capsules en ik geloof dat ik het daar wel goed op doe.
heb jij bij de natuurwinkel klitwortel gehaald?
wat staat er op het etiket wat er in zit?