Het is misschien maar 1 cm lang maar het groeit tenminste weer!!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja_vR schreef:het probleem kan! aan de voeding liggen (heel vaak versterkt voeding idd de klachten wel
maar het hoeft niet
dat is juist het probleem met SME
de 1 zal heel erg op voeding reageren of juist puur door voeding SME verschijnselen krijgen
bij mijn paard ligt het meer aan stress, introvert paard waarbij heel makkelijk stress lichamelijk eruit komt
maar zoals hierboven al gezegd word, het is vaker een "en, en" verhaal ipv een "of" verhaal
Jitske_ schreef:Nee, zonnebloemolie heeft juist de verkeerde verhouding. Bevat een veel te hoog aandeel omega 6. Over het algemeen heeft de hele westerse bevolking een veel te hoge inname van Omega 6 vetzuren wat ten koste gaat van het goede Omega 3 en wat door sommigen beschouwd wordt als een grote oorzaak van veel gezondheidsproblemen (o.a. allergien en zo).
Visolie maar vooral lijnzaadolie zijn de beste bronnen van omega 3.
Dus lijnzaadolie, evt. gemengd met kleine beetjes zonnebloem, teunisbloem, of ook een goede tarwekiemolie is veel beter.
henny_w schreef:Sonja_vR schreef:het probleem kan! aan de voeding liggen (heel vaak versterkt voeding idd de klachten wel
maar het hoeft niet
dat is juist het probleem met SME
de 1 zal heel erg op voeding reageren of juist puur door voeding SME verschijnselen krijgen
bij mijn paard ligt het meer aan stress, introvert paard waarbij heel makkelijk stress lichamelijk eruit komt
maar zoals hierboven al gezegd word, het is vaker een "en, en" verhaal ipv een "of" verhaal
Ja ... maar stress kan ook weer veroorzaakt worden door verkeerde voeding. Bijv. teveel eiwitten.
Kan je van die hyperpaarden van krijgen die dan overal beren op de weg zien bijvoorbeeld.!!!
Of door de chemische prut in paardenbrokken die meestal niet specifiek op de zak vermeld staan maar alleen als antioxydanten of iets dergelijks.
ellepel schreef:ik heb me er toen ook een tijd in verdiept in chemische toevoegingen,maar sinds ik weet dat bijvoorbeeld alleen al in onze regen die neervalt ook ontzettend veel rotzooi zit vind ik dat beetje wat er in zijn voer zit totaal niet belangrijk meer...
ach en je mag misschien niet vergelijken,maar je wilt niet weten wat ik voor chemische troep binnenkrijg en toch ben ik best heel gezond
tamary schreef:En dat beetje in het voer kan net de druppel zijn.
Er is een onderzoek gedaan in een bejaardenhuis voor nonnentjes. In hun dieet werden alle ingrediënten vervangen door biologische producten, verder aten ze hetzelfde. Vervolgens is er voor tijdens en na die vervanging bloed afgenomen. Bij iedereen verbeterden de bloedwaardes en bij een aantal konden de medicijn doses omlaag. Als ze langer waren doorgegaan hadden een aantal waarschijnlijk helemaal zonder medicijnen gekunt.
Hoeveel gezonder zouden mensen worden zonder die chemische troep in hun lijf? Zouden er dan ook veel minder mensen in de wao belanden?
Bojangles schreef:Dat er iets mis gaat in de reactie op de mug is puur omdat er iets verkeerd gaat in het immuunsysteem.
Het immuunsysteem reageert te heftig (abnormaal) op een steek.
Dit kan verstoord zijn door een teveel aan afvalstoffen in het lichaam, maar ook voeding speelt een rol immers 80% van de weerstand (=immuunsysteem) zit in je darmen aangezien daar het meeste lymfeweefsel zit.
Sonja_vR schreef:je krijgt ook echt de meest uiteenlopende antwoorden
met als 1 van de hoogtepunten " ja maar anders is het niet houdbaar te krijgen, dus je moet er iets chemisch ana toevoegen, kan geen enkel kwaad" (subli man aan telefoon)
i beg to differ
tot heel eerlijk " wij willen in een bepaald prijs segment vallen en daarom leveren we in op bepaalde principes "
mijn merrie krijgt vrijwel niets van bovengenoemde of anders triggerende stoffen binnen, maar toch heeft ze SME klachten.
minimaal als het alleen muggen betreft
maar met stress erbij word het meer , de stress in mijn merrie haar geval, een onberekenbare weidegenoot, of een verhuizing etc,
dus met stress bedoel ik niet belasting van het lichaam met ballast stoffen die niets toevoegen maar wel de organen door moeten , die het bloed bezetten zonder voordeel op te leveren
ze maken alleen je voer langer houdbaar
terwijl je met extra vit E het voer ook voldoende houdbaar kan maken
mijn paard is geen hyperpaard wat beren op de weg ziet , ze is nuchter en sensibel, braaf, schrikt niet zomaar
maar ze heeft gewoon daadwerkelijk stress gecre-eerd door externe factoren ...
en die stress hakt er bij een introvert paard net zo hard in
dus ja, blijft nog steeds een "en, en" verhaal , helaas is het niet een eenduidige oorzaak en dus ook aanpak voor iedere eczemer
Ik ben het absoluut 100% met je eens dat je met voeding idd een grote steun kunt zijn voor je paard kwa symptomen en soms zelfs kwa aandoening
en idd eczemers, maar ook paarden met verschillende andere aandoeningen zouden zeker gebaat zjn bij het uitsluiten van verschillende toevoegingen in de voeding,
als ik eerlijk ben is ieder paard beter af zonder die toevoegingen, zelf wil ik het ook niet eten, dus waarom mijn dieren wel?
maar hoewel het wel een hele grote ondersteuning kan zijn en een hoop verlichting van de klachten kan opleveren is het niet altijd de oplossing....
Bojangles schreef:Dat er iets mis gaat in de reactie op de mug is puur omdat er iets verkeerd gaat in het immuunsysteem.
Het immuunsysteem reageert te heftig (abnormaal) op een steek.
Dit kan verstoord zijn door een teveel aan afvalstoffen in het lichaam, maar ook voeding speelt een rol immers 80% van de weerstand (=immuunsysteem) zit in je darmen aangezien daar het meeste lymfeweefsel zit.
Bojangles schreef:Ja maar het is niet alleen voedselgerelateerd, anders zou het wel heel makkelijk zijn.
Daarbij heb je ook nog allerlei andere factoren die ten grondslag kunnen liggen hoor en dan begint al voor je geboorte. Hoe leefden je ouders, hebben die medicatie gehad etc etc.
Net als bij een veulen, heeft de merrie medicatie gehad tijdens de dracht, wat kreeg die te eten, wat was de conditie van de merrie enz. Hoe ging de geboorte, op tijd biest gehad, genoeg biest gehad, was de biest wel goed genoeg, enz enz.
Hoe is het afspenen gegaan, veel of weinig stress gehad in de jonge jaren. Nouja enzo kun je wel even doorgaan
ellepel schreef:vraag ik me eigenlijk af of er eigenlijk wel een echt biologisch paardenvoer bestaat??
Jitske_ schreef:Als ik het goed heb voer jij brokjes van Noesenberger en Eggersman he? Hoe bevalt dat? En is geloof ik te krijgen bij een adres in Nederland?
Bojangles schreef:Een zebra is niet gedomesticeerd een paard wel. Dus je hebt ook nog met de fok te maken, misschien wel mutatie van de genen/allelen hoe je dat ook noemt. Natuurlijke selectie heb je niet meer.