Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marloezz schreef:Nadine, ik heb ook geen ervaring met desensibilisering. Je zou nog een pad onder het kopstuk kunnen doen om dat nog wat zachter te maken misschien.
Je hebt echt al heel veel gedaan!
luffwinny schreef:Ik vind persoonlijk het beeld bij longeren niet fijn, is zie geen een fijn rondje, paard valt naar binnen en zie toch wel wat stress en geen ontspanning. ik zou het paard niet meer bijgezet longeren, elke keer als die tikt krijgt die een klap in zijn mond. Gewoon zonder bijzet longeren. Met het rijden lijkt die wat te sloffen van achter, maar aangezien je bezig bent met chiroprator kan zij dat beter beoordelen.
ellepel schreef:Ik heb ze net bekeken en ik vind haar achter niet helemaal zuiver lopen.
Ze loopt alsof ze last heeft van haar onderrug, en dat bij het SI gewricht zeg maar, heb ook het idee dat een achterbeen een langere pas maakt dan de ander, had die dierenarts /chiropractor nog iets gezegd over de achterhand?
Dan vind ik echt dat je je zadel wat verder naar achter moet leggen, meer nog achter de schoft en achter de schouders.
Voor mijn idee ligt het nu teveel op de schouders waardoor je dus ook headhsaking kunt uitlokken,maar het kan iets vertekenen op het filmpje hoor![]()
En mag ik vragen hoe je haar met longeren hebt bijgezet, kan ik niet duidelijk zien.
Een paard wat schud moet je eigenlijk niet bijzetten en gewoon lang en laag rijden vind ik persoonlijk.
Maar! Ik ben zelf geen rijtechnisch wonder hoor, ik zeg alleen wat ik zie.
Ben benieuwd wat de anderen er van zeggen
Appie schud niet, wel even na het rollen hoesten,dat is dan wel jammer .
teken dat er toch iets irriteerd bij hem in zijn luchtwegen
ellepel schreef:Ik heb ze net bekeken en ik vind haar achter niet helemaal zuiver lopen.
Ze loopt alsof ze last heeft van haar onderrug, en dat bij het SI gewricht zeg maar, heb ook het idee dat een achterbeen een langere pas maakt dan de ander, had die dierenarts /chiropractor nog iets gezegd over de achterhand?
Dan vind ik echt dat je je zadel wat verder naar achter moet leggen, meer nog achter de schoft en achter de schouders.
Voor mijn idee ligt het nu teveel op de schouders waardoor je dus ook headhsaking kunt uitlokken,maar het kan iets vertekenen op het filmpje hoor![]()
En mag ik vragen hoe je haar met longeren hebt bijgezet, kan ik niet duidelijk zien.
Een paard wat schud moet je eigenlijk niet bijzetten en gewoon lang en laag rijden vind ik persoonlijk.
Maar! Ik ben zelf geen rijtechnisch wonder hoor, ik zeg alleen wat ik zie.
Ben benieuwd wat de anderen er van zeggen
Appie schud niet, wel even na het rollen hoesten,dat is dan wel jammer .
teken dat er toch iets irriteerd bij hem in zijn luchtwegen
Marloezz schreef:Hoi! Ik had onder het kopstuk van mijn micklem nog een extra pad gedaan destijds.
Ik ben absoluut geen expert maar vind je paard linksachter tegen het kreupele aan lopen. En met het longeren valt de achterhand helemaal naar buiten. Zo'n kleine cirkel is ook wel heel moeilijk..
Als jouw chiropractor niets ziet zou ik toch eens een andere proberen. Mijn paard is enkele malen behandeld omdat zijn nekwervel steeds weer vast kwam te zitten. Na de derde keer ben ik naar Steffi van der Laarse gegaan en het bleek dat zijn bekken scheef stond. Niet vreemd dan dat de nek ook vast gaat zitten.....
Marloezz schreef:Wat goed Graffi!! Dan moet ik je bijna hebben gezien! Ik was aan het groomen voor klasse 2, de 44 km
Ik heb je trouwens zeker gezien want onderweg viel me een paard op met een masker. Wilde nog vragen