Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:50

:(:) sterkte!
Ik ben erg tevreden over het effect van iets langer dan 2,5 maand prascend voeren. Ik baal alleen van die vlaggen van minder goed eten en de pil niet willen!
Sterkte!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:51

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb geen idee . Weet alleen dat ik dat niet verantwoord krijg hier thuis ....
Wordt al zoveel gemopperd dat het allemaal al veel kost . En dan hebben ze het alleen over de basis verzorging .
Ga wel in protest en zoeken naar een goedkopere leverancier ervan .
Scheelt her en der nogal wat schijnbaar

Hier precies hetzelfde ;(
De prascend mag dan nog wel , maar geen gezeur over lijnzaad/kurkuma/zwarte peper/vit e/voedingssuplementen.
En ik vertelde hem net hoeveel hooibalen we moeten bestellen...
Love is out of the air..... :n

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:54

Zucchero schreef:
Gwendolyn heeft helaas weer een aanval van: "vrouwtje probeert mij volgens mij te vergiftigen, dus ik spuug mijn lekkere worteltjes en de pil gewoon weer uit!" :roll:
Maar eens over mijn trukendoos nadenken... :(

Mijn merrie deed dat ook toen ik het in wortels verstopte....

Ik kneed het nu in een stukje brood en daarna geef ik snel de andere kleine stukjes brood (1 plakje dus).
Dit gaat tot nu toe goed.

Mijn merrie had in het begin dat ik de Pergolide gaf ook last van vocht vasthouden (dikke achterbenen) dit heeft een paar weken geduurd maar is nu over.
Laatst bijgewerkt door diana1 op 25-05-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:55

Pandora2 schreef:
@zucchero mijn truukje al eens geprobeerd ? Oplossen in een spuit met beetje water en dan over luzernekorrels of iets dat lekker ruikt te spuiten...werkt hier nog elke dag zonder enig probleem...het ene paard is natuurlijk het andere niet, maar wie niet waagt......

Zal ik morgen proberen en ik heb ook nog wel appelmoes staan. Ellende is dat ze de rest van haar voert ook laat staan (iig een deel). Ik wil wel weten dat ze het opeet. Over een paar werken ga ik op vakantie, dus wil ik mijn oppas ook wel genoeg mogelijkheden geven om de pil erin te krijgen. :=

Zinzi_jewel

En jouw partner Nammie , die geeft wel iets om de paarden of ?
Die van mij geeft er nl geen bal om ....
Nou ja uiteindelijk moet ik het toch betalen . En is het mijn geld . Pakt alleen momenteel niet zo handig uit . Al sinds december WW en werk vinden parttime of fulltime is nog niet gelukt ....
Dat speelt ook mee moet ik zeggen .
Maandag zitten we aan het begin week 3 . Als ik wat verbetering ga zien , is het voor mij makkelijker om pootje stijf te houden ....

Nammie

Zinzi_jewel schreef:
Tja het vervelende nu is dat we geen idee hebben of het aanslaat .

Zijn voormalig pergolide gebruikers nu net zo tevreden over de prascend ?
Kwam net op wat Engelstalige sites uit . Wel al topics van jaar of 2 oud waar ze minder te reden waren van de prascend als van de pergolide ....
Jemig BI heeft wat bedacht hoor een paardenmiddel .... Gaat stil zitten huilen hier , ben door alles al zo jankerig en dan nog discussies voeren hier over . Niet leuk

:(:)
Is gewoon dikke oliebol!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:56

Appelmoes en brood mee naar stal morgen! :)

diana1

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:57

Succes!

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:00

Nammie schreef:
10tje 2; Heb het onderzoek gelezen van je eerste link.
Moes hier en daar wat omrekenen , maar ze gaven daar dus 450 gram per 450 kilo paard.
Ik vind dat nogal wat!!!! Maar het werkte wel! Snapte trouwens geen drol van al die vetzuren waar ze het over hadden , vooral die haaranalyses...
Wel goed om te lezen dat ze het rauw gaven en in de 42 dagen er geen meetbare negatieve resultaten waren tav blauwzuur.

Best veel he? Ik geef zo veel niet hoor, een kopje (ongeveer 200 gram) voor 450 kilo paard. Wel elke dag trouwens.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:00

Zinzi_jewel schreef:
Nou ja uiteindelijk moet ik het toch betalen . En is het mijn geld . Pakt alleen momenteel niet zo handig uit . Al sinds december WW en werk vinden parttime of fulltime is nog niet gelukt ....
Maandag zitten we aan het begin week 3 . Als ik wat verbetering ga zien , is het voor mij makkelijker om pootje stijf te houden ....

Paardenvlees vindt hij wel lekker ja....

We hebben een zware hypotheek , en ik ga binnenkort veel minder verdienen , dat gaat echt een strijd worden.
Ben al 45 , dus dit zijn echt mijn laatste 2 paarden , en dat tegen mijn partner zeggen helpt soms een beetje ;) [merrie is 7 , ruin is inmiddels 11]

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:02

Al 45 ? nog maar 45 bedoel je zeker ..... hihi :o

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:04

Zucchero schreef:
Appelmoes en brood mee naar stal morgen! :)

Die van mij weigert zelfs ontbijtkoek!!!
Appelmoes is vergif ,pepermunt is dodelijk,appel is vies , brood is voor de k'nijnen.
Als het ooit fout gaat met de wortel...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:06

Mijn oom is 75 en rijdt zelfs nog oefencrossen. Je hebt dus nog 30 jaar te gaan! ;)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:07

10tje2 schreef:
Nammie schreef:
10tje 2; Heb het onderzoek gelezen van je eerste link.
Moes hier en daar wat omrekenen , maar ze gaven daar dus 450 gram per 450 kilo paard.
Ik vind dat nogal wat!!!! Maar het werkte wel! Snapte trouwens geen drol van al die vetzuren waar ze het over hadden , vooral die haaranalyses...
Wel goed om te lezen dat ze het rauw gaven en in de 42 dagen er geen meetbare negatieve resultaten waren tav blauwzuur.

Best veel he? Ik geef zo veel niet hoor, een kopje (ongeveer 200 gram) voor 450 kilo paard. Wel elke dag trouwens.

Ja , maar bij jouw leven ze voornamelijk van hooi begreep ik , toch?!

Hier staan de paarden zeker 5 maand per jaar op het gras , das genoeg dekking voor de omega3.
Maar ik ben er inmiddels wel achter dat ze het die andere 7 maand zeer goed kunnen gebruiken!

Moet alleen nog een handige molen vinden....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:07

Dat zeg ik ook dat dit mijn laatste paarden zijn . Ben al 35 .
Maar dan noemt ie een oude ma flodder van bijna 70 hier in de buurt met paarden en die heeft ook jonkies staan .
En hij is er van overtuigd dat als mijn jonkie ouder is , ik daar dan wel een nieuw jonkie uit fok voor mezelf .
Was eigenlijk ooit van plan met Zinti , maar met die cushing nog fokken . Weet niet of dat gaat ?
Dus moet jonkie maar ooit een baby krijgen misschien .
Dus partner is zo gek nog niet , hij kent me wel ja ....Helaas dan

En mijn paardje eet de pil gewoon met 10 brokjes erbij uit de hand . Lekker hoor :-)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:08

diana1 schreef:
Al 45 ? nog maar 45 bedoel je zeker ..... hihi :o

Dat zeg ik over een paar weekjes weer , ben net verjaard en dan is het nu nog even ''wennen''

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:08

Zucchero schreef:
Mijn oom is 75 en rijdt zelfs nog oefencrossen. Je hebt dus nog 30 jaar te gaan! ;)

Sjesus!!! , maar ik kom nu al moeilijk overeind met opstaan.....

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:13

Zinzi_jewel schreef:
Dat zeg ik ook dat dit mijn laatste paarden zijn . Ben al 35 .
Maar dan noemt ie een oude ma flodder van bijna 70 hier in de buurt met paarden en die heeft ook jonkies staan .
En hij is er van overtuigd dat als mijn jonkie ouder is , ik daar dan wel een nieuw jonkie uit fok voor mezelf .
Was eigenlijk ooit van plan met Zinti , maar met die cushing nog fokken . Weet niet of dat gaat ?
Dus moet jonkie maar ooit een baby krijgen misschien .
Dus partner is zo gek nog niet , hij kent me wel ja ....Helaas dan

En mijn paardje eet de pil gewoon met 10 brokjes erbij uit de hand . Lekker hoor :-)

Nee , als ik 70 ben , zie ik mezelf geen 500 balen hooi op zolder tillen , en lopen zeulen met een zware kruiwagen.

Wat heerlijk zoon paard!!!
Mijn ouwe was ook zo , wat die allemaal al niet heeft moeten vreten van mij vroeger...bokbier/kwark/appelazijn/knoflook vers/allerlei homeopatische druppels....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:20

Een heerlijk paard is het idd . Het liefste knolletje van de wereld ...
Voor mij dan toch .

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:21

Ik ook, maar vind mezelf met mijn 38 jaar nog steeds jong. Ik hoop dat ik ook nog heel lang mag rijden!! Anders ga ik mennen of fokken. Zonder paarden wil ik echt NIET!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:29

Jaaaah mennen , zou die dikke van mij zo graag voor een marathon wagen knopen en gaan .
Vet gaaf .....
Dat is een droom van mij. .
Misschien dat ik daarom al zo veel werk aan de lange teugel :-)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:00

Zucchero schreef:
:(:) sterkte!
Ik ben erg tevreden over het effect van iets langer dan 2,5 maand prascend voeren. Ik baal alleen van die vlaggen van minder goed eten en de pil niet willen!
Sterkte!

Ik wou dat die van mij wat minder eetlust was , hij is zeer snel uit maatje 38 gegroeid :P

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:02

Oh nee, die van mij heb ik voor de prascend zo onwijs veel gevoerd, maar ze werd alsmaar schraler. Ik ben echt blij met hoe ze nu is! :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:14

Nammie schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Paardenvlees vindt hij wel lekker ja....

We hebben een zware hypotheek , en ik ga binnenkort veel minder verdienen , dat gaat echt een strijd worden.
Ben al 45 , dus dit zijn echt mijn laatste 2 paarden , en dat tegen mijn partner zeggen helpt soms een beetje ;) [merrie is 7 , ruin is inmiddels 11]

Daar had ik het laatst met mijn hoefsmid over....ik ben nog ouder dan jij :D 48....alles gaat krakend en piepend,mijn botten dan.Maar wel met liefde en zonder weerzin.
Ik weet niet of ik hierna nog paarden neem.Ik denk het wel,volgens mij ga ik dood zonder dat vaste ritme en ik houd gewoon erg veel van paarden <3 En van honden,poezen,eksters,egels...enzo.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:19

Om nog even wat verder off-topic te gaan: ik kan ook echt niet zonder mijn dieren (3 katten, 2 paarden). Ooit zal ik zonder paarden verder moeten, maar zonder katten... Ik vind dat altijd zo zielig voor mensen in bejaarden- of verzorgingshuizen dat ze geen dieren mogen hebben. Ik moet er niet aan denken!!! :n
Maar dat even terzijde ;)