Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Het is toch zo'n minuscule pilletje en zit daar zo'n rare smaak aan dan?? Heb al andere meusli gehaald waar die vroeger dol op was maar ook die wil hij nu niet of met lange tanden.
pmarena schreef:Hier gaat het pilletje gelukkig wel goed naar binnen eigenlijk. Ik maak een diep gat in een 1-haps stukje peen of appel. Half pilletje er in. Met een wigje dat gat weer dichtduwen zodat het pilletje er niet meteen uitvalt tijdens het kauwen
Ik geef het kwartje appel met het pilletje. Hou meteen nog een kwartje appel onder madam haar snuit zodat ze daar ook wel zin in heeft en het eerste kwart lekker vlot met niet al teveel aandacht oppeuzelten daarna lekker het tweede kwart opknaagt.
Terwijl ze met het 2e kwart bezig is schuif ik een bakje te natte slobber onder haar neus zodat ze meteen in 1 ruk doorgaat naar het opdrinken van dat laagje water dat op de slobber ligt. Dus dan is zachtjes aan elke mogelijke rare smaak wel weggespoeld en het pilletje al lang en breed binnenEn dan smikkelt ze het bakje slobber lekker leeg. Dus ze heeft altijd wel zin in haar hapje op deze manier
Madam geeft weinig om eten dus ik hoop dat ze er nooit achter komt dat ze een pilletje krijgt, want die zou ook meteen niks meer van mij aannemen
Ze is nu wel ineens aan de dunne vanochtend, hele vieze poepkont. En ook een beetje prutoogjes.
plutolover schreef:mijne werdt al misselijk van een kwart tablet en wou ook geen krachtvoer meer eten. Zelf de pavo 18+ niet..
Ik heb er toen voor gekozen om te stoppen met de medicatie. Omdat het hem meer kwaad deed dan goed. Uiteraad in overleg met de DA.
bij mij werkte het wel goed om de pilletje in en wortel te stoppen. Dus naar binnen krijgen was geen probleem.
Blaze1994 schreef:Ja de dierenarts zei elke ochtend.. Vergeten te vragen waarom
4bozzza schreef:Blaze1994 schreef:Ja de dierenarts zei elke ochtend.. Vergeten te vragen waarom
Er is een onderzoek dat laat zien dat ACTH rond acht uur ‘s morgens op zijn hoogst is. Daarom willen sommige dierenartsen dat je dan de medicatie geeft. Maar er zijn ook onderzoeken die laten zien dat die verhoging er niet is. ACTH schommelt altijd wel een beetje door de dag heen. Die schommelingen komen uit het gezonde deel van de hypofyse. Je kunt dus echt op elk moment van de dag de medicatie geven. Doe het wel elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip.