[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:26

ga zo voor t eerst in weken bij Wisse kijken, baby gewoon even mee :D
Volgens bijrijdster schuurde hij nog niet maar wel wat manenverlies op het bekende plekje door de deken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:48

Heb inderdaad de rambo gekocht, wel jammer dat het in de winkel niet gezegd is dat er zaterdag 25% korting was. Naja dat is dan pech, maar had wel 30 euro gescheeld ;-)
Was alleen een beetje sneu met het terugzetten in de wei, alle paarden achter hem aan. Maar na 10 minuten gelukkig de rust weder gekeerd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:51

gewoon zaterdag eentje kopen en met de bon van afgelopen keer terugbrengen :o

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:54

opisop_shop schreef:

Oeh Badass 8-) ~~}>

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:21

Ik heb het boekje ''zomer exceem opgelost met voeding'' ik heb het helemaal gelezen en goede tips eruit gehaald,dus als iemand er interesse in heeft wil ik het wel verkopen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:04

ZusJacobs schreef:
opisop_shop schreef:

Oeh Badass 8-) ~~}>

O:)

wisse hzd duidelijk wel iets jeuk, binnenkort even manen wassen.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:05

assebassie schreef:
Bramblerose schreef:
Nee het is echt geen luis. Heb heel goed gekeken. Baby olie, azijn en teatree olie dus ook n mooie mix? Maakt t nog uit welke olie? En wat voor n azijn? :-)

Ik gebruik citronelolie en dettol en natuurazijn, stinkt lekker, lijkt wel wat te doen dus...proberen waard!

lLissie-zigor , wat heeft je paard voor verschijnselen van de pollenallergie? ik heb een paardje hier, wat volgens de DA een soort hooikoorts/astma achtige verschijnselen heeft, kortademig/benauwd, ze heeft al verschillende med. gehad, maar gaat niet over, dus ik dacht ook aan de pollen druppels van PUUR, helpt bij die van jou goed begrijp ik?
En ellepel, bij die van jou helpt er niks??(voor de pollenallergie) dus jij hebt geen suggesties daarvoor? Wat heb je zoal geprobeerd??

De verschijnselen:

hij schuurde altijd erg veel aan zijn neus, dan liep hij bijvoorbeeld met zijn neus over de grond op het asfalt.. Eerst dacht ik gewoon dat hij dan even een kriebel had.. Toen is hij veel met zijn hoofd gaan schudden.. En op een gegeven moment, ging ik rijden, hij ging er als een malle vandoor en ging tussen het crossen door met zijn hoofd tegen de bakrand aan slaan.. Toen dacht ik 'of ik heb een suïcidaal paard.. Of er is echt was mis met hem' :+ Naar kliniek gegaan, onderzoek gehad.. Kreeg ik te horen 'hij is waarschijnlijk .. ergens allergisch voor.. Fijn..

Toen werd het winter en had hij het niet meer.. Toen dacht ik zelf al aan pollen ofzo en kreeg ik een neusnetje en een of ander poeder wat ik in zijn neus moest spuiten en moest ik ook nog zijn neus insmeren met vasaline (dan blijven de pollen daar aan hangen ofzo) ... Heel gedoe..
Toen vertelde iemand mij over druppels van PUUR pollen... Ik heb ze geprobeerd en ik heb nooit meer verder wat anders nodig gehad.. nu gebruik ik dus alleen de druppels en ik ben vorige week begonnen en hij had er vandaag al bijna geen last meer van! Dus daarom vind ik dat spul heilig _/-\o_ en het is ook niet zo veel moeite als al die smeersels en poeder en netjes enzo.. Gewoon wat druppels en klaar *\o/*

Maar als jij dat vermoeden hebt, zou ik het gewoon proberen want die druppels kunnen geen kwaad..

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:10

Fennadev schreef:
Weet iemand ook nog een middel dat niet al te duur is en wat ik kan gebruiken om mijn pony nu mugvrij te houden? Want hij moet een week zonder deken staan.

Ik gebruik tegen de vliegen.. 'veerust' dat is eigenlijk voor koeien maar het werkt echt superrrrr goed! Denk je dat die boeren 3 keer per dag die koeien gaan spuiten? hihi daarom vind ik het zo'n fijn spul want het werkt gewoon voor de hele dag echt super spul!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:12

opisop_shop schreef:

hihi,
dat is een goede, maar de benzine die het me kost om er te komen is dan inmiddels net zoveel als de korting. :+ Volgende keer (hopelijk duurt dat heel lang) beter ;-)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:12

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:16

eilleen333 schreef:
Sammyoo schreef:

Verdorie... Ik heb hem net vanmiddag bij de EJ gehaald.... Maar t was wel 3 halen, 2 betalen, dus we hadden een gratis rijbroek;)

passen die ook op een fjord? en hoe zit dat met die buik? ook bedekt of niet?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:19

Ook nog super service bij dunsborg!

lissie wat voor onderzoek hebben ze op de kliniek gedaan?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:29

wij hebben hem ook gehad voor onze fjord beviel niet zo goed ivm schuurplekken borst

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:49

lissie_zigor schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="Sammyoo"
Leuke aanbieding!
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... sPage=home
[/quote
Verdorie... Ik heb hem net vanmiddag bij de EJ gehaald.... Maar t was wel 3 halen, 2 betalen, dus we hadden een gratis rijbroek;)

Ik heb hem sinds vandaag op mijn Haflinger. Hij sloot wel volledig rond de buik. Ik weet nog niet of hij gaat schuren. Hij leek goed te zitten, maar ik zie het morgen snel genoeg als hij ergens niet lekker zit. Ik hoop het niet, want dan zit ik dus met een dure deken waar ik vrij weinig aan heb, en is mijn probleem nog steeds niet opgelost...

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:41

Ik ga m'n vraag herhalen. Wie rijdt er met n meulenkamp rijdeken? Of iets anders..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:04

Geen ervaring mee. Rijd altijd met gewone vliegen deken onder op zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:09

lissie_zigor schreef:
eilleen333 schreef:

Ja zit super op een fjord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:09

kim1207 schreef:
Ik ga m'n vraag herhalen. Wie rijdt er met n meulenkamp rijdeken? Of iets anders..

Ik rij met een gewone fijnmazige vliegen zebrarijdeken.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:27

Lopen jullie paarden ook zo te ijsberen in het land. Mijn paard heeft een deken, maar vind het heel moeilijk om een moment stil te staan. Schopt ook regelmatig tegen zijn buik.
Hij heeft nu ook nog een peesblessure en al dat geijsbeer wordt dat er ook niet beter op.....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:48

Hier geen geijsbeer, ze heeft gelukkig een boel schaduw! Als ik haar train is dat gewoon bloot, ik zorg dat ik in de middag ga rijden en niet als de vliegjes heel actief zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:55

ellepel schreef:
heb bij appie net de deken er op gedaan, toch een paar eczeemplekjes en een wat verdikte hals.
nou ja, hij heeft toch een mooie tijd lekker zonder kunnen lopen.
:D :D

Die dikke hals trof ik gister ook aan bij mn paard. Wat is dat dan? Van mij staat onder vliegendeken met hals, daar prikken ze zo door en is maar een halve hals natuurlijk. Hij zat gister ook de hele tijd aan de voorsluiting te trekken, nog nooit meegemaakt. Was helemaal nat..
Toch maar de eczeemdeken op doen denk ik.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:02

Hoi bokkers,
Mag ik mij ook melden?

Ik heb helaas ook ervaring met een haflinger met zomer eczeem..
Toen hij als 2 jarige bij mij kwam, had hij een dubbele manenkam met spier witte manen, bijna tot op zijn schouders, en ja hoor, op zijn 3e begon het, alle manen er af..
Vorig jaar toch maar de deken op gedaan. Hij had het zo erg dat hij een wond in zijn nek had van wel 10 cm, dierenarts erbij en een spuit gekregen. Ook schopt hij vreselijk erg tegen zijn buik, waar door hij zijn navel een paar keer tot bloedend toe heeft open getrapt. Navel is nu nog steeds erg dik, ter grote van een dropje. Hij heeft nu al een paar weekjes de deken om.

Het valt me op dat hij vooral jeuk heeft op dagen met weinig wind en als het erg benauwd is..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:17

Jotoma schreef:
ellepel schreef:
heb bij appie net de deken er op gedaan, toch een paar eczeemplekjes en een wat verdikte hals.
nou ja, hij heeft toch een mooie tijd lekker zonder kunnen lopen.
:D :D

Die dikke hals trof ik gister ook aan bij mn paard. Wat is dat dan? Van mij staat onder vliegendeken met hals, daar prikken ze zo door en is maar een halve hals natuurlijk. Hij zat gister ook de hele tijd aan de voorsluiting te trekken, nog nooit meegemaakt. Was helemaal nat..
Toch maar de eczeemdeken op doen denk ik.

ik denk zelf dat door schuren de huid dus wat opzet en dat is dan die verdikking.
appie staat op ruwvoer en geen gras, dus daar kan het niet van komen.
soms zie je namelijk ook dat paarden een wat dikke hals krijgen als ze net op gras staan :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:32

yarrah schreef:
Lopen jullie paarden ook zo te ijsberen in het land. Mijn paard heeft een deken, maar vind het heel moeilijk om een moment stil te staan. Schopt ook regelmatig tegen zijn buik.
Hij heeft nu ook nog een peesblessure en al dat geijsbeer wordt dat er ook niet beter op.....

Dat zou voor mij HET teken zijn om hem binnen te halen, wel of geen peesblessure.
Maar wat voor deken heeft jouw paard dan op?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:53

Gewoon eentje van EJ met masker.
Binnenzetten is weer niet bevorderlijk voor zijn pees op stal staat hij alleen en gaat OOK daar behoorlijk te keer. Buiten is echt beter..... peohhh lastig hoor....