Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fiero6 schreef:Hallo,
Ik heb in het voorjaar een jaarling fjord gekocht. Het was een hengst maar inmiddels een ruin geworden.
In de afgelopen 1,5 maand is hij gaan schuren. Net achter zijn oren is het wat kaal, een klein schuurplekje aan de rand van de manenkam en zijn manen schuurt hij lichtjes. ( je ziet dat de helft van alle witte manen tot de helft zijn afgebroken van het schuren). Zijn staart jeukt ook erg maar schuurt hier eigenlijk niet. Hij krijgt +/-10 uur weidegang per dag ( goede wei) s'avonds krijgt hij 1/4 kilo pony brok met wat luzerne en 1 plak hooi en 1 plak stro te eten in een paddock. ( hij staat met 2 andere pony's)
Aangezien ik hiermee geen ervaring mee heb vraag ik tips om het zo aangenaam mogelijk te maken voor mijn fjordje.
Wat kan ik doen voor hem?
Dankjewel
opisop_shop schreef:ik vind het nog vrij warm, vorige week was het even koud maar het weekend weer warm, dus heb Wisse na 2 dagen de regendeken weer afgehaald. Heb nu de eczeemdeken weer om ipv vliegendeken met eczeemhalsdeken.
Dan heeft hij al wat opliggen en houdt het hopelijk een beetje vacht tegen, als het niet meer steeds 18graden is gaat de regendeken op, of als het echt weer aanhoudend blijft regenen.
Sodeletuut schreef:Even een 'nieuwtje'; stalgenootje kwam vandaag naar mij toe, en vertelde dat haar dierenarts een nieuw middel tegen zomereczeem had, wat getest was en echt hele goede resultaten had. Ik weet nog geen namen, maar ik ga me hier zeker even in verdiepen, en eventueel dan proberen. Het zijn kruiden die je moet voeren. Maar als het nou echt werkt, zal ik het hier ook laten horen, en als mensen geinteresseerd zijn, kan ik hier binnenkort de naam ook wel plaatsen, als ik die weet.
Rhine_ schreef:Sodeletuut schreef:Even een 'nieuwtje'; stalgenootje kwam vandaag naar mij toe, en vertelde dat haar dierenarts een nieuw middel tegen zomereczeem had, wat getest was en echt hele goede resultaten had. Ik weet nog geen namen, maar ik ga me hier zeker even in verdiepen, en eventueel dan proberen. Het zijn kruiden die je moet voeren. Maar als het nou echt werkt, zal ik het hier ook laten horen, en als mensen geinteresseerd zijn, kan ik hier binnenkort de naam ook wel plaatsen, als ik die weet.
Is dit een spray, wat men dient te schudden voor gebruik?
Fiero6 schreef:Hallo,
Ik heb in het voorjaar een jaarling fjord gekocht. Het was een hengst maar inmiddels een ruin geworden.
In de afgelopen 1,5 maand is hij gaan schuren. Net achter zijn oren is het wat kaal, een klein schuurplekje aan de rand van de manenkam en zijn manen schuurt hij lichtjes. ( je ziet dat de helft van alle witte manen tot de helft zijn afgebroken van het schuren). Zijn staart jeukt ook erg maar schuurt hier eigenlijk niet. Hij krijgt +/-10 uur weidegang per dag ( goede wei) s'avonds krijgt hij 1/4 kilo pony brok met wat luzerne en 1 plak hooi en 1 plak stro te eten in een paddock. ( hij staat met 2 andere pony's)
Aangezien ik hiermee geen ervaring mee heb vraag ik tips om het zo aangenaam mogelijk te maken voor mijn fjordje.
Dankjewel
ikenindi schreef:Fiero6 schreef:Hallo,
Dankjewel
Ik zou eerst dingen uit laten sluiten door de DA. Verder zijn er veel shampoos en zalfjes die jeuk kunnen stillen. Als het echt zomereczeem blijkt te zijn zou ik een deken aan gaan schaffen.
Sodeletuut schreef:Even een 'nieuwtje'; stalgenootje kwam vandaag naar mij toe, en vertelde dat haar dierenarts een nieuw middel tegen zomereczeem had, wat getest was en echt hele goede resultaten had. Ik weet nog geen namen, maar ik ga me hier zeker even in verdiepen, en eventueel dan proberen. Het zijn kruiden die je moet voeren. Maar als het nou echt werkt, zal ik het hier ook laten horen, en als mensen geinteresseerd zijn, kan ik hier binnenkort de naam ook wel plaatsen, als ik die weet.