[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:18

Haha Ellepel, hier was dat ook zo vorige week, Action ed allemaal uitverkocht.

Heb gewoon het volle pond betaald bij de drogist. 1 fles gekocht om te testen.
Deel gemend met water en een deel met babyolie.

Heb sinds donderdag de staart en manen met de olie gedaan en de rest met het water mengsel. Zie/merk bij haar pas na een paar dagen echt verschil dus wacht nog even af.
Schilfers heeft zo nooit last van dus daar kan ik het niet aan zien.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:37

Bij de Albert Heijn hier hebben ze het ook, 2+1 gratis dacht ik. Hier nog steeds dekenloos, wel jeuk bij dr navel en binnenkant vd achterbenen, maar daar helpt een deken niet. Dus nu extra goed sprayen en ondersteunen met zinkzalf. Net als Mn andere paard op het heetst vd dag met zonnig weer wel een zebra deken zonder hals/buikflap.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:04

ellepel schreef:
Dat was nog een zoektocht om listerine original te vinden :+
Uiteindelijk bij de kruidvat met 30%korting nog kunnen halen, verder was het nergens te krijgen

Haha, heel Nederland aan de listerine :+ , ben benieuwd of het bij Appie wat doet!.
nou tegen de Zeeuwse dazen werkt het niet hoor, gisteren even een eindje gelopen zonder deken, had een beetje listerine gesmeerd, werden we gelijk aangevallen door dazen, snel terug dus |( , verder doet het wel degelijk wat tegen de jeuk in de staart en manen, veel rustiger allemaal.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:19

Ik ben heel benieuwd of het wat gaat doen,.
hoop het wel hoor,arme paarden. Jeuk is zo erg om te hebben -O-

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:35

Ik heb nu twee keer de listerine gebruikt en ik ben echt heel erg benieuwd hoe ik hen straks aantref... Ik heb het zaterdag op alle jeukerige plekken gedaan en gisteren had hij juist ontzettend veel jeuk. Ik heb hem wel gewoon weer ingesprayd en als het nu nog niet minder is, dan werkt het bij ons dus niet.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:44

Hehe de Listirinebaas weet niet wat m overkomt :')
Hier ook wel goed resultaat, maar nu ook weer niet zo goed dat ie zonder deken kan staan. Hij gaat er wel helemaal voor staan, dus denk dat ie het wel fijn vind!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:50

Nou ja tegen de vliegen werkt het niet heb ik gemerkt
,beide paarden op het hoofd behandeld en daarna gingen de vliegen er gewoon weer op zitten.
En denk ook niet dat het helpt dat het hier enorm hard geregent heeft,gok dat bij appie alles er zo is afgespoeld :j
Maar we zullen zien hoe het verder gaat

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:56

:') ik vind het juist enorm helpen tegen de vliegen. Komt bij mij geen derfen meer aan te pas. Veel minder gestamp en gezwaai.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:01

Na wat raar, nee bij mij allebei niet, zette appie terug en was meteen weer allemaal vliegen op zijn neus..
zag die zwarte vliegen ook bij de jouwe zitten op de neus.
maar hopelijk helpt het wat tegen de plekken op ap zijn hoofd want dat is heel erg.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ellepel op 10-07-17 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:02

Ja, die van mij is al vier dagen niet meer ingesmeerd :)

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:27

Tegen vliegen en dazen helpt het hier ook niet. Wel tegen de jeuk

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:51

Vreselijk he die vliegen op het moment..paard had gister zijn vliegenkap af gedaan en mijn stalgenoot ging bij hem kijken, omdat ze dacht dat zijn hele hoofd bezweet was zo donker zag het er uit, maar zijn hele hoofd zat gewoon onder de vieze vliegen. Nu ook allemaal jeukplekjes aan de binnenkant van zijn achterbenen weer...smeer het in met de lotion van Feral Horse http://www.skincalmin.com/

Hoopte vandaag dat het minder zou zijn met de vliegen, omdat er wat wind stond, maar helaas...maar weer een extra emmer met dazenlijm ingesmeerd ook. Zo blijven we lekker bezig met onze jeukpaarden met dit weer..

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:59

Die vliegen zijn echt heel erg, gaat nergens over. Ik moest zelfs rijden met een stip van die vliegensliertjes.
Paard had er vieze ogen van, echt heel erg.
Dan heeft hij geluk dat hij een eczeem deken op heeft.
Ik dacht met de redelijk koude winter dat er weinig vliegen zouden zijn, helaas is dit niet zo.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:58

Bij mij helpt de Listerine ook niet tegen de dazen en vliegen. Echt alleen tegen de jeuk en tegen de mugjes.
Gisteravond stond de ruin weer heftig tegen zijn buik te schoppen en te stampen vanwege de mugjes. Ik heb het ingesmeerd met een mengsel van Listerine cool mint en water en het gestamp was over.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:59

Weet iemand waar vliegen eigenlijk goed voor zijn? Leveren die ergens een bijdrage aan of zoiets?
Arme beesten hebben er een zwart hoofd van en krijgen een nekhernia van het schudden met het hoofd, masker of zonder masker..... -:(-

Paard was dit weekend mee op toernooi. Op de trailer zonder deken en hij begon gelijk de paddock uit elkaar te schuren, dus snel deken weer op. Na de wedstrijd telkens afgespoeld en ingespoten met half water/half Listerine en zonder deken laten staan. Stond helemaal stil te dromen!!!
Enkel 's nachts de deken opgehad omdat we dan geen toezicht konden houden.
Zou dit DE oplossing zijn?!?!?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:01

Vogels eten vliegen. Dus ze zijn nuttig als voedsel.
Nuttig zijn ze dus wel.

Vogels eten natuurlijk ook wel muggen, maar die beesten vind ik dan wel totaal onnuttig, vogel moet maar vlieg eten :D

Of vogels ook die taaie dazen eet weet ik niet.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:58

Margee schreef:
Paard was dit weekend mee op toernooi. Op de trailer zonder deken en hij begon gelijk de paddock uit elkaar te schuren, dus snel deken weer op. Na de wedstrijd telkens afgespoeld en ingespoten met half water/half Listerine en zonder deken laten staan. Stond helemaal stil te dromen!!!
Enkel 's nachts de deken opgehad omdat we dan geen toezicht konden houden.
Zou dit DE oplossing zijn?!?!?

Het is hier in elk geval DE oplossing :j

Ik kan m'n geluk echt niet op :)

Door de baby olie beginnen de manen en staart nu ook nog wat te glanzen. Ze staan er zo toppie bij.
Ik heb het meen ik al eerder geschreven maar ik ben zo verbaasd dat de huid bij de paarden zo mooi soepel blijft. Ik heb in de eerdere jaren al zoveel geprobeerd. Elke dag smeren en elke dag weer was die huid dan zo droog.
Ik gebruik de Listerine nog steeds om de 2 dagen. Dus 2 dagen niet en de dag erop pas weer. Geen enkele reactie dat ze ook maar ergens 1 jeukplekje hebben.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:28

Hier gebruik ik het nu dag om dag, dus 1 dag niet volgende week wel. Ponylief staat met enkel een vliegendeken tegen die vieze vliegen en dazen maar heeft geen jeuk meer *\%/*

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:52

Hier gaat het echt super goed! Echt al drie werken niet gesmeerd oid, zo goed als geen jeuk. Wel echt ontzettend veel vliegen en dazen idd, muggen vind ik dan wel weer meevallen. Ben zelf ook nog geen een nacht wakker gehouden door zo'n kreng. Wat wel opvallend is is dat vliegen bij mijn pony juist niet rond de ogen gaan zitten, echt overal op het lijf maar niet rond de ogen :? terwijl dat bij de meeste paarden in de buurt dus andersom is. Nouja mij hoor je niet zeuren hoor haha :o :D

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:56

Afbeelding
Afbeelding

Iemand?? :( dierenarts adviseerde kamillethee er op doen.
Maak het nu elke dag schoon met betadine en insmeren met vetramil.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:47

Nestosyl op de wonden en dan grand national anti itch erop. En altijd vliegenkap om. Bij mijn eerdere reacties zie je het resultaat :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:07

En scroll even omhoog,iedereen heeft er momenteel last van en er worden al veel oplossingen genoemd :j

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:19

Jets schreef:
Nestosyl op de wonden en dan grand national anti itch erop. En altijd vliegenkap om. Bij mijn eerdere reacties zie je het resultaat :)

Vliegenmasker is buiten altijd om :)
Dankjewel voor je tip ik ga morgen even de spulletjes halen!

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:24

ellepel schreef:
En scroll even omhoog,iedereen heeft er momenteel last van en er worden al veel oplossingen genoemd :j

Ik heb het meeste al geprobeerd wat hier allemaal staat helpt helaas niet de listerine ook niet :(
Ik ga morgen even de spulletjes die jets heeft aangeraden proberen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:29

Wat hier goed werkt is Kamillosan zalf, de vette dus niet de crème. Te koop bij de alternatieve drogist, Kruidvat en Etos hebben niet de goede.
Twee dagen smeren en de korstjes vallen eraf met een gave huis eronder.